Autá
Francúzi ohrozujú nemecký luxus aj naďalej
Erik Stríž, 19. apríla 2016 13:00Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Renault Talisman je auto, na ktorom budú jazdiť aj Nemci. Takto sme model Talisman uviedli minulý rok približne v tomto čase. Spolu so sedanom automobilka predviedla aj karosársky variant Estate, ktorý splní očakávania náročných vodičov so záujmom o vyššiu mieru praktickosti. Prémiový model od nie celkom prémiovej značky automobilov je skvostný a nebránime sa priamemu porovnávaniu s drahšími a prestížnejšími vozidlami. Mohlo by sa zdať, že Renault iba zobral techniku z cenovo dostupnejšieho Fluence, zväčšil rozmery, modifikoval prednú masku a svetlomety a dal automobilu vyššiu cenovku, avšak tento dojem je absolútne nesprávny.
Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Talisman je zjav - a nielen po stránke dizajnu. Aj jeho technika je vyspelá, ponúka vynikajúce funkcie a najmä fantastický pocit počas jeho šoférovania. Ak ste dodnes nemali príležitosť posadiť sa za volant tohto sedanu, určite si ju nájdite. Nepochybne vás pozitívne prekvapí aj dôsledne spracovanie detailov v interiéri a celková atmosféra v ňom.Variant kombi, ktorý sa v portfóliu značky Renault objaví pod označením Estate, ponúkne veľkorysý batožinový priestor vzadu a nezmenený interiér. Hoci sa sedany od kombi líšia aj hmotnosťou a celkovo odlišnými jazdnými vlastnosťami, tie v Renaulte by sa mali podobať.
Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Batožinový priestor v Talisman Estate dosahuje veľmi dobrých 572 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1700 litrov. Vtedy môže mať náklad dĺžku niečo málo vyše dvoch metrov, v stave s východzím nastavením zadných sedadiel je táto dĺžka približne polovičná. Súhlasíme, že to nie sú údaje, ktoré by Talisman Estate stavali do pozície lídra segmentu, ale o praktickom využití tohto kombi ani nie je potrebné diskutovať. Talisman Estate sa, rovnako ako jeho hlavný variant sedan, môže tešiť z LED osvetlenia, z expresívnej prednej masky s kreatívne nadizajnovými svetlometmi, z natáčania i pohonu všetkých štyroch kolies, prémiovým vzhľadom a hodnotným interiérom. Zaujímavosťou je, že v samotnom interiéri sa nachádza až 25 litrov objemu v praktických odkladacích boxoch.
Renault Talisman Estate (2016) Foto: Renault
Talisman nie je nový, na prelome milénií však nezaujal
Prvý Talisman s logom Renault sme mali možnosť vidieť už v roku 2000 v podobe štúdie s veľmi odvážnym dizajnom. Ten zásadným spôsobom vybočoval z toho, čo ponúkal vtedajší trh s automobilmi; aj napriek tomu sa o ňom v skorom čase prestalo rozprávať. Renault možno len doplatil na to, že na prelome milénií sa ešte zaujímavé koncepty nešírili internetom a médiami virálne.
Viac ako desať rokov po uvedení prvej vízie o sedane s názvom Talisman sa v roku 2012 verejnosť dočkala zhmotneného automobilu. Mal síce oveľa triezvejšie tvary a namiesto typu karosérie v štýle kupé-kombi išlo už o celkom bežný sedan. Z pôvodnej štúdie si vozidlo ponechalo iba mierne zaoblené línie profilu ťahajúce sa smerom k veku batožinového priestoru. Na našich cestách však Talisman prakticky nevidíme, zákazníci v našich končinách si zvyčajne vyberajú sedany iných výrobcov.
ODPORÚČAME AJ:
Najmenšie auto na svete odvezie iba vodiča. Ale ten imidž!
Isetta: Zabudnuté povojnové auto so spotrebou iba tri litre
Do veľkomesta stačia tri kolesá, päť konských síl a elektrina
Auto s výkonom 10 koní? V Číne žiadny problém
Toto je koncept mestského vozidla ako zo sci-fi filmu
Apple vyvíja nový elektromobil, ktorý by mal byť na trhu do roku 2020