Auto&Techno

Honda má veľké sebavedomie, na model HR-V má najvyššie nároky

"Los Angeles je mesto, na ktoré v posledných dňoch upiera zrak snáď každý fanúšik automobilizmu. Autosalón v tomto americkom meste sa stal dejiskom viacerých premiér a jednou z nich je aj Honda HR-V. "

Erik Stríž, 21. novembra 2014 12:00
Honda HR-V (2016) Foto: Honda


Model HR-V je kompaktný mestský crossover, ktorý v sebe kombinuje hneď niekoľko typov vozidiel. Dizajnéri a konštruktéri našli inšpiráciu vo veľkých SUV-čkach, hatchbackoch a dokonca aj vo vozidlách s karosériou kupé. Výsledok je celkom pôsobivý: malý veľký automobil s pomaly sa zvažujúcou strechou v tvare kupé.

Honda HR-V má byť v prvom rade každodenne jazdeným vozidlom s veľkým množstvom odkladacích boxov, variabilným batožinovým priestorom a vôbec vozidlom, ktorého ústredným motívom je funkčnosť.

Honda HR-V (2016) Foto: Honda

Moderný interiér je verný predchodcom


Interiér nového práve predstaveného modelu sa podobá na všetky ostatné od Hondy, ktoré máme možnosť jazdiť už dnes. Určitými inováciami prešiel stredový panel, ktorý okrem hlavného displeja obsiahol aj vizuálne atraktívny modul s ovládačmi klimatizácie. Má nielen zaujímavý tvar, ale aj veľmi prehľadnú grafiku ovládačov a pôsobí priam postmoderne.

Volant, ktorý po vizuálnej stránke možno nepredbieha volanty v nemeckých automobiloch, je tradičný a poznáme ho zo všetkých ostatných modelov od tejto značky. Práca s ním však bola vždy veľmi dobrá, primerane hrubý veniec padne skvele do dlaní a ovládacie prvky majú vhodné rozmiestnenie i rozmery.

Honda HR-V (2016) Foto: Honda

Bude aj pohon 4x4


Pod pomerne krátkou prednou kapotou pracuje 1,8-litrový motor i-VTEC s jediným vačkovým hriadeľom. Tento štvorvalec je schopný vyvinúť výkon 138 konských síl pri 6500 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment o sile 172 Nm pri 4300 otáčkach za minútu.

Tento motor Honda navrhla tak, aby sa správal ekologicky, zároveň však aby spĺňal očakávania vodičov so záujmom o dynamickú, dokonca aj športovú jazdu.

Motor bude spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s prevodovkou CVT Honda G-Design a v predaji budú verzie pohonu dvoch alebo aj všetkých štyroch kolies.

Honda HR-V (2016) Foto: Honda

Veľký dôraz na bezpečnosť


Honda HR-V prichádza popri veľkorysom interiéri a ekologickom motore aj s veľmi pôsobivou technickou výbavou. V súlade so záväzkom Hondy k bezpečnosti, od HR-V sa očakáva najvyššia bezpečnosť vo svojej triede. Prítomná je technológia nárazovej kompatibility (ACE) s účinnými deformačnými zónami v prednej časti, štvorkanálový protiblokovací systém bŕzd (ABS) s brzdovým asistentom a Hill Start Assist, funkcia zvýšenia stability vozidla VSA s kontrolou trakcie, spätná kamera Multi-Angle, rozšírené spätné zrkadlá, množstvo airbagov i monitorovanie tlaku v pneumatikách (TPMS).

Honda sa netají očakávaniami, že model HR-V získa najvyššie možné hodnotenie v bezpečnostných testoch kolízií od NHTSA a IIHS.

Honda HR-V (2016) Foto: Honda

Očakávania verejnosti sú vysoké, avšak vyzerá to tak, že aj samotná Honda nešetrí ambíciami. Je však celkom pravdepodobné, že za týmto sebavedomím je skutočný technologický pokrok a nesmierne veľa pozornosti venovanej detailom.

ODPORÚČAME AJ:
Kabriolet len pre privilegovaných: Bentley Grand Convertible
Pininfarina je symbol prestíže aj pre prémiové automobilky
Značka Maybach má budúcnosť ako verzia limuzíny Mercedes S
Bentley a Audi ukazujú novinky, stále však veľa taja
Audi Q3 prešlo viditeľným faceliftom, očakávania sa však nenaplnili

Komentáre