Auto&Techno

Rodinné auto na steroidoch, to je francúzsky Espace

"Renault Espace nedávno prešiel pomerne radikálnymi úpravami, ktoré spravili s rodinného minivanu seriózny crossover. Majiteľom starších Espaceov sa bude javiť ako zázrak. "

Erik Stríž, 16. júla 2015 11:00
Renault Espace (2015) Foto: Renault
V reklame na aktuálnu generáciu Espace hovorí herec Kevin Spacey, že počas šoférovania tohto vozidla môže byť konečne sám sebou. Nám sa však zdá, že je to práve Espace, kto stratil sám seba a svoj charakter. Nechápte nás ale zle - Espace je iný, ale nie horší. Majitelia jednej zo starších generácií modelu Espace budú z toho súčasnej veľmi pozitívne prekvapení, pretože sa posunú do atraktívnejšieho segmentu crossoverov. A crossover znie vždy lepšie ako minivan.

Espace nie je iba vylepšením už existujúceho alebo výraznejším faceliftom. Zmena, ktorú vozidlo podstúpilo, je viac ako len výrazná. Dobrou správou však je, že interiér ostal minimálne rovnako veľkorysý ako v minulosti a po novom bude možné s autom jazdiť aj miernym terénom.

Renault Espace (2015) Foto: Renault

Dráma na kolesách

Renault Espace je dnes expresívnejší a dramatickejší ako kedykoľvek predtým. Jeho predná maska pôsobí moderne a pútavo, v meste sa za ním budú ľudia otáčať ešte aj po roku. A to sme ho prvýkrát videli už v roku 2013 na autosalóne vo Frankfurte.

Pohľad na predné partie zreteľne prezrádza, že vozidlo patrí do portfólia francúzskej automobilky. Pozornosť púta veľké logo, masívna maska chladiča pokračujúca až do ostro rezaných svetlometov. Chrómované lišty sú opäť (alebo stále?) v móde a Renault ich využíva v hojnej miere, Espace má takto olemované prakticky všetky hrany na karosérii.

Atypicky, ale v súlade s dizajnovým manuálom modelu Espace, vyzerajú zadné partie vozidla. Pomaly sa zvažujúca strecha je na mieste odseknutá a zadná stena automobilu je takmer kolmá na zem. Aj to je spôsob, ktorým Renault zväčšuje kapacitu batožinového priestoru.

Renault Espace (2015) Foto: Renault

Interiér nemá chybu. Skutočne.

Batožinový priestor, elektronicky ovládané sklápanie zadných sedadiel a celkovo pôsobivý interiér. Taký je Espace, ktorý sa aj vo vnútri posunul akoby o triedu vyššie. Pre vodiča je pripravená paleta moderných funkcií, napríklad head-up displej s krásnou grafikou, presklený strop, spätné zrkadlo s elektronickými asistentmi a priam nádherná grafika prístrojovej dosky pred volantom.

Najviac ale zaujme obrovská stredová konzola medzi vodičom a spolujazdcom, ktorá bude nepochybne jedným z hlavných dôvodov kúpy. Vyzerá ako paluba vesmírnej lode, obsahuje veľký displej, volič automatickej prevodovky s nezvyčajným tvarom a presným radením a spektrum tlačidiel a otočných voličov.

Vo verzii s motorom Energy dCi 130 je na tejto stredovej konzole nemenej pekná radiaca páka 6-stupňovej manuálnej prevodovky.

Kolorit grafiky na centrálnom displeji sa mení v závislosti od toho, aký jazdný režim vodič práve zvolil. K dispozícii je viac režimov, medzi ktorými nechýba komfortný, ekologický či športový mód. Vplyv režimu na jazdný zážitok je pritom oveľa väčší, ako by ste si mohli myslieť.

Renault Espace (2015) Foto: Renault

Tri plnohodnotné miesta vzadu

Zadné sedadlá sú splneným snom všetkých rodičov. Všetky tri sú plnohodnotné, majú zreteľné bočné vedenie a aj správnu hĺbku. Každé sedadlo má vlastnú opierku hlavy, štandardný bezpečnostný pás a pod stredným sedadlom nie je žiadny tunel, ktorý by bránil v komfortnom cestovaní.

Skrátka, Espace má potenciál stať sa najlepším rodinným automobilom vôbec.

Renault Espace (2015) Foto: Renault

Terénne vlastnosti bez terénnej úpravy

Renault Espace nie je terénnym vozidlom, hoci tak môže na prvý pohľad vyzerať. Prednokolka nemá k dispozícii ani dočasný pohon všetkých štyroch kolies a trocha môžeme Renaultu vyčítať názov funkcie 4Control. Budí dojem, že je vozidlo vybavené pohonom všetkých štyroch, ale v skutočnosti to znamená iba možnosť natáčania aj zadných kolies.

Napriek tomu sa ukazuje, že Espace zvláda aj mierne náročný terén bez väčších problémov. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou má o štyri centimetre vyššiu svetlú výšku, ktorá narástla až na pôsobivých 16 centimetrov. K tomu by sme si mali pripočítať spektrum asistenčných a podporných systémov, aby sme dospeli k takmer terénnym vlastnostiam.

O jazdných vlastnostiach môže niečo napovedať aj skutočnosť, že medzigeneračne automobil schudol až 250 kilogramov. V ponuke predajcov sa nachádzajú benzínové aj naftové varianty automobilu, z ktorých by si mal vedieť vybrať asi každý. Vzhľadom na cieľovú skupinu a využitie sa však preferujú naftové motory Energy dCi.


ODPORÚČAME AJ:
Líder vo svete hybridov prichádza s ekologickým SUV
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
SYNONYMUM ÚSPECHU: Toto je jedno z najúžasnejších áut súčasnosti
Nový veľký Mercedes sa dočká aj hybridného pohonu
Toto je koncept mestského vozidla ako zo sci-fi filmu

Komentáre