Autá
Purista zameraný výhradne na pôžitok z jazdy
Erik Stríž, 6. júla 2015 14:00
Možno si spomínate na predchádzajúcu generáciu vozidiel Boxster Spyder. Išlo o krásne vozidlo so špičkovými jazdnými vlastnosťami, ktoré však okrem pozitívnych reakcií verejnosti vyvolalo aj mierne kritiky smerujúce k dizajnu i motoru. Manuálne skladateľná strecha sa nepozdávala každému. Cieľom tvorcov vtedy bolo čo najviac znížiť hmotnosť vozidla a v porovnaní s predchodcom tak vážilo o 80 kilogramov menej.
Automobil navyše dostal pod zadnú kapotu 3,4-litrový motor z modelu Cayman S, ktorý bol iba o málo výkonnejší ako lacnejší Boxster S. Vo výsledku sa tak Boxster s otvorenou strechou, ktorý je zdanlivo konštruovaný na využívanie silnejšieho motora, dočkal nie vždy celkom lichotivých hodnotení odborníkov.

Nový Boxster bez strechy spravil krok vpred
Odvtedy však prešiel nejaký čas a Porsche Boxster Spyder prešiel modernizáciou. Zloženie strechy si síce stále vyžaduje manuálny zásah, ale motor si polepšil - je ním 3,8-litrový šesťvalec z aktuálnej generácie vozidiel 911 Carrera S. Tento 375-koňový krásavec je použitý aj v modeli Cayman GT4 a s ním zdieľa aj 6-stupňovú manuálnu prevodovku.V porovnaní s ďalšími vlastnými verziami dosahuje Boxster skvelé výsledky - 3,8-litrový motor má o 45 koní viac ako GTS a iba o 10 konských síl menej ako GT4. Najvyšší výkon dosahuje pri 6 700 otáčkach za minútu z nuly na rýchlosť 100 km/h vyštartuje už za štyri a pol sekundy. Spotreba paliva pritom nie je vôbec premrštená, Porsche uvádza kombinovanú spotrebu na úrovni iba 9,9 litrov na 100 kilometrov.

Výrobca tvrdí, že Boxster Spyder by sa dal pokojne označiť aj za extrémny, pokiaľ ide o technické vyhotovenie prednej a zadnej nápravy a podvozka. Ten je v porovnaní s klasickým Boxsterom znížený o 20 milimetrov a o lepšiu trakciu sa stará technológia Porsche Torquie Vectoring, teda mechanické zablokovanie zadného diferenciálu.

Interiér s kvalitnými materiálmi, ale bez techniky
Výrobca hovorí o Boxsteri Spyder ako o vozidle, ktoré ponúka nefiltrovaný zážitok z jazdy. Je tomu podriadený aj interiér, ktorý síce ostáva ukážkou precízne prepracovaných detailov a kvalitného konštrukčného vyhotovenia, ale nesnaží sa pútať priveľa pozornosti.Na prekvapenie v interiéri chýba aj ovládač klimatizácie či rádia - to všetko v záujme zníženia hmotnosti a sústredenia sa iba na samotnú jazdu. Prekvapení je ale ešte viac.
Dizajn stredovej konzoly s radiacou pákou a centrálnym displejom je preto skôr nenápadný, do pozornosti vodiča sa dostáva skôr športovo ladený volant bez rušivých funkčných tlačidiel a krásne jednoduchá grafika ukazovateľov pred ním. Pre vodičov, ktorí nemajú skúsenosti so športovými automobilmi, bude prekvapením umiestnenie otáčkomera do centra prístrojovej dosky. Tachometer sa nachádza v jej ľavej časti.
Porsche Boxster Spyder sa snaží približiť charakteru klasických športových automobilov.

A či môžeme Boxster Spyder považovať za Cayman GT4 bez strechy? Nie celkom, ale pravdou je, že od tohto prirovnania nie je realita veľmi vzdialená.
Zdroj: porsche.com
ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov