Autá
Pripravuje sa nový Benz, ohrozí aj najlepšiu limuzínu z vlastných rado
Erik Stríž, 22. decembra 2015 14:00
Konkurenti pre pripravovanú triedu E sú BMW radu 5, Audi A6 a Jaguar XF. Všetky tieto značky posledné roky chŕlia jednu významnú inováciu za druhou, ale vyzerá to tak, že by mohli čoskoro za novým Mercedesom mierne zaostávať.

Podobný dizajn zvonku...
Nová trieda E by mala byť nápadne podobná s limuzínami S, čo sa internete zaslúžilo o rozporuplné reakcie. Na jednej strane je podľa mnohých skvelé, že sa dizajn troch tried vozidiel prakticky unifikuje, čím sa medzi nimi stierajú rozdiely. Na druhej strane to je mierne kontraproduktívne, pretože za cenu triedy S v základnej výbave si budú môcť zákazníci kúpiť skvele vybavenú triedu E. A najnovšie oficiálne správy o technickej vyspelosti interiéru a jeho dizajne len pridávajú do tohto pomysleného názorového ohňa.
…podobný dizajn vo vnútri
Skutočne, nová éčka by mohla byť zásadným míľnikom v portfóliu Mercedesu. Interiér vozidla je už dnes odprezentovaný a vyzerá takmer na nerozpoznanie od toho, ktorý vidíme v limuzíne S. Jediným výraznejším rozdielom by mal byť o niečo menší vnútorný priestor, avšak stále dostatočne veľkorysý na to, aby sa dal pozdĺžne predeliť výrazným stredovým tunelom s rozmernou stredovou konzolou.Podľa slov výrobcu sú základom kvalitné materiály, ktoré udržiavajú rovnováhu medzi luxusom a športovosťou. K elegancii prispievajú lesklé plochy a drevo, športový charakter tvoria karbónové prvky, čierna koža a prvotriedne plasty.


Koncertná sieň na štyroch kolesách
Veľkú pozornosť výrobca venuje zvukovej kulise v interiéri. Základom je efektívna zvuková izolácia, aby do kokpitu neprenikali ruchy z okolia a aerodynamický hluk pri rýchlej jazde. Keď je v tomto ohľade interiér vyriešený, môže sa začať pracovať na správnom rozmiestnení audiotechniky, ktorou sa automobilka rada pochváli.Firma tvrdí, že nové sedany triedy E ponúknu trojrozmerný zvuk so zážitkom koncertnej sály. Nový ozvučovací systém Burmester High-End s trojrozmerným priestorovým zvukom druhej generácie (prvá generácia je k dispozícii pre Triedu S) totiž využíva štyri stropné reproduktory – dva sú nainštalované v prednej a dva v zadnej oblasti stropu. Okrem toho audiosystém využíva objemy priečneho a pozdĺžneho nosníka základnej karosérie ako rezonančné objemy pre basový reproduktor.
ODPORÚČAME AJ:
Britská automobilka už 60 rokov vyrába rovnaký model, stal sa legendou
Auto z 3D tlačiarne napája celý dom elektrinou, v USA to už funguje
Bezpečnosť išla bokom: 700 koní, rýchlosť 386 km/h a karoséria z dreva
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota