Autá
Rodina najakčnejšich cestných športiakov sa stále rozrastá
Erik Stríž, 4. októbra 2016 7:00

Naša skúsenosť so základným GT
Vozidlá AMG GT sú vrcholom automobilizmu, o tom sa ani nedá diskutovať. Nie je to len o dizajne, ktorý síce hrá v komerčne dostupných automobiloch prím, ale najmä o technike, ktorá zabezpečuje spoľahlivú prevádzku a bezprecedentné jazdné vlastnosti perfektne využívajúce fyzikálne zákony. Mali sme príležitosť jazdiť toto skvostné vozidlo iba nedávno na podujatí Star Experience 2016 v Piešťanoch a dojmy z jeho šoférovania na relatívne krátkom slalome v nás zostanú ešte veľmi dlho.GT presviedča o svojich kvalitách v každej jednej zákrute a po každom zašliapnutí akceleračného pedála. Reakcie na podnety vodiča sú okamžité a precízne, skúsený vodič musí mať z jazdy na tomto stroji skutočný pôžitok z jazdy. Ten, kto až tak veľa skúseností nemá, bude vnímať GT ako pekelný stroj s mimoriadne citlivým riadením a až prehnane citlivým pedálom. Na tento automobil skrátka treba šoférsky dozrieť.
To, čo na tomto aute prekvapilo najviac, je precízne ESP a schopnosť vozidla perfektne sa držať pokynov, ktoré mu vodič zadáva vo vysokých rýchlostiach a v zákrutách. Športiak nepracuje na hranici fyzikálnych zákonov, naopak s nimi pracuje veľmi efektívne a využíva ich vo svoj prospech. Hranica fyzikálnych zákonov je totiž zároveň hranicou bezpečnosti, ktorá je pre Mercedes, ako sme sa o tom mali možnosť presvedčiť pri početných vyjadreniach jeho predstaviteľov, absolútnou prioritou.

Vylepšenia rodiny AMG GT o ďalšie modely
Iba niekoľko mesiacov dozadu sa odborná verejnosť dočkala príjemného prekvapenia - GT R, najsilnejšej a dôsledne prepracovanej verzie svojho východzieho modelu. A potom do rodiny AMG GT pribudli aj GT Roadster a GT C Roadster ako reakcia na dopyt po ultimatívnych športových kabrioletoch.Rodina AMG GT dnes obsahuje celkovo päť modelov: GT kupé, GT S, GT R, GT Roadster, GT C Roadster. Všetky vychádzajú z pretekárskeho špeciálu GT3 a ponechávajú si nielen jeho charakter, ale aj vonkajší dizajn a dokonca mnoho z interiéru - aj keď GT3 je zreteľne orientovaný na výkony na motoristických okruhoch.
Vstupenkou do ich sveta je motor s výkonom ohromujúcich 476 konských síl, pričom ako C Roadster ponúkne až 557 a vo vrcholnej verzii GT R až 585 koní.
To sú údaje, ktoré vyzerajú skvele už na papieri, v praxi sú potom dôkazom o mimoriadnej technologickej vyspelosti automobilového koncernu, ktorý tieto stroje vyrobil a sprístupnil verejnosti.

Ocenenie za pokrok, ktorý nie je vidieť na prvý pohľad
Model GT R sa najnovšie dočkal významného ocenenia Experience Composites 2016, ktoré je nezávislým dôkazom o technologickej vyspelosti konštrukcie vozidla, jeho komponentov a použitých materiálov. AMG GT R sa o ocenenie zaslúžilo pre inteligentný mix materiálov, ktoré boli použité pri prestavbe z pôvodného modelu GT. Cieľom bolo zvýšenie tuhosti, zníženie elasticity a zásadná redukcia hmotnosti.Laikovi sa to tak možno nebude zdať, ale pri tomto type automobilov záleží doslova na každom grame hmoty. Samozrejme, že automobilka nevie ovplyvniť hmotnosť vodiča a posádky, ale snaha o znižovanie váhy samotného stroja má zásadný vplyv na jazdné vlastnosti a pocit zo šoférovania.

Zdroj: tlačové správy Daimler
ODPORÚČAME AJ:
Honda Civic: Najšportovejší hatchback s veľkou výbavou bezpečnostnej techniky
Audi A5 g-tron: Športiak, ktorý jazdí na zemný plyn
Mercedes-Maybach 6: Superluxusné kupé sa pustí do súboja o najbohatších zákazníkov
Nissan BladeGlider: Trojmiestny elektrický športiak ostrý ako žiletka
KIA Niro: Krásny crossover kombinuje benzín a elektromotor, jazdí aj zadarmo