Autá

Krásavica, ktorá sa nehanbí za plnšie tvary

"Má jedinečný vzhľad, veľa priestoru v kvalitne spracovanom interiéri a za príplatok ponúkne aj pohon všetkých štyroch kolies."

Erik Stríž, 4. decembra 2014 14:00
Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda


Automobilka Mazda bola na autosalóne v Los Angeles pomerne aktívna. Veľkú pozornosť si vyslúžila modernizovanými modelmi 6 a CX-5, veľa záujmu však vyvolala kompaktným crossoverom CX-3.

Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda

Nemcom rastie konkurencia


Vyzerá to tak, že Mazda začína dizajnom vozidiel konkurovať aj nemeckým prémiovým automobilkám. Napríklad taká Mazda 6 môže byť celkom dôstojnou alternatívou k modelom radu 3 od BMW. S rovnakým dizajnovým manuálom automobilka pristúpila aj k novej CX-3, ktorá popri typickej prednej maske s dynamickými líniami ponúka väčšie rozmery karosérie a jazdný zážitok na úrovni menšieho SUV-čka.

Malý crossover má rozmery 4 275×1 765×1 550 milimetrov, rázvor náprav je pritom 2 570 milimetrov. Zaujímavosťou je, že v porovnaní s malou Mazdou 2 je nový crossover väčší iba o dve desiatky centimetrov, napriek tomu sú tieto vozidlá prakticky neporovnateľné.

Profil crossovera vyzerá pôsobivo a nie je ľahké v ponuke automobiliek nájsť taký model, ktorý by sa na CX-3 výraznejšie podobal. Aj to môže byť jeden z dôvodov, prečo budúci zákazníci budú uprednostňovať práve tento model.

Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda

Pekný interiér s nezvyčajnou palubovkou


Interiér novinky má črty typické pre Mazdu, je dizajnovo i materiálovo vyvážený a nesnaží sa napodobňovať luxusné SUV-čka. Pri pohľade na panel pred volantom vás musí zaujať skutočnosť, že centrálny ručičkový ukazovateľ je otáčkomer. Tachometer je potlačený bokom, avšak nachádza sa v priestore otáčkomera ako malý displej.

Ide o netradičné riešenie, ktoré môže nejedného človeka zanechať v pochybnostiach. Je informácia o otáčkach za minútu dôležitejšia, ako aktuálna rýchlosť? V prípade manuálnej prevodovky má význam tento údaj sledovať, pri automatike to ale trocha stráca na význame. Komu by základné riešenie od Mazdy nepasovalo, môže si svoju novú vybaviť aj head-up displejom, na ktorom sa zobrazuje práve aktuálna rýchlosť.

Súčasťou panela pred volantom sú aj ďalšie dva inverzné displeje po stranách a niekoľko ďalších svetelných ikoniek dookola. Mohlo by sa zdať, že prístup k týmto detailom je odlišný od ostatných výrobcov, ale pravdou je aj to, že po pár kilometroch jazdy si na tento systém zvykne každý.

Ľudí, ktorí počas jazdy riešia aj svoju prácu, celkom istotne poteší možnosť vybaviť CX-3 multifunkčným volantom s celkovo štrnástimi funkčnými tlačidlami a pomerne veľkým centrálnym displejom s uhlopriečkou sedem palcov (Active Driving Display). Vďaka systému MZD Connect je možné prepojiť automobil so smartfónom a využívať tak jeho funkcie cez centrálny displej.

Mazda CX-3 (2015) Foto: Mazda

Na výber budú motory, prevodovky i pohon


Nová Mazda CX-3 pri začatí predaja ponúkne na výber iba tri motorizácie. Budúci majitelia sa budú rozhodovať medzi benzínovým dvojlitrom Skyactiv-G, ktorý bude k dispozícii v dvoch nastaveniach výkonu a naftovým agregátom 1.5 Skyactiv-D s výkonom 77 kW (105 koní). Štandardne bude CX-3 vybavená pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou, za príplatok bude možné získať automat a pohon 4x4.

ODPORÚČAME AJ:
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Vodíkový pohon má budúcnosť, automobilky sa preň dokonca spájajú
Mercedes CLA Shooting Brake: Malé kupé premenené na praktické kombi
Kabriolet len pre privilegovaných: Bentley Grand Convertible

Komentáre