Autá
Bojovník proti nudnému dizajnu
Erik Stríž, 25. novembra 2015 12:00Scion C-HR (koncept, 2015) Foto: Scion
Ak ste doteraz nikdy nepočuli o značke Scion, určite nie ste sami. Táto automobilka je v skutočnosti iba sub-značkou najväčšej automobilky Toyota. Modely s excentrickým dizajnom sú určené pre Severnú Ameriku a od roku 2002 sa snaží oslovovať predovšetkým takzvanú Generáciu Y. To je tá generácia, ktorá vyrastala niekedy okolo roku 2000 (teda ročníky 80 až 90).Koncept s názvom C-HR automobilka predstavuje v rámci autosalónu v Las Vegas, pričom kladie dôraz na to, aby sa o novom modely v žiadnom prípade nehovorilo ako o nudnom. A nudné skutočne nie je, počnúc kolesami až po interiér je koncept nezvyčajný a pútavý.
Scion C-HR (koncept, 2015) Foto: Scion
Kategória sama pre seba, niečo ako Nissan Juke alebo Range Rover Evoque
Na prvom mieste je kategória, do ktorej sa koncept zaraďuje z hľadiska typu karosérie. Nie je to SUV, ale veľká svetlá výška podvozka naznačuje schopnosť jazdy aj miernym terénom. Kompaktné prevedenie s vyšším podvozkom je typické pre mestské crossovery, kam by sa koncept mohol radiť pomerne dobre - aj tu však ponúkne niečo, vďaka čomu vystúpi z radu. Pomaly sa zvažujúca zadná časť strechy vyzerá takmer ako kupé, ktoré sa už dávnejšie udomácnilo aj vo svete veľkých automobilov. Crossover C-HR je divoký, excentrický a nápadný - práve to bolo cieľom dizajnérov, ktorí ho takto nakreslili.Hoci sa to tak nemusí na prvý pohľad zdať, koncept C-HR má celkovo päť dverí, ak počítame aj tie kufrové. Štyri na bokoch vozidla takmer neviditeľne splývajú so zvyškom karosérie, zdanlivo chýbajú kľučky. Neurčitý dojem z ich neprítomnosti umocňuje atypický tvar malých zadných bočných okien, tenké bočné spätné zrkadlá a nápadne vystupujúce zadné svetlá. Automobilka sama pripúšťa, že niekomu môže tento dizajnový experiment prísť až čudne. Zároveň však dodáva, že polarizácia je v tomto prípade v poriadku, zlá by bola nuda.
Mimoriadne pôsobivo vyzerá grafika predných svetlometov počas denného svietenia. Pozostáva z LED pásov, ktoré spoločne vyzerajú takmer ako zobrazenie terénu na mape.
Tento celkom netypický vzhľad je možný predovšetkým vďaka novej platforme spoločnosti Toyota s názvom TNGA. Táto platforma umožňuje, aby sa na rovnakom základe tvorili rôznorodné typy a dizajny automobilov. Základnými predpokladmi pre variabilitu tejto platformy sú nízko položené ťažisko, vysoká úroveň jazdného komfortu a spevnená konštrukcia.
Scion C-HR (koncept, 2015) Foto: Scion
Sériová podoba príde už budúci rok
Fanúšikov podobných nezvyčajných automobilov nepochybne zaujme skutočnosť, že koncept C-HR nie je iba výstrelom do tmy alebo spôsobom, ako lacno upútať pozornosť motoristických blogov. Scion C-HR sa začne vyrábať už budúci rok ako sériový automobil so zatiaľ neupresnenou cenou a technickými parametrami. Dobrou správou je aj to, že finálna sériová podoba vozidla by sa nemala zásadnejšie líšiť od predstaveného konceptu.
Zdroj: tlačová správa Scion
ODPORÚČAME AJ:
Nielen skútre, ale aj cestné motorky budú jazdiť na elektrinu
Rodičovstvo bez kompromisov: Skateboard pre aktívneho otecka
Vyrobili auto z kartónu, váži trištvrte tony a jazdí iba vpred
Toto je päť najextrémnejších expedičných vozidiel na svete
Hybrid motorky a bicykla bude jazdiť kopcovitým San Franciscom