Autá
Taliansky atlét: Prerod značky začal práve teraz
Erik Stríž, 29. júna 2015 8:00Alfa Romeo Giulia (2015) Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulia je nástupca rozpačitého modelu 159. Ten predstavitelia automobilky nedávno označili za nie celkom správny krok, avšak dizajn tohto sedanu so športovým charakterom je hodnotný ešte aj dnes. A aj napriek tomu, že si občas vyslúžil kritiku pre svoj taliansky pôvod, v skutočnosti boli jazdné vlastnosti 159-tky na úrovni takého trojkového bavoráka.Snaha o návrat k prestížnemu statusu
Alfa Romeo túto nie celkom vydarenú kapitolu svojej existencie hodila za hlavu a rozhodla sa celkom premyslieť svoju stratégiu. Demonštráciou toho, ako by mal imidž automobilky vyzerať v najbližších rokoch, je práve najnovší model Giulia.
Predstavenie nového vozidla na tlačovej konferencii bolo tak trochu okázalé. Vlastne, okázalé je mierne slovo. Andrea Bocelli spieva Nessun Dorma a počas vrcholu skladby do pozadia prichádza Alfa Romeo Giulia s úmyslom celkom zatieniť uznávaného tenoristu.
Okrem vystúpenia Bocelliho sa nové technológie v automobile dávali do súvislosti s umeleckými filmovými zábermi muža tancujúceho balet a nechýbali ani bodyguardi odtláčajúci ľudí, ktorí si novú Giuliu fotili na mobily. Skrátka, také malé talianske divadlo.
Alfa Romeo Giulia (2015) Foto: Alfa Romeo
Sedan dostane motor od Ferrari
Gulia je športový sedan s agresívnym vzhľadom a výrazne športovým charakterom. Ponúkne modernizovaný podvozok, paletu asistenčných systémov, výborné rozloženie hmotnosti v pomere 50:50, osvetľovaciu LED techniku a v prípade najsilnejšieho variantu Quadrifoglio Verde aj výkonný motor s maximálnym výkonom až 510 konských síl.
Po technickej stránke je nová Giulia dôsledne premysleným projektom. Motor zdieľa s talianskym Ferrari, ide o 2,9-litrové V6 Biturbo s maximálnym výkonom 375 kW (510 koní). Výrobca neudáva silu krútiaceho momentu, očakávame však nadpriemernú hodnotu. Z nuly na rýchlosť 100 km/h sa totiž automobil dostane už za 3,9 sekundy, čo je veľmi pôsobivý parameter. Prekonáva prakticky všetkých svojich konkurentov.
Dobrých údajov by sme sa mali dočkať aj pri informáciách o spotrebe, pretože automobilka zdôrazňuje efektívnu prácu motora s valcami. Keď nie je dôvod na využitie všetkých šiestich, aktívne budú len vybrané z nich.
Odborná verejnosť pozitívne prijala aj správy o nízkej hmotnosti vozidla a použitých materiáloch. Predná maska, dvere a blatníky sú vyrobené z hliníka, horné časti karosérie z uhlíkového kompozitu. Rovnaký materiál sa použil aj pri výrobe spojovacieho hriadeľa, pričom dôraz na znižovanie hmotnosti jednotlivých prvkov má zaujímavý výsledok - váhu neprevyšujúcu jeden a pol tony.
Alfa Romeo Giulia (2015) Foto: Alfa Romeo
La meccanica delle emozioni
Talianske Alfa Romeo je na svoju krajinu hrdé aj napriek tomu, že u nás sa často o poloostrove pripomínajúcom čižmu hovorí ako o výrobcovi šlendriánskych výrobkov. Pravdou však je, že talianske automobily patria medzi tie lepšie, čo dokazujú celosvetovo rešpektované značky ako Ferrari, Lamborghini či Fiat.
Výrobca má záujem svoju národnú hrdosť dokazovať aj tým, že nebude prekladať slogany a názvy verzií vozidiel. Najvýkonnejší variant sedanu sa bude volať Quadrifoglio Verde a slogan vo všetkých reklamných kampaniach bude “La meccanica delle emozioni”, vo voľnom preklade “Mechanici emócií”.
Spolu s novým automobilom automobilka predstavila aj mierne modernizované logo. Aj naďalej obsahuje rovnaké prvky, teda kríž a hada, avšak v upravenej forme a s novým typom písma.
ODPORÚČAME AJ:
Na elektrinu jazdia aj veterány Shelby Daytona a Trabant
Krásavica, ktorá sa nehanbí za plnšie tvary
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Vodíkový pohon má budúcnosť, automobilky sa preň dokonca spájajú