Autá
Americká automobilka stavia na európskom dizajne a svedčí jej to
Erik Stríž, 25. augusta 2016 11:00
Escala chce byť luxusná, technicky vyspelá a nápadná. Dlhá kapota perfektne ladí so zvyškom karosérie, vhodne kombinuje ostré línie a dizajnovú čistotu, ktorá je momentálne typická predovšetkým pre nemecký Mercedes-Benz.

Prednej časti kokpitu dominujú rozmerné farebné displeje s variabilnou grafikou, pričom palubný počítač môže byť aktívne prepojený s mobilnými zariadeniami pasažierov. Nasvedčujú tomu oficiálne fotografie, na ktorých možno sledovať displeje s vyobrazenými kontaktmi vo vizuálne pôsobivej podobe. Použitá obrazová technológia je OLED, ktoré je skvele čitateľné aj vtedy, keď na displej dopadá priame slnečné svetlo. Nehovoriac o čiernej, ktorá skutočne čierna a nie iba tmavá šedá.

Na príslušnosť k vyššej triede poukazuje aj masívny stredový tunel medzi prednými sedadlami. Zadné sedadlá majú k dispozícii o niečo menšiu lakťovú opierku, avšak samotné sedadlá disponujú výrazným bočným vedením, moderným dizajnom a vyzerajú pohodlne. Nie je to iba čalúnená lavica, ale plnohodnotné sedadlá pre náročnejších.
Pre zaujímavosť, voľný preklad slova Escala zo španielčiny by mal odkazovať na pojmy ako veľkosť, rozmernosť. Koncepčný automobil chce aj týmto detailom dokazovať svoje vysoké ambície stať sa jedným z najlukratívnejších sedanov svojej triedy.

Koncept sa predvedie v Kalifornii na motoristickom podujatí 2016 Pebble Beach Concours d'Elegance, o ktorom sme už písali v súvislosti s ďalšími automobilmi, za všetky spomenieme Mercedes-Maybach 6 a BMW 507. Pri príležitosti tohto podujatia sa značka Cadillac už v minulosti odprezentovala modelmi Ciel convertible (2011) a Elmiraj coupe (2013), ktoré niesli veľmi podobný dizajnový jazyk, ako tohtoročný špeciál.
ODPORÚČAME AJ:
Superluxusné kupé sa pustia do súboja o najbohatších zákazníkov
Ikonické auto, na ktorom jazdil aj slávny Elvis
Smaragdový Rolls a elektromobily vo Vatikáne. Čo na ne poviete?
Premiéra najmenšieho sedanu z Bavorska: Na Európu sa opäť zabudlo
V Číne sú nároční motoristi, Európa špeciálne pre nich vyvíja autá