Auto&Techno

Čím väčšie, tým luxusnejšie

"Toto je pravdepodobne najluxusnejšie SUV na svete, výrobca nešetril na ničom. "

Erik Stríž, 13. novembra 2015 9:00
Mercedes-Benz GLS (2016) Foto: Mercedes-Benz

All in

Je to o harmónii, vyváženosti, o veľkorysom interiéri a nadväznosti na ostatné luxusné modely. Trieda GLS vyžaruje, má charizmu a už na fotografiách pôsobí veľmi sebavedomo. Cieľom výrobcu bolo vyrobiť také vozidlo, ktoré by malo pred ostatnou konkurenciou veľký náskok - už dnes však vieme, že o rovnocennom konkurentovi pre GLS zatiaľ nemôže byť reč.

Je to v prvom rade veľkorysý priestor v interiéri, prečo si zákazníci vyberali triedu GL. Pridané písmenko S je už len doplnkovou informáciou, že model predstavuje to najlepšie, čo momentálne dokáže Daimler dodávať v sériovej podobe. Priestranný interiér bol pre triedu GL typický a dal sa porovnávať s limuzínami triedy S. V novinke s názvom GLS to nie je inak, kokpit sa ale dočkal určitej modernizácie.

Mercedes-Benz GLS (2016) Foto: Mercedes-Benz
Interiér v triede GLS je pomerne členitý, veľmi dominantne pôsobí stredový tunel s mohutnou lakťovou opierkou a veľkým palubným počítačom. V strede palubovky je veľký, takmer desaťpalcový, displej a pod ním nachádzame ovládacie tlačidlá s vopred určenými funkciami. Pozornosť si zaslúži aj ovládač systému na dosah pravej ruky vodiča, zaujímavý je najmä dotyková plocha nad kruhovým voličom.

Hoci sa to nemusí pozdávať každému, kombinácia modrého LED osvetlenia a plôch s textúrou dreva vyzerá podľa nás skvele. Drevo (alebo jeho vernú imitáciu) využívajú prémiové automobilky stále v hojnej miere, napríklad také BMW X6 dokonca týmto plochám doprialo aj hmatateľnú textúru. Riešenie od Mercedesu je lesklé a ploché.

Mercedes-Benz GLS (2016) Foto: Mercedes-Benz

Sedem ľudí s plným komfortom

V novinke sa odvezie celkovo sedem pasažierov vrátane vodiča v rozložení 2+3+2. Aj BMW X5 ponúka možnosť využitia tretieho radu sedadiel, tie sú však v štandarde zložené a slúžia ako podlaha kufra. Audi Q7 ponúka sedem plnohodnotných miest na sedenie a v tomto smere môže byť považované za konkurenta aj pre GLS.

Mercedes-Benz GLS (2016) Foto: Mercedes-Benz

Efektívne áno, ekologické v rámci možností

Nový Mercedes-Benz GLS sa bude predávať v niekoľkých variantoch motorizácie, pričom všetky budú vybavené aj režimom ECO štart – stop. Ak by ste ale očakávali, že bude skutočne ekologické alebo ekonomické, zažijete skôr sklamanie. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu minimálne 8,9 l/100 km (206 g CO2/km) a vieme, že praktické hodnoty spotreby sú neraz aj dvojnásobné.

Všetko však závisí od štýlu jazdy a motora - uvedený údaj platí pre motorizáciu GLS 400 4MATIC s motorom typu V6 s dvoma turbodúchadlami s priamym vstrekovaním. Tento motor vyvinie výkon 333 konských síl a zatlačí do sedadiel krútiacim momentom 480 Nm. Hierarchicky najvyššou motorizáciou bude Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC s výkonom 585 koní, čo je o 28 koní viac v porovnaní so svojím predchodcom. Maximálny krútiaci moment je až 760 Nm.

Mercedes-Benz GLS (2016) Foto: Mercedes-Benz

Zaplatíte si za všetko, ale bude to stáť za to

Mercedes-Benz GLS bude v predaji od marca budúceho roka, ale objednať sa dá už dnes. V ponuke predajcov bude niekoľko úrovní výbavy a možnosť priplatiť si za vybrané technológie aj jednotlivo, už v základe však GLS ponúkne množstvo špičkovej techniky - od multimediálnej výbavy až po bezpečnostných asistentov všemožného druhu.

V tomto ohľade sa môže GLS zaradiť na pozíciu lídra, pretože snáď žiadne iné veľké SUV neponúka také široké spektrum technológií zvyšujúcich bezpečnosť a komfort.

Zdroj: tlačová správa Mercedes-Benz


ODPORÚČAME AJ:
Vzniká nová značka luxusných áut, do roku 2020 bude mať šesť modelov
Kráľovské francúzske kupé s reverznými dverami
Najsilnejší z malých, najmenší spomedzi silných
Najpokrokovejšie SUV sveta bude stáť menej ako 90-tisíc eur
Vystupujú z radu: Auto na elektrinu a kupé, ktoré sa mení počas jazdy

Komentáre