Autá

Hybrid motorky a bicykla bude jazdiť kopcovitým San Franciscom

"Bolt M-1 je spojením motorky a bicykla, pričom namiesto spaľovacieho motora jazdí výhradne na elektrinu. Je ideálnym dopravným prostriedkom do mesta. "

Erik Stríž, 6. augusta 2015 10:00
Elektrický motobicykel Bolt M-1 Foto: Bolt Motorbikes

Bicykel je ideálny dopravný prostriedok do mesta

Bicykel má nielen svoje čaro a priaznivý dopad na zdravie, ale nachádza si svoje nezastupiteľné miesto vo väčších mestách. Jazdiť po horách, nížinách či lepších cestách je krásne, ale v meste ešte aj finančne i časovo výhodné. Nemusíte stáť na semafóroch toľko, čo autá, prejdete aj cestou-necestou a nebude vás to nič stáť.

Malým vylepšením klasického pedálovacieho bicykla je namontovať naň elektrický motorček, ktorý vás poženie vpred aj bez šliapania. Možno nemajú tak výrazný dojazd alebo výkon ako elektrické skútre, nachádzajú si však každodenné uplatnenie.

Od elektrického bicykla je už len na krôčik k niečomu, čo spoločnosť Bold Motorbikes zo San Francisca nazvala M-1. Elektrická motorka má skoro klasický dizajn a dokáže jazdiť v dvoch režimoch. Práve vdaka nim je považovaná za hybrid motorky a bicykla.

Elektrický motobicykel Bolt M-1 Foto: Bolt Motorbikes

Vyzerá takmer klasicky

Elektrický motocykel vyzerá ako bežná motorka, ktorá sa bude uchádzať o pozornosť okoloidúcich a ostatných účastníkov premávky. Výrobca stavil na jednoduchosť a nedal na motorku nič, čo by pôsobilo futuristicky, okázalo alebo pestrofarebne. Snáď iba hranatý box pred jazdcom by mohol byť o niečo oblejší.

V porovnaní s tradičnými motorkami má M-1 jednu nie celkom nápadnú odlišnosť - sú ňou pedále napojené na ozubené kolesá cez reťaz. Vďaka tomuto mechanizmu typickému pre bicykle je možné elektrickú motorku používať aj vtedy, keď už neostala v batérii žiadna energia.

Elektrický motobicykel Bolt M-1 Foto: Bolt Motorbikes

Slušný dojazd aj rýchlosť

Bolt (v preklade blesk) M-1 jazdí v dvoch režimoch. Prvým je štandardný ekonomický mód, ktorý ešte nepočíta s občasným šliapaním do pedálov. Vtedy motor využíva maximálne výkon tisíc wattov, jazdí rýchlosťou nanajvýš 32 kilometrov za hodinu a dojazdí asi 80 kilometrov.

Ak do pedálov občas jazdec zatlačí, bude tým šetriť batériu aj motor a finálny dojazd sa dramaticky zlepšuje aj o desiatky kilometrov.

Športový režim je určený pre jazdcov, ktorí práve nemajú chuť tlačiť do pedálov, ale chcú sa voziť štýlom off-road. Vtedy motor využíva plný výkon 5500 wattov, jazdí maximálnou rýchlosťou 65 kilometrov za hodinu a prejde nanajvýš 48 kilometrovú vzdialenosť.

Elektrický motobicykel Bolt M-1 Foto: Bolt Motorbikes

Mobil je súčasť základnej výbavy

Výrobca na svojich stránkach uvádza niekoľko veľmi zaujímavých faktov o svojej elektrickej motorke. Na takýto typ dopravného prostriedku ani na Slovensku nepotrebujete špeciálne vodičské oprávnenie, stačí vám základný “vodičák”, obsahuje USB nabíjačku pre mobil, v rýchlom režime sa batérie dobijú už za 1,5 hodiny, váži iba 63 kilogramov a stav motorky možno kontrolovať cez smartfón vďaka aplikácii a Bluetooth spojeniu. Počas jazdy dokonca môžete telefón pripevniť na prístrojovú dosku a používať ho ako palubný počítač.

Snáď jedinou negatívnou stránkou tohto hybridného elektrického motocykla je jeho cena. Vyše 5-tisíc dolárov je, podľa nášho názoru, značne prestrelená suma. Výborný elektrický skúter s porovnateľným výkonom na Slovensku kúpite aj za menej ako tritisíc eur.

Zdroj: boltmotorbikes.com


ODPORÚČAME AJ:
Auto s výkonom 10 koní? V Číne žiadny problém
Apple vyvíja nový elektromobil, ktorý by mal byť na trhu do roku 2020
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov
Táto pätica áut vás presvedčí o budúcnosti elektrického pohonu
Pozrite sa, aké autá budú v novom Jamesovi Bondovi

Komentáre