Auto&Techno
Tento automobilový koncept na bratislavskom salóne neuvidíte
Erik Stríž, 29. apríla 2017 9:00Chevrolet FNR-X (koncept, 2017) Foto: Chevrolet
Koncepčný automobil sa výrazne zmenil, nešlo teda iba o prezlečenie do novej karosérie. Pôvodný FNR mal excentrický dizajn s komplikovane otvárajúcimi sa dverami. V porovnaní s ním vyzerá tohtoročný koncept FNR-X oveľa realistickejšie.Má prevedenie menšieho SUV alebo crossoveru, avšak výrobca vo svojej správe ani raz toto označenie nepoužil. Predstavuje ho ako „all-purpose sports concept vehicle“, teda koncept športového vozidla na všetky účely. Najlepšie by však zapasoval niekde medzi crossover alebo populárne terénne kombi. Svedčí o tom vyšší podvozok, viditeľne dobrý nájazdový uhol a priestranný interiér, v ktorom sa našlo miesto aj pre masívny stredový tunel s modernými ovládacími prvkami.
Chevrolet FNR-X (koncept, 2017) Foto: Chevrolet
FNR-X je ukážkou toho, čo môžeme od dizajnového oddelenia značky Chevrolet očakávať v najbližších rokoch. Koncept nemusí byť nutne vzorom konkrétneho modelu, určuje vizuálne princípy, na ktorých môžu dizajnéri budovať aj celú modelovú paletu jednej automobilky. Môžeme to vidieť napríklad pri značkách Mazda a Mercedes-Benz, ktoré naprieč celým modelovým spektrom využívajú rovnakú dizajnovú filozofiu. Vďaka tejto uniformnosti je každé nové vozidlo jednoznačne identifikovateľné ako predstaviteľ tej či inej značky. Chevrolet FNR-X (koncept, 2017) Foto: Chevrolet
Koncept je vybavený modernými LED svetlometmi, jazdí ako plug-in hybrid v dvoch jazdných režimoch: V (Versatility) a S (Sport). Maska chladiča medzi prednými svetlometmi obsahuje aktívne prvky, ktoré počas jazdy vysokou rýchlosťou menia svoje polohy a ešte viac tak znižujú aerodynamický odpor, čím sa ešte dodatočne znižuje spotreba paliva a energie. Podobné riešenie (ale značne odvážnejšie a menej realistické) sme mohli vidieť v koncepte BMW Vision Next 100, ktoré menilo samotný povrch karosérie pomocou tisícok drobných útvarov.
V interiéri (foto nájdete v galérii) sa nachádzajú farebné dotykové displeje, ktoré vo veľkej miere zastupujú tradičné mechanické ovládače. Toto je niečo, s čím sa stretávame už dnes a často zvažujeme, či je to správna cesta. Displeje majú podľa Chevroletu vyspelú obrazovú technológiu OLED, napojené sú na komplexný multimediálny systém so schopnosťou reagovať na hlasové pokyny vodiča.
Zdroj: Chevrolet
ODPORÚČAME AJ:
Američania zvolili celkom nový prístup do interiéru auta
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo
Auto s turbínou bolo realitou, ktorá sa skončila po dvoch rokoch
Túto automobilku nikto nepozná, plánuje pritom špičkové elektromobily