Auto&Techno

Koľko by ste zaplatili za staré rozpadajúce sa auto? Čo tak 83-tisíc?

"Nie všetky veterány sú krásne a nablýskané. Mnohé sú viac šroty, ako osobné automobily, aj napriek tomu sú za ne ľudia schopní zaplatiť desiatky tisíc eur. "

Erik Stríž, 13. júla 2016 8:00
Veterán od Costin-Nathan Works Foto: H&H Classics
Mať v rukách niečo vzácne a spoločensky atraktívne, to je blízke snáď každému z nás. Nezáleží na tom, či ste alebo nie ste fanúšikom motorizmu a automobilovej histórie - aj vy chcete vlastniť pekný a dobrý automobil, v ideálnom prípade aj nejaký ten starší a hodnotný kúsok. Mladí chlapci si kupujú za pár tisíc staršie Audi, BMW a Mercedesy, aby ich mohli postupne a s veľkou trpezlivosťou ich rodičov a frajeriek opravovať s tým, že raz budú snáď jazdiť aspoň ako zánovné.

O niečo vyššia úroveň nadobúdania a rekonštruovania automobilov sa deje na aukciách drahých automobilových veteránov, ktorých nadobúdacia cena často presahuje hodnotu pekného bytu v centre Bratislavy. Je to aj prípad tohto fešáka, za ktorý jeho nový majiteľ vyplatil neuveriteľných 71-tisíc britských libier, teda v prepočte súčasným kurzom až 83-tisíc eur.

Veterán od Costin-Nathan Works Foto: H&H Classics
V jednej takejto prestížnej aukcii sa objavil klasický športový automobil od značky Costin-Nathan Works v príšernom stave. Jeho laminátová karoséria akoby prešla apokalypsou a nemá ani len originálne pohonné ústrojenstvo. Aj napriek tomu sa však tento predstaviteľ britského automobilizmu vydražil za mimoriadnu čiastku, ktorú pravdepodobne neprevýšia ani investície do budúcej rekonštrukcie.

Vymeniť je potrebné snáď všetko - motor, karosériu, interiér a jeho vybavenie, osvetlenie, kolesá, možno aj nápravy a samotný podvozok. Z pôvodného stroja teda toho veľa nezostane, až sa vynára otázka, či by sa kupcovi neoplatilo viac investovať do vernej repliky tohto veterána. To by však už nebolo v súlade s morálkou, etikou alebo čímkoľvek iným, skrátka by to bol podvod. Takto sa pôvodný automobil prestavia a aj napriek tomu nestratí svoju “dušu”.

Zdroj: BARN FIND: 1966 Costin Nathan Works Prototype (youtube.com)

Klasický športiak od Costin-Nathan pochádza z januára 1966 a aj napriek tomu, že mal jeho motor zdvihový objem jeden liter a výkon iba 100 konských síl, bol schopný podávať skvelé výsledky na motoristických okruhoch. Vo veľkej miere za to automobil vďačil aerodynamickému tvaru karosérie, nízkemu postoju, širokej kapote a nízkej celkovej hmotnosti iba 317 kilogramov. Skutočne, iba 317 kilogramov. To je hmotnosť, ktorú dokážu silní chlapci v súťaži Strongman zdvihnúť v disciplíne mŕtvy ťah.


Zdroje: Heap Of Junk Sells For $92,000, BARN FIND: 1966 Costin Nathan Works Prototype (youtube.com)


ODPORÚČAME AJ:
Na elektrinu jazdia aj veterány Shelby Daytona a Trabant
Krásavica, ktorá sa nehanbí za plnšie tvary
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Vodíkový pohon má budúcnosť, automobilky sa preň dokonca spájajú

Komentáre