Autá

Prototyp BMW Gran Lusso vyzerá neuveriteľne

"BMW radu 8 sa začalo vyrábať v roku 1989 a o desať rokov neskôr oň výrobca stratil záujem. Dnes ukazuje koncept novej generácie týchto vozidiel, pričom dizajnérom ponechal prakticky voľné ruky. "

Erik Stríž, 28. mája 2013 12:00
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW
Nové BMW volá Pininfarina Gran Lusso Coupe Concept a pokiaľ by sa dostalo do produkcie, mohlo by predstavovať remake radu 8. Toto vozidlo by dokonca spôsobilo malý problém aj vo vlastnej rodine, keďže by mohlo konkurovať vlastnému bratovi z rady 6. Ten si tiež zachováva koncepciu 4-miestneho kupé. Novinka ho však prekonáva dĺžkou a ak by sa dostalo do reálnej výroby, potom by aj jeho cena bola značne vyššia.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW

Nemecko-taliansky dizajn


Spomenuté voľné ruky dostali ľudia z dizajnového domu Pininfarina. BMW Gran Lusso je teda výsledkom nemecko-talianskej spolupráce, ktorá však naďalej zachováva nastolený trend a jeden z najvyšších vizuálnych štandardov na svete.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW

Miesto vyklápacích svetiel tenké LED pruhy


Vozidlá radu 8 sa začali vyrábať už v roku 1989 a boli predstaviteľom vtedajšieho typického športového automobilu. Ostré hrany, výrazne znížená kapota a vyklápacie svetlomety boli na tú dobu moderné a spoločensky akceptované, dnešní zákazníci však očakávajú niečo iné. BMW Gran Lusso Coupé by mohol predstavovať akúsi reinkarnáciu modelu 850i, avšak s významne upraveným vzhľadom. Ostré hrany nahradili jemné, takmer organické línie, ladnosť a majestátna elegancia.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW
Zadok konceptu BMW Gran Lusso Coupé sa nápadne, dokonca aj veľmi nápadne, ponáša na predchádzajúcu generáciu vozidiel radu 6. Táto podobnosť však nie je spôsobená zväčšenými kufrovými dverami, ale dizajnovaním zadných svetiel.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW

Motor pre fajnšmekrov


Pod mimoriadne dlhou kapotou sa nachádza neuveriteľný 12-valec, ktorý využívajú aj limuzíny BMW 760i. Toto 6-litrové monštrum dosahuje výkon až 535 koní, avšak nie je správne porovnávať prácu jedného motora na dvoch celkom rozdielnych automobiloch. Veľké luxusné kupé sa bude na ceste správať úplne inak než limuzína s rovnakým motorom.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW

Tie roky deväťdesiate!


Interiér prototypu je v podstate rovnaký ako ten z kupé radu 6. Vodič sa bude môcť tešiť zo športového retro volantu s úzkymi ramenami a množstva kože v kokpite. Hlavný informačný displej systému iDrive je zasadený pomerne hlboko do prístrojovej dosky, ktorej povrch je bohatý na prémiové materiály. Dizajnéri sa nezľakli ani použitia väčšieho množstva chrómových doplnkov, tento odtieň sa dokonca dostal aj na volič automatickej prevodovky. Malým pripomenutím starších vozidiel radu 8 je strop interiéru, ktorý je čalúnený do textílie so vzorom typickým pre 80. a 90. roky.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe Foto: BMW

Rad 6, 7 a potom luxusné kupé


Ak by sa koncept nového BMW nedostal do skutočnej výroby, dizajnéri z Pininfarina by sa aj tak nemali báť o svoju budúcnosť. Hovorí sa, že s touto talianskou spoločnosťou pripravuje BMW užšiu spoluprácu na svojich najvyšších modeloch, čo by sa mohlo premietnuť už do budúcej generácie sedmičkových limuzín.

Komentáre