Autá
Rodinné MPV sa zmenilo na plnohodnotné SUV
Erik Stríž, 15. septembra 2016 10:00
Automobilka tvrdí, že názov sa nezmenil, všetko ostatné avšak áno. Marketingové oddelenie tým chce zdôrazniť predovšetkým to, že 5008 prekonala svoju kategóriu a skočila priamo do sveta SUV, na ktoré sú kladené oveľa vyššie nároky v každom ohľade. Novinka preto ponúkne širokú paletu moderných technológií pre zvyšovanie bezpečnosti a nastavenia komfortu. Dokonca si vo svojej kategórii vyslúžil zaujímavé prvenstvo, pre ktoré sa model stane ešte atraktívnejším.

Vonkajší vzhľad vozidla sa zmenil zásadne. Stavia na dizajnových princípoch, ktoré sú pre automobilku Peugeot typické, preferuje ostrejšie línie a výraznejšie tvarovanie karosérie. Prekvapuje vysoký podvozok, ktorý má však najväčší podiel na prerode MPV na SUV. Celkom atypické pre prevedenie zadných partií, strecha sa takmer vôbec nezvažuje a pokračuje skoro vodorovne až po hranu zadného okna. To je, naopak, skoro zvislé, vďaka čomu nový Peugeot pôsobí ako krabica. Nemyslíme si však, že by toto bola nevýhoda alebo chyba v dizajne, skôr naopak - tento detail prezrádza viac o charaktere automobilu a o jeho zámere čo najefektívnejšie využívať batožinový priestor. Ten má, mimochodom, kapacitu až 1080 litrov, čo robí v tomto ohľade z modelu 5008 lídra vo svojej kategórii.

Za príplatok dokáže interiér pôsobiť na ľudské zmysly ešte dôraznejšie a umožniť tak pasažierom relax aj počas jazdy. Ide napríklad o funkciu masážnych sedadiel, o vypúšťanie parfému cez prieduchy klimatizácie, úpravu vnútorného osvetlenia interiéru alebo zvukových preferencií hudobného prehrávača. Zaujímavý spôsob, ako upútať pozornosť náročných zákazníkov.

Peugeot 5008 príde do predaja s pestrou výbavou asistenčných systémov, medzi inými ponúkne aj automatické núdzové brzdenie (AEBS), udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat aj s funkciou zastavenia, parkovací asistent a tiež panoramatický kamerový systém.
ODPORÚČAME AJ:
Lokomotíva alebo auto? Tento veterán skombinoval oboje dovedna
Staré britské automobilky dostávajú druhý dych
Najdôležitejší automobil v histórii
Niekdajší Žiguli vyrába autá aj dnes - a vôbec nie sú zlé!
Koľko by ste zaplatili za staré rozpadajúce sa auto? Čo tak 83-tisíc?
Staré televízne reklamy na autá: Jednoduché zábery a veľa rečí