Autá

Krásny crossover kombinuje benzín a elektromotor, jazdí aj zadarmo

"Rozšírenie modelového portfólia o Niro sa pre automobilku Kia ukazuje ako krok správnym smerom. Budúcnosť totiž patrí crossoverom a hybridným pohonným jednotkám, Niro kombinuje oboje. "

Erik Stríž, 26. septembra 2016 10:00
Kia Niro (2016) Foto: Kia
Crossovery sa tešia veľkej obľube a ich výroba je pre automobilky z celého sveta lukratívnou záležitosťou. Zákazníci si totiž uvedomujú, že automobil má byť nielen pekný, ale aj praktický a bezpečný - a tieto predpoklady moderné crossovery spĺňajú už len z podstaty svojho karosárskeho prevedenia a typu podvozka.

Občas sú označované aj ako kompaktné SUV, i keď by sa určite dalo polemizovať, či sú pravým synonymom crossoverov. Tvoria akýsi stupeň medzi SUV a kombíkmi, pričom majú vyšší posed, vyšší podvozok, mierne terénne vlastnosti a zvyčajne sú v nich motory z malých automobilov, vďaka čomu majú aj veľmi príjemnú spotrebu paliva.

Do tohto sveta teraz vstupuje aj značka Kia modelom Niro, ktorý už dnes môžete občas zazrieť na slovenských cestách.

Kia Niro (2016) Foto: Kia

Správny mix úžitkovosti a moderného dizajnu

Niro je nápadné vozidlo, ktoré sa prispôsobuje aktuálnym trendom. Má hybridný pohon, ktorý umožňuje aj plnohodnotnú jazdu výlučne na elektrinu, kedy jazdí prakticky zadarmo. Elektrický motor je ale iba doplnkový, nevyhnutným základom je naftový benzínový agregát GDi so zdvihovým objemom 1,6 litra, ktorý nachádzame aj v iných modeloch rovnakého výrobcu. Crossover má výkon 149 konských síl, čo nemôžeme hodnotiť inak, ako veľmi pozitívne. Hybridný pohonný systém sa dodáva iba s automatickou prevodovkou.

Predpokladáme, že zákazníci budú na Niro oceňovať aj jeho cenu a dizajn. Cena je nižšia, ako za aktuálne najznámejší hybrid Toyota Prius a je porovnateľná s inými crossovermi bez hybridného pohonného ústrojenstva. To je dosť dobrý dôvod na kúpu, najmä pri uvedomení si, že kombinovaná spotreba paliva je iba 3,9 litrov na sto kilometrov jazdy.

Dizajn bude hrať v predaji veľkú a významnú úlohu. Niro by sa síce nemal doťahovať na taký Hyundai Tucson, ale keby sme sa vedeli zmieriť s o niečo menšími rozmermi, vedel by konkurovať aj jemu. Asi to nebude prekvapením, keď napíšeme, že Tucson patrí medzi najkrajšie kompaktné SUV na svete.

Niro využíva dizajnový jazyk, ktorý Kia využíva naprieč celým modelovým portfóliom. Napriek tomu sa dá identifikovať v okamihu. Masívne predné partie obsiahli rozmerné svetlomety s ostrými prvkami a modernou grafikou, maska chladiča pôsobí skoro luxusne a vozidlo vyzerá veľmi dobre aj z profilu. Je to taký príjemný mix dizajnovej čistoty, prirodzených tvarov a rozumnej dávky moderny.

Kia Niro (2016) Foto: Kia

Skutočne dobrá výbava


Kia Niro sa bude predávať v troch balíkoch výbavy, za najdrahší variant Platinum zákazník zaplatí stále celkom dobrých 26 990 eur. Výbava Silver je lacnejšia o štyritisíc eur a ponúkne tiež celkom peknú paletu modernej techniky.

Crossover sa bude vedieť prispôsobovať rýchlosti vozidla, ktoré ide pred ním, bude vedieť sledovať celé svoje okolie kamerovým systémom, samočinne sa udrží v jazdnom pruhu a ponúkne pasívnu a aktívnu bezpečnosť v podobe siedmych airbagov, asistenta rozjazdu do kopca a tiež parkovacieho asistenta. Za príplatok bude vybavené 8-palcovým displejom s multimediálnym rozhraním alebo aj bezdrôtovou nabíjačkou telefónov.



Kia Niro sa začína predávať už aj na Slovensku a má potenciál stať sa hitom. Určite má na to ambície a aj techniku, spomínaná nízka cena by mala byť tiež významným motivátorom ku kúpe. Zatiaľ sme nemali príležitosť tento crossover vyskúšať v bežnej premávke, takže sa tešíme na jeho praktický test.


ODPORÚČAME AJ:
Prvé SUV zo Španielska dostalo nemecké akcenty a prekvapivo nízku cenu
Dajú sa pomocou tereňákov búrať domy? Američania tvrdia, že áno
Taliani a ich pokus napodobniť americký džíp
Pick-up s úchvatným dizajnom odvezie osem ľudí aj s jachtou
Návod: Ako zničiť luxusné SUV? Hlavne sa nenechať odradiť múrom

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac