Auto&Techno
Evolúcia dizajnu nášho najpopulárnejšieho sedanu
Erik Stríž, 28. decembra 2016 12:00Škoda Octavia Foto: Škoda
Škoda Octavia (1996) Foto: Škoda
Prvá moderná generácia vozidiel Octavia ničím nenadväzovala na modely z prvej polovice 20. storočia. Mohutné blatníky už stratili svoju príťažlivosť a preferovali sa jednoduché tvary. Octavia tak prišla s uniformnými svetlometmi, praktickými rozmermi, na svoju dobu hodnotným a priestorovo veľkorysým interiérom. V nasledujúcich rokoch sa dizajn modernizoval iba veľmi mierne a opatrne, pretože dlho v našich končinách predstavoval akýsi štandard.Škoda Octavia (2005) Foto: Škoda
V roku 2005 nastala v dizajne sedanov a kombíkov Octavia veľký zmena. Vozidlo nestratilo svoj charakter, ale vylepšilo detaily, celkový výzor sa stal modernejším vďaka ostrým svetlometom zvažujúcim sa do hrotu v smere k blatníkom. Interiér prešiel inováciami tiež, udržal si však pritom svoju príjemnosť a takpovediac bežnosť, tuctovosť.Škoda Octavia (2009) Foto: Škoda
Facelift z roku 2009 bol pre Octaviu zásadný tiež, ale mnohí ho považujú za tak trocha zbytočný. Octavia sa stala na pohľad silnejšou, väčšou a predná maska získala celkom nový charakter, avšak o niekoľko rokov neskôr sa Škodovka opäť vrátila k hranám.Škoda Octavia (2013) Foto: Škoda
Jednoduché tvary, precízne spracované detaily, jednoznačne identifikovateľný vzhľad, množstvo praktických riešení vo vnútri a krásny moderný interiér. Škoda Octavia z roku 2013 je výborné vozidlo, za ktoré sa nemusí hanbiť nikto, ani manažér väčšej firmy. Škoda Octavia (2017) Foto: Škoda
Aktuálny kontroverzný facelift je asi najvýraznejšou zmenou, akú kedy Octavia prekonala. Predné svetlomety sa rozdelili na dve dvojice, pričom dve z nich sú celkom spojené s maskou chladiča. Je to nezvyčajné riešenie, ktoré môže vzdialene pripomínať staršie Mercedesy triedy E. Škodovka chce aj týmto faceliftom poukázať na svoj záujem robiť moderné automobily s dizajnom, ktorý nie je prvoplánový. Rovnaký dizajn prednej masky si osvoja aj verzie kombi, Scout a RS. ODPORÚČAME AJ:
Superluxusné kupé sa pustia do súboja o najbohatších zákazníkov
Ikonické auto, na ktorom jazdil aj slávny Elvis
Smaragdový Rolls a elektromobily vo Vatikáne. Čo na ne poviete?
Premiéra najmenšieho sedanu z Bavorska: Na Európu sa opäť zabudlo
V Číne sú nároční motoristi, Európa špeciálne pre nich vyvíja autá