Auto&Techno
Ideálne auto na rozbité slovenské cesty?
Erik Stríž, 19. septembra 2016 10:00Suzuki SX4 S-Cross (2016) Foto: Suzuki
Nová podoba automobilu SX4 S-Cross je tak trochu rozpačitá. Jej uvedenie do sveta prebehlo bez účasti médií aj napriek tomu, že pre Suzuki predstavuje dôležitý model. Myslíme si, že keby sa o tomto zaujímavom automobile vedelo ešte o trochu viac, mohol by byť mimoriadne úspešný. Všetko tomu nasvedčuje. Pred niekoľkými mesiacmi sme mali príležitosť otestovať Suzuki Vitara, ktorá je bestsellerom aj na Slovensku. Je to síce iný typ automobilu, ako SX4 S-Cross, zopár spoločných prvkov však zdieľajú. Je to v prvom rade predurčenie aj do mierne náročného terénu, vyšší podvozok a interiér.
Suzuki SX4 S-Cross (2016) Foto: Suzuki
Dizajn
Nové SX4 S-Cross je výrazný a nápadný automobil. Predné svetlomety majú pútavú grafiku, okolo masky chladiča je masívny chrómový lem. Tieto predné partie môžu vzdialene pripomínať niektoré modely od Jeepu a tiež aktuálne BMW X5. Napriek tomu je Suzuki jednoznačne identifikovateľné a nemožno si ho popliesť s akýmkoľvek iným automobilom.Zadná časť sa v porovnaní s predchodcom až tak zásadne nezmenila, zaujímavo vyzerajú nové svetlá a inovovaný nárazník. Charakter profilu ostal zachovaný, ako veľmi praktickú hodnotíme krátku kapotu a celkové kompaktné prevedenie karosérie.
Suzuki SX4 S-Cross (2016) Foto: Suzuki
Interiér
Dnes sa už nevyrábajú autá, ktoré by mali vyslovene zlý interiér. Aj Dacia, ktorá stále nesie nálepku cenovej dostupnosti a tým pádom nižšej kvality, v skutočnosti používa dobré materiály, rozumné rozmiestnenie ovládacích prvkov a celkovo kvalitný interiér. Podľa niektorých má podobnú nálepku aj značka Suzuki, ale minimálne naša skúsenosť so spomínanou Vitarou nám dokázala, že pochybnosti o kvalite rozhodne nie sú na mieste.Je to aj prípad SX4 S-Cross, ktoré od Vitary preberá viacero detailov. Materiály sú viacmenej rovnaké, rozmiestnenie ovládačov takisto a dojem z interiéru je pozitívny. Volant je veľký tak akurát do mesta, grafika analógových ukazovateľov na prístrojovej doske je prehľadná a jednoduchá, motor sa zapaľuje stlačením tlačidla Štart Stop, sedadlá vyzerajú komfortne a priestranne.
Technika
Pre každého, kto sa aj pri autách na lízing pozerá v prvom rade na pomer ceny a výbavy, bude SX4 S-Cross veľmi zaujímavým vozidlom. Aj v najnižšej výbave Comfort ponúka veľmi veľa, z toho lepšieho chýbajú snáď iba parkovacie senzory a cúvacia kamera. Za príplatok môžete mať oboje a ešte k tomu LED osvetlenie, Radar Brake System, Bluetooth, SLDA Audio systém s multifunkčným dotykovým displejom, adaptívny tempomat a tiež automatickú prevodovku. Aj v najnižšej výbave pritom SX4 kontroluje tlak v pneumatikách, má asistent rozjazdu do kopca, USB v interiéri, ESP a systém Auto Start Stop.
Suzuki SX4 S-Cross (2016) Foto: Suzuki
Pod kapotou
Nové Suzuki SX4 S-Cross sa predáva s primerane silnými motormi, zastúpené sú benzínové aj naftové varianty. Benzínové agregáty Boosterjet majú zdvihový objem 1,0 a 1,4 litra, dajú sa napojiť na automatickú aj manuálnu prevodovku a podporujú pohon všetkých štyroch kolies. Naftový motor DDiS má objem 1,6 litra, výkon 118 koní a tiež podporuje pohon všetkých kolies a automatickú prevodovu so šiestimi stupňami.Tento automobil je určený v prvom rade do mesta, ale s pohonom všetkých kolies by si mal poradiť aj s mierne náročným terénom a stúpaním. S cenou začínajúcou na necelých 15-tisíc eurách s bonusmi sa zaraďuje medzi dostupnejšie crossovery a javí sa ako dobrá voľba vtedy, keď na víkendy jazdíte na chatu kdesi do Nízkych Tatier. Samozrejme, že je z tohto malého Suzuki nikdy nebude Wrangler, ale nás naozaj zaujal.
ODPORÚČAME AJ:
Rodinné MPV sa zmenilo na plnohodnotné SUV
Prvé naozajstné stredoeurópske SUV
Šialené rozoberanie starého amerického pick-upu
Prvé SUV zo Španielska dostalo nemecké akcenty a prekvapivo nízku cenu
Taliani a ich pokus napodobniť americký džíp