Auto&Techno

Prvé elektrické Lamborghini má výkon 910 koní

"Prvé Lamborghini s hybridným pohonným ústrojenstvom má nielen prekvapivý výkon, ale aj dizajn. Ide stále o čistokrvné Lambo? "

Erik Stríž, 7. októbra 2014 14:00
Lamborghini Asterion (2014) Foto: Lamborghini


Lamborghini Asterion je nesmierne zaujímavý koncept, ktorý posúva možnosti hybridného pohonu vozidiel do celkom novej úrovne. Automobilka okrem pôsobivých technických parametrov svojho konceptu pre verejnosť pripravila aj prekvapenie v podobe dizajnu karosérie a prednej masky. Asterion z profilu pripomína model Huracan, avšak pohľad na jeho predné svetlomety poukazuje na fakt, že dizajnéri v Lamborghini vedia tvoriť aj iný, než agresívny vzhľad svojich vozidiel.

Lamborghini Asterion (2014) Foto: Lamborghini

Keď sa nejaká automobilka rozhodne vyvinúť vlastný hybridný pohon, robí tak predovšetkým z dôvodu všeobecného tlaku na znižovanie emisií a celkovo ekologickejšiu prevádzku automobilov. Zdá sa však, že Lamborghini na to išlo z trocha opačnej strany a základným predpokladom na použitie technológie plug-in hybrid bol záujem o doplnkové zvýšenie celkového výkonu.

Preto je v koncepte Asterion motor z modelu Huracan a až trojica eletrických motorov. Spaľovací motor má objem valcov až 5,2 litrov a vyvinie výkon maximálne 610 konských síl. Každý z doplnkových elektromotorov má výkon sto koní, celkový výkon všetkých motorov v súčte je teda vyššie uvedených 910 konských síl.

Lamborghini Asterion (2014) Foto: Lamborghini

Technológia plug-in hybrid umožňuje vozidlu prejsť do päťdesiat kilometrov prakticky zadarmo - len na elektrinu, pričom maximálna rýchlosť za využitia tohto pohonu je chválitebných 125 km/h. Rýchlosť konceptu Asterion s použitím klasického motora je až 320 km/h.

Lamborghini Asterion bolo vyrobené s automatickou prevodovkou DSG, pohonom všetkých štyroch kolies a s motorom uloženým pozdĺžne v strede.

Lamborghini Asterion (2014) Foto: Lamborghini

Popri dizajne karosérie zaujme aj vzhľad interiéru. Ten je síce nositeľom množstva ostrých kriviek, hrán a polygónov typických pre dizajn Lamborghini, má však aj trocha prívetivejší charakter vďaka použitej bielo-šedo-hnedej farebnej schéme. Nachádzame v ňom rozmernú stredovú konzolu s ovládacími tlačidlami a farebným dotykovým displejom. Pohľad na túto konzolu evokuje dojem, že bola vybratá zo stíhačky a použitá v tomto Lamborghini.

Lamborghini Asterion (2014) Foto: Lamborghini

Celý názov vozidla predstaveného na parížskom autosalóne je Lamborghini Asterion LPI 910-4 Concept. Do predaja sa teda automobil nedostane, je však celkom reálnou, avšak stále veľmi smelou víziou toho, ako by mohlo vyzerať portfólio Lamborghini o pár dekád.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Nové šestky v rodine Audi
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky

Komentáre