Autá
Najväčšie Mini auto všetkých čias jazdí aj na elektrinu
Erik Stríž, 2. novembra 2016 9:00

Skoro ako KITT
Vylepšený model Coutryman je po novom o niečo väčší, dokonca až o 20 centimetrov, dokáže zdolávať primerane náročný terén a snaží sa zaujať aj mladšie ročníky rozšírenou konektivitou. Dá sa prepojť s telefónom iPhone alebo s inteligentnými hodinkami, aby sa potom na ich displeji zobrazovali podrobnejšie informácie o vozidle a, naopak, aby sa centrálnom displeji v aute premietal obsah z mobilu. Napríklad hudba, kontakty, správy a podobne. Nový systém sa volá Mini Connected, využíva otvorenú platformu Open Mobility Cloud a jej súčasťou môže byť aj praktická služba Find Mate. Tá vyhľadáva predmety v okolí automobilu a v prípade, že ich nevie pasažier nájsť, stačí sa na ich polohu spýtať vlastného auta. Funkčnosť Mini Connected je ešte oveľa rozsiahlejšia, výrobca dokonca o ňom hovorí ako o osobnom asistentovi schopnom plánovať cesty. Robí to práve v spolupráci s pripojeným telefónom.Spomínate si na seriál Knight Rider, v ktorom David Hasselhoff jazdil na krásnom čiernom Chevrolete menom KITT? Asistent osobnej mobility od Mini by od neho nemusel byť až natoľko vzdialený…

Mini s najväčším interiérom
Countryman je najväčšie Mini všetkých čias a v rozmeroch prekonáva nejeden hatchback a snáď aj crossover. Jeho interiér ponúkne sedenie pre piatich dospelých pasažierov, pričom aj tí vzadu majú k dispozícii plnohodnotné sedadlá. Zaujímavosťou je, že sa dajú pozdĺžne posúvať v rozsahu až 13 centimetrov, ktoré je tak možné získať v prospech batožinového priestoru.Piate dvere (kufor) sa otvárajú elektronicky a na pokyn sa dokážu otvoriť aj zatvoriť celkom automaticky. Stačí iba mávnuť nohou pod zadným nárazníkom. Keď sú zadné sedadlá vo svojej východzej pozícii, má kufor kapacitu vynikajúcich 450 litrov. Po ich sklopení sa sprístupňuje objem až 1309 litrov. Toto už rozhodne nie je Mini.
Predná časť interiéru je aj tentokrát štylizovaná do kruhových motívov. Tie sú pre značku Mini celkom typické a aj napriek tomu, že tvar predných svetlometov od nich mierne upustil, interiér ostal verný svojmu predchodcovi. Za príplatok však do interiéru môže pribudnúť rozmerný 8,8-palcový dotykový displej rozhrania Mini Connect.

Od BMW preberá techniku a aj radosť z jazdy
Mini je britská automobilka, ale od koncernu BMW preberá veľa techniky a tiež materiálov. Keď sa dnes posadíte do akéhokoľvek nového modelu Mini, nemožno nepocítiť príbuznosť s automobilmi BMW. Ťažko povedať, v čom tento pocit spočíva, pretože dizajny interiérov sú odlišné a aj rozmiestnenia ovládacích prvkov. Bude to pravdepodobne tá “radosť z jazdy”, o ktorej BMW hovorí v každej svojej reklame.Okrem dojmu z interiéru si Mini od BMW prevzalo aj Dynamic Damper Control (DDC). Je to elektronické nastavenie tlmičov, ktoré umožňuje zmenu jazdných režimov stlačením jediného tlačidla. Mini Countryman dokáže jazdiť v troch módoch: MID, Sport a Green. Fanúšikov ekologickej dopravy poteší predovšetkým mód Green, ktorý aktívne znižuje spotrebu paliva, emisie CO2 a tým pádom aj negatívny dopad na životné prostredie.

Bude jazdiť aj na baterky
Mini Countryman sa bude dodávať so štyrmi motormi, z toho dvomi benzínovými a dvomi naftovými. Piatym variantom bude plug-in hybrid, ktorý bude kombinovať sily benzínového (1,49 l, 136 k) a elektrického motora (88 k). Pri správnom využívaní ich spolupráce je možné dosiahnuť priemernú spotrebu paliva iba 2,1 litra na 100 kilometrov, čo je na rozmerný automobil skvelé číslo.Hybridný Countryman navyše dokáže jazdiť aj výlučne na elektrinu, jeho akumulátor vydrží za ideálnych teplotných podmienok dojazd 40 kilometrov. V praxi by to mohlo znamenať, že taký priemerný vodič môže jazdiť do práce a späť iba na elektrinu. Batéria s kapacitou 7,6 kWh sa z klasickej elektrickej zásuvky nabije za niečo vyše tri hodiny.
Zdroj: tlačová správa MINI
ODPORÚČAME AJ:
Kompaktný hatchback je prototyp a vzor pre budúce elektromobily
O sedem rokov budú elektroautá lacnejšie ako vozidlá na benzín
Do Európy a USA príde čínska automobilka a chce robiť veľké zmeny
Nový prestížny sedan bude superúsporný aj supervýkonný
Generačná modernizácia nemusí byť revolúciou, stačí vylepšovať pôvodné