Auto&Techno
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov
Erik Stríž, 27. februára 2015 13:00Audi Prologue Avant Concept (2015) Foto: Audi
Keď Audi predstavilo koncept s názvom Prologue, vzbudilo tým pozornosť širokej verejnosti aj napriek tomu, že až tak revolučný koncept nebol. Projekt Prologue v prvom rade informuje o tom, ako budú vyzerať nové modely automobilov značky Audi a snaží sa reflektovať aktuálne záujmy zákazníkov. V automobilom priemysle sú teraz trendové ostré línie, organické tvary si v dizajnovom manuáli neponecháva iba niekoľko automobiliek.Prvá verzia konceptu Prologue bola dvojdverové kupé s nadštandardnými rozmermi, druhá verzia je kombi. Prívlastok Avant táto automobilka využíva už dlhé roky ako označenie variantov kombi a plánuje si ponechať aj v blízkej budúcnosti.
Audi Prologue Avant si ponecháva všetky základné dizajnové prvky z pôvodného Prologue. Sledujeme veľmi výraznú a ostrú prednú masku, úzke predné svetlomety, robustný gril chladiča a celkovo atraktívne dynamické tvary.
Audi Prologue Avant Concept (2015) Foto: Audi
Základný rozdiel medzi prvým a druhým variantom konceptu Prologue spočíva v odlišnej karosérii a vo veľkosti kokpitu. Prologue Avant je vybavený celkovo piatimi dverami, dvere kufra sa otvárajú celé aj so zadným oknom. Zväčšenie interiérového priestoru sa teda týka aj jeho batožinovej časti. O kapacite kufra sa však Audi nezmieňuje, pripomína len celkovú dĺžku vozidla 5,11 metra. Napriek svojej veľkosti sa však v tomto automobile odvezú iba štyria pasažieri vrátane vodiča.
Prologue Avant chce byť inovatívny nielen v otázke dizajnu, ale aj pohonu. Nie je to však čisto elektrické vozidlo, ponecháva si prívlastok plug-in hybrid. Pod prednou kapotou pracuje 6-valcový naftový motor TDI s objemom tri litre a aktívne je podporovaný elektrickým motorom. Ich spoločný výkon je 335 kW (455 k) a dosahujú krútiaci moment 750 Nm. Priemernú spotrebu by mal mať iba 1,6 l/100 km.
Tieto čísla sú veľmi pôsobivé a umožňujú, aby sa toto päťmetrové vozidlo rozbehlo z nuly na rýchlosť 100 km/h v priebehu 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť kombíka z dielne Audi je 250 km/h. Rovnako, ako pri mnohých iných automobiloch, je rýchlostný strop presne 250 km/h, pretože je nastavený elektronicky.
Na čisto elektrický pohon dokáže auto prejsť 54 kilometrov, čo je relatívne dobrý údaj. Elektrický motor má však slúžiť v prvom rade ako podpora pre ten hlavný naftový.
Audi Prologue Avant Concept (2015) Foto: Audi
Audi Prologue Avant je síce v prvom rade niečo, čo má za úlohu informovať verejnosť o budúcom dizajne modelov automobilky a nastavovať vzor pre dizajnérov, avšak zároveň by nás mal pripraviť na očakávaný model A9. Nie je to síce veľmi pravdepodobné, avšak možno sa aj najluxusnejšia limuzína v ponuke Audi raz objaví vo variante Avant.
ODPORÚČAME AJ:
Táto pätica áut vás presviedčí o budúcnosti elektrického pohonu
Skúšali sme novú Škodu Fabiu: Vieme, s ktorým motorom sa oplatí
Prezidentská limuzína oslavuje 50. narodeniny novým modelom
Nový Superb sa chce podobať na luxusné Audi
Pozrite sa, aké autá budú v novom Jamesovi Bondovi