Autá

Tento crossover s asymetrickým interiérom vyzerá ako zo sci-fi

"Vyzerá ako zo sci-fi, ale už čoskoro bude jazdiť aj po našich cestách. "

Erik Stríž, 30. septembra 2016 9:00
Foto: Infiniti
Infiniti QX30 je novinka, kĺbi prémiový charakter a postmoderný dizajn s moderným efektívnym pohonným systémom. Odkazuje na koncepčný model, ktorý značka predviedla začiatkom minulého roka, a s ktorým má veľké plány.

Foto: Infiniti

Suverénny dizajn karosérie a prednej masky

Tento crossover výrazne vytŕča z rady svojím nezameniteľným dizajnom so skoro organickými tvarmi. Letmý pohľad môže pozorovateľa pomýliť, že dominantným prvkom sú hrany, v skutočnosti automobil stavia skôr na prirodzených líniách a dôrazných, ale zaoblených krivkách.

Produkčná verzia automobilu sa výraznejšie neodkláňa od konceptu, ktorým automobilka upútala pozornosť ešte vo februári 2015. Za 20 mesiacov si celkom určite vytvoril množstvo priaznivcov, ktorí sa už tešia na to, kedy budú môcť prísť do showroomov a odjazdiť si túto horúcu novinku.

Foto: Infiniti

Asymetrický interiér?

Keď čítame oficiálne podklady k novému crossoveru, prekvapuje nás tvrdenie výrobcu, že oslovuje aj asymetrickým interiérom. “Zdoláva tradičné štandardy symetrie jeho expresívnym, moderným a dynamickým interiérom.” Pri prvom pohľade na fotografie však nikde výraznejšiu asymetriu nevidíme. Až po dôkladnejšom skúmaní tušíme, čo sa tým myslelo. Prakticky celá palubovka si osvojila dizajn, ktorý evokuje vlny na vodnej hladine. Zdanlivá nepravidelnosť a nerovnosť palubnej dosky je v tomto prípade považovaná za asymetriu, ktorá je však prítomná aj v iných automobiloch iných výrobcov.

Foto: Infiniti
Až tak asymetrické teda toto vozidlo nie je, avšak nemožno mu uprieť jedinečnosť. Predná časť kokpitu pôsobí rozmerne, obsahuje dokonca aj nápadnejšiu stredovú konzolu ťahajúcu sa od palubnej dosky až k zadným stranám predných sedadiel. Vďaka nej môže mať vodič pocit, že jazdí väčšie SUV.

Toto auto odvezie päť dospelých ľudí a za druhým radom sedadiel je dostatok priestoru aj pre prevoz objemnejšieho nákladu.

Za jazdu terénom si priplatíte

Podľa slov automobilky je ich nový malý crossover vhodný do mesta a aj do mierneho terénu, pričom pre necesty je pripravený inteligentný pohon všetkých štyroch kolies. Ten ku crossoverom patrí, avšak zaň si budú musieť zákazníci priplatiť.


ODPORÚČAME AJ:
Malé mestské autá prechádzajú modernizáciou, ponúknu aj Android
Ako funguje parkovací asistent na aute?
Prečo sú elektrické autá tiché? A je to bezpečné?
Nižšia stredná trieda sa rýchlo vyvíja pre silnú konkurenciu
Aj malé automobily chcú jazdiť autonómne

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac