Autá

Volkswagen postavil najrýchlejšie auto s motorom z motorky

"Volkswagen ukázal na autosalóne v Paríži koncept veľmi ľahkého športového vozidla s výkonným 2-valcovým motorom. "

Erik Stríž, 9. októbra 2014 14:00
Volkswagen XL Sport Foto: Volkswagen

Volkswagen XL Sport sa nachádza na výstavisku v Paríži ako koncept, avšak plne pojazdný a prekonávajúci rekordy. Automobil váži menej ako tonu, iba 890 kilogramov, jeho maximálna rýchlosť je 270 km/h a podľa automobilky ide o svetovo najrýchlejšie auto s výkonom motora do dvesto konských síl.

Okrem prekvapivo nízkej hmotnosti dosahovaniu vysokých rýchlostí pomáha aj nízky profil vozidla a efektívna aerodynamika karosérie.

Volkswagen XL Sport Foto: Volkswagen

Zaujímavosťou konceptu XL Sport je skutočnosť, že v ňom pracuje motor z motorky. Má názov Ducati V2 a môžete ho nájsť v motocykloch Ducati 1199 Superleggera. Výkon tohto dvojvalca je 147 kW (197 koní) a maximálne otáčky dokáže vyhnať až na úroveň 11 000 otáčok za minútu. Koncept je vybavený sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.

Motor Ducati V2 je výkladnou skriňou motoristického pokroku, je vyrobený z progresívnych materiálov, jeho objem je iba 1,199 litra a sila krútiaceho momentu dosahuje 134 Nm. To je v porovnaní s inými super-automobilmi pomerne slabá hodnota, avšak nemožno tvrdiť, že by konštruktéri nevedeli, čo robia.

Volkswagen XL Sport vychádza z už známeho konceptu XL1, v porovnaní s ním je však nižší, širší a disponuje značne športovejším charakterom. XL Sport by mal byť celkom reálnou víziou blízkej budúcnosti nemeckej automobilky a toho, ako si predstavuje vlastné športovo zamerané modely.

Nejedného pozorovateľa napadne dizajnová príbuznosť s Audi R8, ikonickým športovým vozidlom z dielne ingolstadtskej automobilky. Nápadne podobný je predovšetkým profil vozidla, jeho predná maska aj masívne zadné partie.

Volkswagen XL Sport Foto: Volkswagen

Z pohľadu menej technicky nadaného pozorovateľa na koncepte XL Sport zaujme najmä atypické otváranie dverí, ostro tvarované predné svetlomety s LED technológiou, jednoduchý prehľadný interiér karbónovými textúrami a pákou automatickej prevodovky s retro nádychom. Klasické analógové ukazovatele pred volantom boli nahradené rozmerným displejom v štýle Audi Virtual Cockpit, avšak bez schopnosti zobrazenia farieb a komplikovanej grafiky.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Štýl či pohroma? Študentka predáva Mercedes s miliónom drahých kameňov
Nové šestky v rodine Audi
Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky

Komentáre