Auto&Techno
Vytvoril skvelé video, aby predal vyše 40-ročný športiak
Erik Stríž, 5. decembra 2015 14:00Alfa Romeo 1750 GTV Foto: Cool & Vintage (vimeo.com)
Keď si dnes prezriete ponuky internetových autobazárov, nájdete v ňom tisícky a tisícky vozidiel každého druhu a typu. Ak nemáte presne vyšpecifikované, o aké vozidlo máte záujem, potom prichádza na rad listovanie zdanlivo nekonečnými stranami vyhľadávača. Kým sa dostane k ideálnemu automobilu na predaj, môžu prejsť aj dni.S upozornením na svoju ponuku jazdeného vozidla veľmi prakticky a hlavne krásne upozornil istý predajca športového Alfa Romeo 1750 GTV z roku 1971. Tento krásny automobil zo zlatej éry automobilového priemyslu vyniká svojou výbornou technickou kondíciou, dokonalou karosériou v zelenej farbe a interiérom, ktorý aj po štyridsiatich rokoch vyzerá ako nový.
Pre pánsku časť publika je nepochybne atraktívna aj dvojica mladých dievčat, ktoré toto krásne vozidlo jazdia cestou zo slnkom zaliatej pláže. Imidžové video teraz púta pozornosť širokej internetovej verejnosti a teda aj na ponuku predajcu.
Zdroj: ALFA ROMEO 1750 GTV (vimeo.com)
40-ročná krásavica
Automobil Alfa Romeo 1750 GTV (oficiálne označovaný ako 1750 GT Veloce) sa vyrábal v rokoch 1967 až 1971 patrí k vrcholným počinom talianskej automobilky. Karosársky variant kupé bol uvedený na trh spoločne s verziami sedan a Spider, všetky tri boli pritom poháňané rovnakým motorom s objemom valcov 1779 cm3.Automobily 1750 GTV dosahovali maximálny výkon poctivých 120 konských síl (90 kW) a krútiaci moment bol nanajvýš 186 Nm. To sú hodnoty, ktoré síce presahuje aj obyčajná Škoda Fabia, ale na svoju dobu išlo o vozidlá so skvelými parametrami. Aj dnes ale platí, že nie výkon motora, ale celkový charakter automobilu predurčuje jeho komerčný (ne)úspech.
V tomto smere Alfa Romeo rozhodne víťazilo, pretože svojmu vyše štvormetrovému kupé doprialo dizajn typický pre svoju dobu, v ktorej dominovali masívnejšie bočné línie, zúžené zadné partie, rozmerné zadné okno a poctivé okrúhle presné svetlomety. Už aj vtedy bola pre taliansku automobilku typická maska chladiča v podobe grilu zakomponovaná do nadol sa zužujúceho štítu. Tento prvok používa automobilka dodnes vo všetkých svojich modeloch.
Ak by ste mali námietky, že Alfa Romeo tento dizajn odkopírovala od mníchovského BMW, neboli by ste celkom mimo pravdy. Je však nevyhnutné uvedomiť si, že druhá polovica minulého storočia bola typická práve veľmi podobnými vzhľadmi automobilov. Alfa sa podobala na BMW, Porsche našlo inšpiráciu vo Volkswagene Beetle, Rolls-Royce ste nevedeli na prvý pohľad rozpoznať od Bentley a podobne.
Dnes je doba iná, automobilky kladú dôraz, aby boli ich modely jednoznačne identifikovateľné v neprehľadnej spleti konkurenčných ponúk. Preto zavádzajú dizajnové manuály, unifikácie a už s niekoľkoročnými predstihmi prostredníctvom konceptom informujú o tom, ako budú vyzerať ich modely v budúcnosti.
ODPORÚČAME AJ:
Nič pre rozmaznané manželky
Najsilnejší z malých, najmenší spomedzi silných
Prvé automatické tienidlo do auta: Geniálny nápad alebo prepadák?
Minivan, s ktorým radi zablúdite na cestách