Autá
Najsilnejší z malých, najmenší spomedzi silných
Erik Stríž, 20. októbra 2015 8:00BMW M2 (2015) Foto: BMW
BMW radu 2 je malé, dynamické a dizajnovo vydarené vozidlo, ktoré ani vo svojej základnej verzii nemusí násilne presviedčať o svojich kladoch. Aj napriek tomu ho výrobca vybavil športovým paketom M, ktorý spravil z kompaktného dvojdverového kupé ohromný stroj s mimoriadnymi vlastnosťami. Vozidlo je najmenšie medzi silnými, najsilnejšie spomedzi malých.Prichádza ako nástupca modelu M1 Coupé, je ale väčšie, silnejšie a drahšie. Môže sa pýšiť motorom s maximálnym výkonom až 370 konských síl, monštruózny krútiaci moment 465 Nm a zrýchlenie z pokoja na rýchlosť 100 km/h už za 4,3 sekundy.
BMW M2 (2015) Foto: BMW
To sú veľmi pôsobivé technické parametre, na ktoré väčšina vodičov nie je ani len pripravená. Celé vozidlo váži menej ako jeden a pol tony, spojením váhy, kompaktných rozmerov a krútiaceho momentu sa veľmi ľahko vymkne spod kontroly.Športový variant radu 2 môže byť vybavený širokou paletou príplatkových drobností a zákazník si bude môcť vybrať sám, či chce mať vo svojom budúcom aute automatickú alebo manuálnu prevodovku. Aj v prípade voľby manuálneho radenia sa bude vodič tešiť z prítomnosti pohonu zadnej nápravy, tá bude štandardom aj pri automatike.
Automatická dvojspojková prevodovka M DCT so športovým charakterom má sedem stupňov.
BMW M2 (2015) Foto: BMW
Dizajn, ktorý prežije dobu
Vzhľad vozidiel značky BMW sa postupne vyvíja a automobilka verejnosti servíruje expresívne dizajny, ktoré sa nedajú porovnávať so žiadnymi inými. Aj preto sú tieto automobily ikonické a nezameniteľné, majú svoj charakter a vyzerajú skvele aj po desaťročiach.Tento model nadväzuje na aktuálny dizajnový manuál značky, ktorá momentálne preferuje takmer organické tvary a výraznú muskulatúru. Aj menšie vozidlo radu 2 tak vyzerá sebavedomo, ostro rezané rysy prednej masky priam kričia, že patria športovo naladenému automobilu.
BMW M2 (2015) Foto: BMW
Interiér podobný veľkým súrodencom
Nech vyzerá karoséria nového auta ako chce, interiér jednoznačne prezrádza pravdu o veľkosti vozidla Kokpit je jednoducho povedané malý, napriek tomu dokáže odkazovať na väčšie modely tejto značky. Podobá sa aj na kupé triedy 6, s ktorým sa, čo sa týka veľkosysosti priestoru, nemôže M2 ani len porovnávať.Nápadná je predovšetkým členitosť interiéru a výrazná orientácia na vodiča, ktorá mala za následok mierne natočenie celej stredovej konzoly smerom k vodičovi. Aj spolujazdec má však stále dobrý dosah na ovládač rozhrania iDrive a na sériu ovládačov klimatizácie a multimediálnej výbavy.
BMW M2 (2015) Foto: BMW
Aj napriek menším rozmerom interiéru sa do prednej časti kokpitu vošla lakťová opierka s koženým čalúnením a plnohodnotná stredová konzola. Na nej nachádzame okrem páky prevodovky aj už spomenutý kruhový ovládač rozhrania iDrive a páku ručnej brzdy, ktorá patrí k športovým automobilom rovnako, ako dobrý motor.M2 sa bude predávať za pomerne vysokú cenu, presiahne 50-tisíc eur. V porovnaní so základnou verziou radu 2 za niečo vyše 28-tisíc eur je to značný skok.
ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov