Auto&Techno
Druhá generácia Porsche 911 Carrera GTS
Erik Stríž, 10. októbra 2014 12:00Porsche 911 Carrera 4 GTS (2015) Foto: Porsche
Nová 911 Carrera GTS je evolúciou existujúcich modelov. Od Porsche ani nemožno očakávať, že by spravila výraznejší skok medzi dvomi generáciami svojich modelov, avšak práve tento prístup sa podieľa na úspechu značky a morálnej hodnote jej automobilov. Keď si dnes kúpite jazdený Boxster v dobrom stave za necelých desaťtisíc eur, netrénované oko ani nespozoruje, že ide o starší typ. Tí skúsenejší však generačný pokrok vždy ocenia a bonitnejšia časť zákazníkov vyžaduje len najnovšie verzie modelov a sú ochotní za ne aj patrične zaplatiť.
Druhá generácia 911 Carrera s úpravou GTS zapĺňa medzeru medzi modelmi 911 Carrera S a 911 GT3. Všetky tieto tri varianty, spolu s klasickou 911-kou, sú divokým snom miliónov násťročných chlapcov po celom svete a nie menšieho množstva dospelých.
Porsche 911 Carrera GTS bude k dispozícii v celkovo štyroch verziách. Základom bude kupé prevedenie s náhonom zadných kolies, za príplatok ponúkne pohon všetkých štyroch. Ďalšia dvojica pohonov bude k dispozícii v kombinácii s automaticky sklápateľnou strechou.
Nové GTS-ko ponúkne motor s výkonom 430 konských síl (316 kW), ktorý spolu s paketom Sport Chrono a aktívnymi tlmičmi PASM umožňujúcimi zníženie výšky vozidla o desať milimetrov vytvárajú základ pre zábavnú a veľmi dynamickú jazdu.
Základné kupé 911 Carrera GTS sa z nuly do 100 km/h dostane v priebehu štyroch sekúnd, vo verzii kabriolet to vozidlu potrvá asi o 0,2 sekundy dlhšie. Najrýchlejším modelom z novej palety GTS je variant kupé s manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies - až 306 km/h.
Porsche 911 Carrera GTS (2015) Foto: Porsche
Automobilka tvrdí, že keď odpočítame všetky doplnkové funkcie za príplatok, potom nás zaujme aj dobrá cena vozidiel. Súčasťou základnej výbavy sú bi-xenónové svetlomety s Porsche Dynamic Light System (PDLS) a výfukový systém so nezameniteľným športovým GTS zvukom.
Vodič aj spolujadec sa posadia do exkluzívneho interiéru so športovými koženými sedadlami. Ich stred je vyrobený z materiálu alcantara, ktorý nachádzame aj v iných GTS modeloch značky. Zaujímavosťou materiálu alcantara je, že je tvorený minimálne 200-tisíc vzájomne prepletenými vláknami na každý centimeter štvorcový. V praxi to znamená, že materiál je mimoriadne pevný, odolný a na dotyk jemný, podobá sa na semišovú kožu.
Porsche 911 Carrera 4 GTS (2015) Foto: Porsche
Súčasťou vizuálnej výbavy všetkých vozidiel GTS je štylizovaný nápis 911 Carrera GTS v interiéri na stredovej konzole a vzadu medzi zadnými svetlami. Automobily s pohonom všetkých štyroch kolies sú nositeľom nápisu 911 Carrera 4 GTS.
ĎALŠIE ČLÁNKY
Štýl či pohroma? Študentka predáva Mercedes s miliónom drahých kameňov
Nové šestky v rodine Audi
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky