Auto&Techno
Nový Superb sa chce podobať na luxusné Audi
Erik Stríž, 19. februára 2015 11:00Škoda Superb (2015) Foto: Škoda
Nedočkavá odborná verejnosť sa dočkala podoby novej generácie vozidiel Škoda Superb. Superb je tým najlepším, čo dnes dokáže Škodovka ponúknuť, pričom priamo nadväzuje na posledné dizajny modelov Octavia a Fabia. Nedá sa však nevšimnúť nápadná podobnosť s koncernovými bratmi značiek Audi a Volkswagen, predovšetkým s Audi nachádzame viacero spoločných čŕt. Superb takto väčšmi stúpne v očiach náročných zákazníkov.Škoda Superb (2015) Foto: Škoda
Trocha z Octavie, Passatu i Audi A6
Dizajn nadväzuje na Octaviu, postavený je na základoch aktuálneho Volkswagenu Passat a zozadu pripomína Audi A6. Škoda Super je akýsi dizajnový hybrid, ale nemožno tvrdiť, že by vyzeral zle.
Automobilky dnes volia dva rôzne spôsoby, akými pristupujú k tvorbe dizajnu automobilov. Prvá možnosť je využívanie ladných línií a zdanlivo organických tvarov (napríklad BMW a Mercedes-Benz), druhá možnosť je uplatňovanie ostrých tvarov, hrán a určitej formy hrubosti. To je prípad vozidiel značky Volkswagen a prakticky všetkých modelov, ktoré pod tento gigantický automobilový koncern spadajú. Najnovší Superb využíva práve tento dizajnový jazyk, avšak pred surovou modernou uprednostňuje emocionálnosť a expresívnosť.
Veľký kufor a priestranný interiér
V porovnaní s aktuálnym Passatom bude Škoda Superb liftback, čo ocenia všetci zákazníci, ktorí svoje vozidlo využívajú nielen ako reprezentanta svojho podnikania, ale aj na súkromné účely. To znamená, že sa otvára nielen veko kufra, ale spolu s ním aj celé zadné okno. V praxi to prináša viac využiteľného batožinového priestoru a alternatívu medzi sedanom a kombi. Avšak v dohľadnej dobe by sme sa mali dočkať aj Superbu kombi, od ktorého sa očakáva nadštandardný priestor vo svojej kategórii.
Interiér nového Superbu je veľkým lákadlom už od chvíle, kedy nechala automobilka vypustiť na verejnosť jeho prvú fotografiu. Vlastne celý internetový teasing na toto vozidlo odštartovala fotografia kokpitu zaostrená na dizajn prednej časti interiéru.
Stále je to škodovka, avšak viditeľne modernizovaná, snáď aj luxusnejšia a komfortnejšia. Aj naďalej je interiér orientovaný na všetkých pasažierov, nielen na vodiča. Tento záujem dizajnérov Škodovky sledujeme už dlhé roky aj pri modeloch Octavia. Rodinné auto by skrátka malo robiť dobrý deň všetkým, nielen vodičovi.
Zaujme robustný stredový panel s prehľadne usporiadanými ovládacími tlačidlami. Ústredným motívom nie je kruh, hrana a ani prehnaný luxus, skôr si zakladá na vyváženosti a prehľadnosti. Nad voličom prevodovky sa nachádza pomerne rozmerný dotykový displej, na ktorý máme všetci vysoké nároky.
Čo už bude pre Škodovku typické, ale v novom Superbe sme veľmi nechceli vidieť, je množstvo oplastovania. Prístrojová doska, jej vrch i spodok, stredový tunel, to všetko je prekryté tvrdým plastom, ktorý môže mierne narušiť inak veľmi pozitívny dojem. Avšak stáva sa, že aj obyčajný plast dokáže prekvapiť príjemným povrchom a trvácnosťou, preto by sme ešte palicu nad interiérom určite nelámali.
Škoda Superb (2015) Foto: Škoda
Známe motory a nízka spotreba
Pod prednou kapotou sa podľa očakávaní budú objavovať motory TDI (nafta) a TSI (benzín). O hybridnom pohone zatiaľ nie je reč ani na blogoch. V najlepšom vozidle značky Škoda nájdeme manuálnu alebo automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG, rôzne režimy nastavenia podvozka, možnosť pohonu všetkých štyroch kolies a v ponuke bude aj široká paleta možností personalizácie.
Škoda Superb (2015) Foto: Škoda
Benzínové motory budú pokrývať výkonové spektrum od 125 do 280 koní, naftové agregáty ponúknu od 120 do 190 koní. Zaujímavý bude tiež variant GreenLine, ktorý bude akýmsi spôsobom alternovať chýbajúci hybrid. Jeho priemerná spotreba by sa mala ustáliť na úrovni iba 3,7 litra paliva na 100 kilometrov jazdy.
ODPORÚČAME AJ:
Zabudnutá krásavica z Mladej Boleslavi
Rodinné auto od BMW nie je žiadna fikcia, ale model 2 GT
Prvé auto na svete má 130 rokov
Rodinná cesta autom so športovým duchom a eleganciou
Míľniky dopravy: Semafory, evidenčné čísla a benzínky tu neboli vždy