Autá

Najšportovejší hatchback s veľkou výbavou bezpečnostnej techniky

"Nová generácia hatchbacku Honda Civic ešte nápadnejšia a športovejšia, ako kedykoľvek predtým. "

Erik Stríž, 23. septembra 2016 9:00
Honda Civic (2017), predný pohľad Foto: Honda
Na moderné dizajny automobilov sme si v priebehu posledných rokov zvykli ako na niečo bežné. Jeden model však s príchodom každej svojej novej generácie vždy výrazne predčil všetkých ostatných konkurentov a ponúkol taký vzhľad, na ktorý si bolo potrebné zvykať dlhšie. Rovnako rázny krok spravil aj tentokrát a myslíme si, že opäť správnym smerom.

Stále odvážnejšie tvary

Automobiloví dizajnéri dneška to majú v mnohom oveľa jednoduchšie, ako ich kolegovia pred niekoľkými desaťročiami. Technológie výroby sa zmenili tak zásadným spôsobom, že sa dá vyrobiť úplne všetko, aj ten najodvážnejší dizajnový úlet. Stále je najbežnejšou karosárskou technológiou lisovanie, ale materiály a výrobné procesy umožňujú celkom nevídané tvary a využitia produktov.

Nová Honda Civic, ktorá bude pre európsku pobočku automobilky najvýznamnejším modelom aj v tomto a budúcom roku, je pravdepodobne najagresívnejšie vyzerajúcim hatchbackom vôbec. Dôraz na športový charakter automobilu nebol nikdy tak silný, ako práve teraz, hoci už predtým bol Civic na ceste mimoriadne nápadným zjavom.

Nový Civic je širší, dlhší a nižší, ako jeho predchodca. Predĺženie zadnej časti je nápadné, predné partie skvele využívajú kombináciu materiálov a farieb. V odprezentovanom červenom laku karosérie si Civic ponecháva čierne doplnky (maska chladiča, disky kolies, spodná hrana podvozka, strecha a zadný spojler).

Honda Civic (2017), predný pohľad Foto: Honda

Krásny interiér

Čierna a červená. To sú farby, ktorých kombinácia najviac evokuje dojem športovosti. Pravdepodobne práve preto sa nový Civic odprezentoval v týchto farbách interiéru a veľmi mu táto kombinácia svedčí. Interiér obsahuje správny pomer oblých tvarov a hrán, stredová konzola je vyrovnaná na pozdĺžnu os vozidla a všetko na nej je preto dobre prístupné aj spolujazdcovi.

V novom Civicu sa odvezie celkovo päť ľudí vrátane vodiča, zadný rad sedadiel sa dá v prípade potreby celý sklopiť do vodorovnej polohy. Z dostupných fotografií usudzujeme, že Civic neponúkne otvor v prostrednom zadnom sedadle pre uloženie dlhých predmetov, napríklad lyží.

Honda Civic (2017), interiér Foto: Honda

Športiak na každodenné použitie

Automobilový svet je nesmierne zaujímavý a ústretový k zákazníkom. Dnes môžete s plnou vážnosťou povedať, že máte športový automobil a pritom mať rozmerný hatchback, kombi alebo dokonca aj SUV. Veľkosť už nehraje prím a dávno neplatí, že športiaky musia byť nízke, pre dvoch a s brutálne premrštenou cenou.

Pohľad na profil aj tejto novinky prezrádza viac o jej praktických vlastnostiach.

Za druhým radom sedadiel sa nachádza prekvapivo veľký batožinový priestor, do ktorého pohodlne vložíte aj športové náradie a tašky na tréning pre štyroch ľudí. Samozrejme, že tento základný variant Civicu nie je kombi, ale s objemom jeho bažitožinového priestoru až 478 litrov patrí k tým najlepším vo svojej kategórii. Len pre zaujímavosť, mnohé automobily typu kombi majú tento priestor “iba” 470 litrový, teda menej ako predstavovaná novinka.

Honda Civic (2017), pohľad z profilu Foto: Honda

Bezpečnostní asistenti

Majitelia novej generácie Honda Civic sa budú môcť tešiť z prítomnosti množstva elektronických asistentov, ktorí spoločne zvýšia bezpečnosť a zlepšia komfort. Samozrejme, že nie všetky budú súčasťou základnej výbavy.

Vyberáme tie najzaujímavejšie z nich:
- automatické núdzové brzdenie v prípade hroziacej kolízie;
- alarm hroziacej kolízie;
- upozornenie na nechcené vybočenie z jazdného pruhu;
- aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu;
- adaptívny tempomat s funkciou i-ACC;
- kamera sledujúca dopravné značky;
- upozornenie na objekt v slepom uhle;
- 180-stupňová kamera;
- vyspelý palubný počítač.

Honda Civic (2017), predný pohľad Foto: Honda

Malé silné motory

Nový Civic sa bude predávať s pomerne malými, ale silnými a výkonnými motormi. Základom bude iba jednolitrový preplňovaný VTEC TURBO, ktorý sa podľa slov výrobcu hodí na každodenné použitie. Pracuje na benzín, poskytuje krútiaci moment priaznivých 200 Nm a jeho výkon je veľmi pôsobivých 129 konských síl.

Silnejší variant 1.5 VTEC TURBO má nielen väčší zdvihový objem, ale aj výkon (182 koní) a dôraznejší krútiaci moment (220 Nm). Štandardom v automobiloch ázijských výrobcov je nízka spotreba a očakávame ju aj od nového Civicu.


ODPORÚČAME AJ:
Rodinné MPV sa zmenilo na plnohodnotné SUV
Prvé naozajstné stredoeurópske SUV
Šialené rozoberanie starého amerického pick-upu
Prvé SUV zo Španielska dostalo nemecké akcenty a prekvapivo nízku cenu
Taliani a ich pokus napodobniť americký džíp

Komentáre