Autá

Pozlátené výfuky, krokodília koža a okázalá extravagancia

"Ako to je? Čím výraznejšie, väčšie a silnejšie auto, tým menšie mužské sebavedomie? "

Erik Stríž, 4. septembra 2016 10:00
Scaldarsi Emperor I z Mercedesu-Maybach Foto: Scaldarsi
Nie tak dávno sme písali o limuzíne limuzín, Mercedes-Maybach S600. Tento technologický a dizajnový automobilový skvost sa dočkal špeciálnej úpravy od istej kanadskej spoločnosti, ktorá môže byť považovaná aj za maximum extravagancie, okázalosti a luxusu. Prerobený Mercedes pomenovali Scaldarsi Emperor I a chcú ním osloviť tých najbohatších, ktorí už nevedia, čo s peniazmi. Hoci ich majú tak veľa preto, že práve vedia, čo s nimi…

Emperor I je v prvom rade výkladná skriňa a reprezentačný model firmy, ktorá sa chce živiť výlučne úpravami luxusných vozidiel. Predná maska, kolesá, denné svietenie, predná kapota, karoséria, interiér, to všetko prešlo výraznými zmenami (bránime sa použiť slovu vylepšeniami) a stalo sa oveľa nápadnejším. Pre kúpychtivých zákazníkov bude k dispozícii pestrá paleta dizajnov, techniky, farieb a materiálov. Asi najväčším prekvapením sú predná maska chladiča a koncovky výfuku s 24-karátovým ružovým zlatom.

Scaldarsi Emperor I z Mercedesu-Maybach Foto: Scaldarsi
V interiéri sa snúbi luxus s modernou technikou a komfortom. Zákazníci si budú môcť vybrať spomedzi až 78 druhov dreva a 23 rôznymi čalúneniami, vďaka čomu bude ich model prakticky jedinečný. Vraj bude k dispozícii aj krokodília koža. Na propagačných fotografiách môžete vidieť spracovanie do kombinácie tmavej šedej, zlatej a bielej farby, čo vyzerá skutočne pôsobivo.

Ťažko odhadnúť, či sa za volant tohto automobilu posadí osobný vodič alebo sám nový majiteľ, isté je iba to, že radosť budú mať všetci členovia posádky. Pod prednou kapotou bude totiž pracovať až 6,3-litrový motor typu V12 s maximálnym výkonom 887 konských síl a krútiacim momentom až 1200 Nm - s takýmto agregátom bude každé rázne stlačenie akceleračného pedála ako štart vesmírnej rakety. Z nuly na rýchlosť 100 km/h limuzína vyštartuje za necelé štyri sekundy.

Scaldarsi Emperor I z Mercedesu-Maybach Foto: Scaldarsi
Emperorov bude tento rok viac, počnúc Mercedesom S65 Coupé (Emperor II),Bentley Bentayga (Emperor III), Mercedes G65 (Emperor IV) až po jedinečný a ikonický Bugatti Chiron premenovaný na Emperor V. Či sa však firma skutočne k Chironu dostane už tento rok, to si netrúfame odhadovať. Pravdou je, že sa k týmto úžasným strojom dostalo zatiaľ iba veľmi málo z celkového počtu zákazníkov, ktorí ho už aj zaplatili.

Scaldarsi Emperor I z Mercedesu-Maybach Foto: Scaldarsi

O značke Maybach


Automobilka Maybach je skutočným klenotom, ktorého cena bola taká vysoká, až o ňu ľudia stratili záujem. Takto nejako môže pre väčšinového pozorovateľa vyzerať status značky Maybach, avšak pravda bude, ako zvyčajne, niekde inde, kam jeho oko nedovidí. Zdanlivý neúspech automobilky Maybach nemusí nutne spočívať v nezáujme klientov, napovedá skôr o komplikovanosti biznisu so super luxusnými vozidlami.

História značky Maybach siaha až do roku 1909, kedy ju založil Wilhelm Maybach so svojím synom Karlom. Značka pôvodne patrila pod spoločnosť Luftschiffbau Zeppelin GmbH. Dnes je vlastníctvom takisto nemeckej firmy Daimler, ktorá má svojom portfóliu okrem iných aj automobilku Mercedes-Benz.

Najnovšie sa s touto značkou stretávame ako s lukratívnou verziou tých najlepších Mercedesov a takisto s konceptom Mercedes-Maybach 6, o ktorom sme písali v článku Superluxusné kupé sa pustia do súboja o najbohatších zákazníkov.

ODPORÚČAME AJ:
Značka Maybach má budúcnosť ako verzia limuzíny Mercedes S
Superluxusné kupé sa pustia do súboja o najbohatších zákazníkov
Smaragdový Rolls a elektromobily vo Vatikáne. Čo na ne poviete?
Americká automobilka stavia na európskom dizajne a svedčí jej to
Prototyp BMW Gran Lusso vyzerá neuveriteľne

Komentáre