Autá

Toto je päť najextrémnejších expedičných vozidiel na svete

"Niekedy je cieľom samotná cesta. Expedície naprieč kontinentmi sú náročné a vyžadujú aj vhodné technické vybavenie, vrátane dobrého vozidla. V tomto svete sa o slovo hlásia aj tieto extrémne stroje."

Erik Stríž, 8. októbra 2015 13:00
Oshkosh L-ATV Foto: Ohkoshdefense.com
Aj niekoľko tisíc kilometrov dlhé expedície možno prekonať na rôznych provizórnych alebo nie celkom pohodlných vozidlách - dôkazom za všetky je excelentný film Trabantem napříč Afrikou, v ktorom je presne zdokumentovaná 20-tisíc kilometrov dlhá cesta z Prahy do Kapského mesta dvomi Trabantmi.

Nie každý však chce dokázať, že ikona európskeho automobilizmu druhej polovice 20. storočia dokáže jazdiť aj po púšti. Niekto sa radšej vozí v extrémnych automobiloch, pre ktoré nie je prekážkou ani pol metra hlboké bahno.

MaxiMog Kiravan Foto: Kiravan.net

Applied Minds Kiravan

Vyrobil ho Bran Ferren, ktorého v tejto súvislosti označujú za šialeného génia. Automobil vyrobil pre svoju dcéru Kiru. Pôvodné vozidlo značky MaxiMog prešlo radikálnymi úpravami, ktoré sa dotkli interiéru aj karosérie.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že v tomto vozidle bude možné prežiť aj niekoľko týždňov bez kontaktu s okolitým svetom, pretože poskytuje dostatok životného priestoru a aj miesta pre skladovanie zásob jedla a vody. V jeho výbave nechýba dokonca ani satelitná televízia a internet, navigačný systém GNSS a klimatizácia.

Oshkosh L-ATV Foto: Ohkoshdefense.com

Oshkosh L-ATV

Tento ohromný stroj už nemožno nazvať autom, skôr je to obrnené vozidlo. Jeho celý názov je Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle, čo samo o sebe napovedá, že aj také bratislavské cesty nie sú pre neho žiadnym orieškom. L-ATV je stavané na jazdu púšťou, močiarom, skalnatým terénom a vôbec každým prostredím, ktoré by boli pre bežné SUV-čka celkom neprijateľné.

L-ATV má nezávislé zavesenie kolies s individuálnym pružením, hybridnú pohonnú jednotku pozostávajúcu z naftového a elektrického motora a obrnenú karosériu.

Land Rover Defender Icarus by ALU-CAB Foto: Alu-cab.co.za

Land Rover Defender Icarus by ALU-CAB

Vyrobené v Južnej Afrike, kde bezpečnostných opatrení nie je nikdy dosť. Tento Land Rover je praktickou ukážkou toho, kam môže vylepšovanie jedného automobilu zájsť, keď sa odborníci sústreďujú výhradne na ochranu pasažierov a ich bezpečnosť.

Defender Icarus má nielen odolnú karosériu s relatívne jednoduchým dizajnom, ale aj množstvo praktických riešení priamo na nej - od rozkladacej záhradky na streche po robustné nárazníky. V porovnaní s ostatnými je tento vylepšený Land Rover schopný jazdiť aj po bežných mestských cestách, preto je ideálny práve na dlhé expedície naprieč kontinentmi cez púšte, cez hory a aj cez mestá.

Avtoros Shaman 8×8 Foto: Avtoros.info

Avtoros Shaman 8×8

8×8 v názve nie je iba marketingový ťah, ale vyjadrenie technickej vyspelosti pohonu. Toto vozidlo je vybavené dovedna ôsmimi kolesami, pričom motor prenáša svoj výkon na všetky z nich. Shaman je určený do najnáročnejšieho terénu, v ktorom štyri kolesá jednoducho nestačia a hoci ich má osem, všetky sú veľké ako kolesá z traktora.

Extrémna robustnosť vozidla, vysoká hmotnosť a enormný výkon motora síce dokážu pasažierov prepraviť prakticky kamkoľvek, ale trhať asfalt sa s ním nedá. Kým sa so svojou hmotnosťou rozbehne, bežné auto prejde aj niekoľko stoviek metrov. Je to daň za skutočnosť, že sa na tomto stroji prakticky nedá spraviť šmyk.


ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov

Komentáre