Auto&Techno

Najkrajší fastback pre strednú triedu trpí na slabý interiér

"Nemecká značka mení jeho meno s každou novou úpravou. Najprv to bol Passat CC, potom iba CC a dnes o ňom hovorí ako o modeli Arteon. "

Erik Stríž, 9. marca 2017 11:00
Volkswagen Arteon (2018) Foto: Volkswagen
Fastback, štvordverové kupé, Gran Turismo; nový model Arteon má byť skĺbením všetkého a predstavovať výbornú technologickú vybavenosť. Do portfólia značky Volkswagen by sa mal zaradiť ako pokračovateľ atraktívneho Passatu CC, ktorý sa v roku 2013 premenoval na jednoduchšie CC. Comfort coupé, ktoré sa skrývalo za dvojicou céčiek, bolo športovou úpravou slávneho Passatu a predstavovalo vstupenku do sveta luxusných automobilov. Až dodnes sa na tieto vozidlá niektorí pozerajú rozpačito, nemožno im ale uprieť krásny dizajn, hodnotný interiér a vskutku dobré jazdné vlastnosti.

Volkswagen Arteon (2018) Foto: Volkswagen
Arteon je nositeľom dizajnu novej doby. Jeho predná maska je bohatá na detaily, charakter vozidla by dal označiť za agresívny, športový, luxusný. Evolúcia dizajnu v podaní nemeckého automobilového koncernu nesmeruje tam, kde ostatní výrobcovia, namiesto dizajnovej čistoty a ladných tvarov preferuje ostré hrany, kontrasty a futurizmus.

Arteon je postavený na platforme MQB, ktorý Volkswagen využíva aj pri sedanoch, kombíkoch a SUV-čkach. Má ju aj nový Passat, od neho sa však Arteon odlišuje o niečo väčšími rozmermi do každej strany. Automobil odvezie päť pasažierov vrátane vodiča, očakávame však, že stredné zadné sedadlo bude častejšie prekryté čalúnenou lakťovou opierkou.

Volkswagen Arteon (2018) Foto: Volkswagen
Interiér predstaveného vozidla je nepochybne hodnotný a naživo pôsobí lepšie, ako na fotografiách, avšak čakali by sme viac. Osvojil si všetky kľúčové prvky z nového Passatu a aj napriek niektorým dizajnovým vychytávkam (napríklad úzka lakťová opierka na dverách) je skôr tradičný, opozeraný a skoro nudný. Na luxusné auto obsahuje až priveľa rozmerných plastových plôch a pomenej lesku, ktorý sa teraz stáva stále populárnejším.

Určite však zaujme obrovský 9,2-palcový farebný displej multimediálneho systému a pestrá grafika na prístrojovej doske, ktorá sa zobrazuje taktiež na displeji.

Zdroj: Volkswagen News (youtube.com)


Základným pohonným agregátom je 110-kilowattový motor TSI Evo, celkovo ich však predajcovia budú ponúkať šesť. Najvýkonnejší bude 2.0 TSI s 206 kilowattmi, teda takmer 280 konskými silami. Automatická prevodovka bude tradičná koncernová DSG so siedmymi prevodovými stupňami, vozidlo bude možné vybaviť aj pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Zaujímavosťou je, že všetky ponúkané motory budú mať zdvihový objem dva litre.


ODPORÚČAME AJ:
Pickupy budú opäť v móde, automobilky z nich spravia imidžovky
Najväčšie Mini auto všetkých čias jazdí aj na elektrinu
Najpraktickejšie športové auto z Talianska a jeho nenápadné vylepšenie
Tento crossover s asymetrickým interiérom vyzerá ako zo sci-fi
Prichádzajú luxusné terénne kombíky
Krásny crossover kombinuje benzín a elektromotor, jazdí aj zadarmo

Komentáre