Auto&Techno

Technologickí giganti sa zapájajú aj do zdravotnej starostlivosti

"Apple, Google a Samsung sa snažia upratať trh s mnohými mobilnými fitness aplikáciami, čo oslabí postavenie fitness zariadení. Kto vyjde z boja ako víťaz?"

Zuzana Lobotková, 1. augusta 2014 6:00
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo


Diéty, cvičenie, rôzne prostriedky na chudnutie či zmena životného štýlu. Ľudia spravia pre schudnutie takmer čokoľvek. Moderné technológie so sebou priniesli aj aplikácie, ktoré majú v tejto snahe pomôcť. Slúžia na sledovanie, analýzu a motiváciu k cvičeniu a tešia sa obľube miliónov používateľov na celom svete. Napríklad MyFitnessPal je s viac než 65 miliónmi registrovaných užívateľov jednou z najpopulárnejších digitálnych zdravotníckych aplikácií.

Sféra týchto populárnych aplikácií neunikla pozornosti ani najväčších hráčov v technológiách. Apple, Google a Samsung si dali za cieľ zjednodušiť svet zariadení a aplikácií dostupných pre spotrebiteľa, informoval portál The Verge. „Mohlo by ísť o bod zlomu. Fitness zariadenia a aplikácie predstavovali rýchlo vzrastajúcu komoditu, no na trhu bola stále medzera. Tieto nové ekosystémy predstavujú šancu dostať roztrieštený systém digitálneho zdravotníctva za silné firmy,“ povedal Harry Wang, analytik, ktorý vedie výskum zdravotníckych aplikácií pre Parks Associates.

Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo
Apple Healthkit a Google Fit tak môžu osloviť širšie publikum a nadväzovať partnerstvá s tradičnými odvetviami zdravotnej starostlivosti, pre ktoré by bolo ťažké dosiahnuť úspech osamote. Podľa Wanga to bude transformácia s mnohými veľkými víťazmi aj porazenými.

Koniec samostatných zariadení?


Po mnoho rokov digitálny zdravotnícky priemysel stál na prenosných zariadeniach, ako je Fitbit, Nike Fuelband, Jawbone Up a podobne. Ale v prípade, že giganti ovládajúci sféru smartfónov, vytvoria silnú fitness platformu, by tieto zariadenia mohli utrpieť straty. Aplikácie by totiž v sebe obsiahli aj základné funkcie, ako je krokomer, sledovanie tepovej frekvencie a podobne, pričom doteraz na to slúžili samostatné zariadenia.

Niektoré firmy si všimli varovné signály a zmenili svoje plány. Nike sa zameral na vytvorenie vlastného fitness softvéru, Lark, ktorý produkoval fitness náramok, vytvára aplikáciu, ktorú integruje priamo do novej platformy Samsung S Health. Smartfóny predstavujú komplexné prenosné zariadenia a ak nemajú firmy technológie, ktoré by ich prekonali, nemajú na trhu šancu.

ĎALŠIE ČLÁNKY:


Hybridný tablet na skutočnú prácu
Testovali sme: Yoga 2 Pro, ultrabook na štyri spôsoby
Jeden z najlepších tabletov sveta sníma aj odtlačky prstov
Lenovo TAB A8: Rozumné kompromisy za rozumnú cenu
Stôl na kávu s dotykovým displejom

Komentáre