Auto&Techno

Modernizovaný britský sedan vie jazdiť aj na lanách

"Očakávanie novej generácie vozidiel Jaguar XF vyvrcholilo spektakulárnou jazdou na lanách cez rieku Temžu. "

Erik Stríž, 26. marca 2015 14:00
Modernizovaný Jaguar XF (2015) Foto: Jaguar
Jaguar XF si vo svete automobilového priemyslu udržiava rovnaký status, ktorým sa chvália automobilky Mercedes-Benz, BMW a Audi svojimi modelmi triedy C, radu 3 a série A4. V porovnaní s nemeckými automobilmi je ten britský považovaný za trocha chladnejší, rozvážnejší a menej úspešný, avšak nedá sa mu zaprieť hodnotenie špičkového automobilu s dôrazom na zvýšený komfort a skvelé jazdné vlastnosti.

Modernizácia sedanu prichádza v čase, keď už očakávame jeho celkom novú generáciu. Napriek tomu, že radikálne úpravy vzhľadu automobilka nepriniesla, nemožno tvrdiť, že by bola verejnosť sklamaná. Skôr naopak. Prekvapuje pozitívne a model XF môže tak naďalej stáť tvárou v tvár nemeckým konkurentom so špičkovou technikou v portfóliu.

Modernizovaný Jaguar XF (2015) Foto: Jaguar
Nový Jaguar XF si zachováva dramatický vzhľad a agresívnu prednú masku. Nie je však možné tvrdiť, že by bol jej dizajn prvoplánový s cieľom rýchlo osloviť širokú verejnosť. Agresívny výzor je získaný z ladných tvarov, Jaguar akoby celkom ignoroval ostré hrany a strohé línie. V tomto ohľade sa vydal presne opačným smerom, ako napríklad Audi a jeho koncernový šéf Volkwagen.

Automobilka Jaguar je obzvlášť hrdá na technické vlastnosti svojho nového vozidla. V pondelok model XF odprezentovala vo veľmi nezvyčajnej úlohe povrazolezca. Skutočne svoj XF postavila na dve laná natiahnuté ponad rieku Temža v centre Londýna a nechala ho prejsť z jedného brehu na druhý. Táto atraktívna demonštrácia nízkej váhy celohliníkovej konštrukcie vozidla sa nezaobišla bez väčšej reklamnej kampane a za volant automobilu si sadol Jim Dowdall, kaskadér účinkujúci vo filmoch o Jamesovi Bondovi, Indianovi Jonesovi či Jasonovi Bourneovi.



Interiér nového sedanu je možné prirovnávať k lepšej limuzíne vďaka jeho rozmerom i prevedeniu. Nápadné je predovšetkým množstvo čalúnenia siahajúce až na vrch prístrojovej dosky a dva veľké displeje v zornom poli vodiča. Jeden veľký displej sa nachádza pred volantom, jeho uhlopriečka je až 12 palcov. Alternuje všetky analógové ukazovatele a vďaka schopnosti zobraziť farebnú grafiku dokáže prispôsobovať obraz aktuálnym potrebám vodiča.

Druhý displej je určený okrem vodiča aj pre spolujazdca, ten má možnosť ovládať informačný a multimediálny systém na 10-palcovom dotykovom farebnom displeji. Rozhranie systému by malo byť prehľadné a čo možno najjednoduchšie na ovládanie, pretože na stredovom panely sa nenachádzajú jeho ovládače a tlačidlá.

Modernizovaný Jaguar XF (2015) Foto: Jaguar
Zaujímavé je využitie technológie Dual View pri centrálnom 10-palcovom displej. Dual View umožňuje, aby boli na jednom displeji zobrazené dva rôzne obsahy, pričom vodič vidí iný obraz ako spolujazdec. Vodič sa môže nechať navigovať mapou a spolujazdec môže sledovať napríklad film.

Zaujme masívny stredový tunel s pre Jaguar typickým vysúvacím voličom automatickej predovky, rozmerným odkladacím priestorom pod lakťovou opierkou a pod skladacími dvierkami. Vyzerá to tak, že Jaguar zameriava mimoriadne veľkú pozornosť práve na zjednodušenie ovládania svojich vozidiel a prejavuje sa to redukovaným počtom tlačidiel a voľnejšími plochami v interiéri. Zároveň však nemožno tvrdiť, že by bol interiér prázdny alebo nevyužitý.

Zaujímavosťou je, že nový Jaguar XF je v porovnaní s predchodcom o niekoľko milimetrov kratší a nižší, ale rázvor kolies je o 51 milimetrov väčší. Automobilka tvrdí, že vďaka tomu je v interiéri viac priestoru pre nohy a hlavu.

Modernizovaný Jaguar XF (2015) Foto: Jaguar

Nový Jaguar XF sa bude dodávať s päticou výkonných motorov, pričom najslabší z nich ponúkne výkon až 163 konských síl. Silnejší variant rovnakého 2-litrového naftového motora bude disponovať výkonom 180 koní a krútiacim momentom na úrovni 430 Nm. Tieto dva varianty budú kombinované s manuálnou a za príplatok aj automatickou prevodovkou. Ostatné 3-litrové motory budú montované výhradne s 8-stupňovými automatmi.

Trojlitrový V6 twin-turbo diesel bude ohromovať výkonom až 300 koní a prekvapivo vysokým krútiacim momentom 700 Nm. Najsilnejší bude benzínový 3-litrový motor V6, ponúkne výkon 380 koní a krútiaci moment 450 Nm.


ODPORÚČAME AJ:


Koncept klasického džípu mieri na surferské pláže
Auto s výkonom 10 koní? V Číne žiadny problém
Hybridné BMW X5 bude mať elektromotor ako doplnok
Jaguar vyrobí 12 kusov svojho vyše 50 rokov starého modelu
Britská automobilka chce redefinovať koncept GT novým crossoverom

Komentáre