Auto&Techno

Francúzsky hybrid zatlačí do sedadiel silou 500 koní

"Peugeot 308 R HYbrid je najnovší koncept z dielne francúzskej automobilky, ktorého parametre sú viac ako prekvapivé. Spoločný výkon benzínového a dvoch elektrických motorov je až 500 koní. "

Erik Stríž, 20. apríla 2015 10:00
Peugeot 308 R HYbrid (koncept 2015) Foto: Peugeot
Hybridné vozidlá sú pre verejnosť pomerne atraktívne a sú akýmsi zrkadlom technickej vyspelosti jednotlivých automobiliek. Vývojom elektromotorov a ich kombinovaním s klasickými spaľovacími motormi sa preukazuje ich schopnosť držať krok s dobou a napĺňať víziu udržateľnej mobility.

Najnovší Peugeot 308 je nielen pekný, ale aj účinný a výkonný. Chce sa dokonca postaviť tvárou v tvár silnému rivalovi, hybridnému VW Golf. Z dostupných informácií to vyzerá tak, že táto snaha nie je celkom márna, práve naopak. Dnes je však iba konceptom, ktorý si nekúpite - a aj keby sa dostal s rovnakými parametrami do predaja, jeho cena by rozhodne nebola ľudová. Za pokrok sa skrátka platí tisíckami eur.

Peugeot 308 R HYbrid (koncept 2015) Foto: Peugeot

Hybridná verzia modelu 308 pracuje až s trojicou motorov, z toho dvoch elektrických. Benzínový motor THP má štyri valce s celkovým objemom 1,6 litra a výkon 270 konských síl. Každý z dvoch doplnkových elektrických motorov má výkon až 115 koní, pričom dokopy je z nich možné vyťažiť 230 konských síl. Spoločný výkon troch motor je teda 500 koní, ktoré sa na kolesá prenášajú prostredníctvom automatickej prevodovky.

Vzhľad automobilu je nápadný aj bez prítomnosti hybridného pohonu, v tejto verzii mu ale výrobca doprial aj pozornosť pútajúcu farebnú úpravu karosérie. Je metalicky modrá, pričom jej zadná časť bola potiahnutá matnými čiernymi fóliami. Výrobca chce takto naznačiť, že hybridný Peugeot 308 R má dve tváre.

Peugeot 308 R HYbrid (koncept 2015) Foto: Peugeot

Trojica motorov môže fungovať v štyroch režimoch, navzájom sa odlišujú spôsobom ich spolupráce. Režimy majú názvy Hot Lap, Track, Road a ZEV. Fanúšikov ekologickej jazdy poteší najmä posledný režim ZEV, ktorý využíva silu zadného elektromotora a doplnkovo pracuje aj s elektrickým motorom umiestneným na prednej náprave.

Elektromotory čerpajú energiu z akumulátora, ktorý sa v bežnej prevádzke dokáže dobíjať priebežne pomocou benzínového motora a princípu rekuperácie. V prípade potreby je však možné automobil napojiť na nabíjačku a doplniť energiu v akumulátore v priebehu asi 45 minút.

Veľmi zaujímavý je interiér vozidla. Výrobca aj v tejto verzii využil koncept i-Cockpit s inteligentným rozmiestnením ovládacích prvkov. Ovládačov je skrátka menej, sú viac orientované na vodiča a celkovo má vodiť v interiéri lepší rozhľad.

Peugeot 308 R HYbrid (koncept 2015) Foto: Peugeot

Prezentovaný interiér v hybridnom koncepte má čierno-hnedé prevedenie a nachádzame v ňom motív polygónov. Obzvlášť hranaté sú predovšetkým sedadlá, avšak nemožno vopred tvrdiť, že by boli kvôli tomu nepohodlné. Peugeot ponúkal vo svojich interiéroch vždy vysokú mieru komfortu a potvrdzuje ju najmä v posledných rokoch, odkedy zásadným spôsobom inovoval svoju modelovú paletu.

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Peugeot


ODPORÚČAME AJ:
Najakčnejší Golf na svete sa ponúka aj hore bez
Do veľkomesta stačia tri kolesá, päť konských síl a elektrina
Líder vo svete hybridov prichádza s ekologickým SUV
Elektromotor s prevodovkou? Elektrický Beetle tak zlepšuje dojazd
Nový veľký Mercedes sa dočká aj hybridného pohonu

Komentáre