Auto&Techno
Fanúšikovia talianskeho dizajnu jasajú, SUV od Alfy vyzerá skvele
Erik Stríž, 17. novembra 2016 11:00Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde (2017), zadný pohľad a profil Foto: Alfa Romeo
Na prvé SUV od Alfa Romeo sa čakalo dlho a preto sú nároky odbornej verejnosti na túto novinku veľmi vysoké. Dočkali sme sa až včera, kedy na internet začali prenikať prvé správy a fotografie priamo od výrobcu. Dizajn napokon nie je prekvapením, pretože už dlho sa čakalo využitie krásneho dizajnu, ktorý Alfa uviedla spolu so stále novým modelom Gulia. Ten nahradil populárny model 159 a vylepšil všetko to, čo mu ľudia za roky vyčítali, predovšetkým vysokú hmotnosť typickú pre vyššiu triedu.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde (2017), predný pohľad Foto: Alfa Romeo
SUV Stelvio vyzerá úchvatne, už na prvý pohľad evokuje dojem športovosti a prémiovosti. Vpredu celkom zreteľne využíva dizajnové princípy z Gulie, preberá od nej tvar svetlometov, typický nadol zúžený štít masky chladiča a svalnaté línie karosérie. Pohľad na profil odhaľuje dlhú prednú kapotu, kompaktné zadné partie, veľké kolesá a relatívne nízky podvozok. Taliansky automobilový dizajn bol vždy o niečo emotívnejší, ako ten nemecký či americký, modelom Stelvio sa na tom nič nemení. Keby sme ale chceli hľadať podobnosti s inými automobilmi, mohli by sme pripomenúť dizajn aktuálnych SUV-čiek od značky Mazda, ktoré sa predovšetkým z profilu nápadnejšie podobajú na novinku od Alfy.
Alfa Romeo Stelvio (2017), predný pohľad Foto: Alfa Romeo
Výrobca ako prvé odhaľuje vôbec najvýkonnejší a najlepší model, Stelvio Quadrifoglio s 2,9-litrovým benzínovým motorom typu V6, ktorého technické údaje ho katapultujú medzi najšportovejšie SUV-čka na trhu. Maximálny výkon 510 konských síl a krútiaci moment 600 Nm sú pôsobivé údaje, ktoré sa budú páčiť aj autičkárom fandiacim iným značkám. Zaujímavosťou je, že bude disponovať funkciou vypínania troch valcov. Význam to bude mať vždy, keď vodič nebude chcieť jazdiť športovo, ale skôr pokojne a s ohľadom na šetrenie paliva.Do predaja sa tiež dostane dvojlitrový benzínový motor a naftové agregáty s objemom 2,2 a 3,0 litra.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde (2017), interiér Foto: Alfa Romeo
V základe bude Stelvio vybavené pohonom všetkých štyroch kolies QV, ale 60 percent krútiaceho momentu bude vedieť preniesť na prednú nápravu, zatiaľ čo za bežných okolností je väčšina z celkovej sily motora prevedená na zadnú zápravu. Alfa Romeo Stelvio zažilo premiéru na autosalóne v Los Angeles a patrilo medzi najväčšie pútače tohtoročného podujatia.
ODPORÚČAME AJ:
Pickupy budú opäť v móde, automobilky z nich spravia imidžovky
Najväčšie Mini auto všetkých čias jazdí aj na elektrinu
Najpraktickejšie športové auto z Talianska a jeho nenápadné vylepšenie
Tento crossover s asymetrickým interiérom vyzerá ako zo sci-fi
Prichádzajú luxusné terénne kombíky
Krásny crossover kombinuje benzín a elektromotor, jazdí aj zadarmo