Autá
Ideálne auto na rozbité slovenské cesty?
Erik Stríž, 19. septembra 2016 10:00
Pred niekoľkými mesiacmi sme mali príležitosť otestovať Suzuki Vitara, ktorá je bestsellerom aj na Slovensku. Je to síce iný typ automobilu, ako SX4 S-Cross, zopár spoločných prvkov však zdieľajú. Je to v prvom rade predurčenie aj do mierne náročného terénu, vyšší podvozok a interiér.

Dizajn
Nové SX4 S-Cross je výrazný a nápadný automobil. Predné svetlomety majú pútavú grafiku, okolo masky chladiča je masívny chrómový lem. Tieto predné partie môžu vzdialene pripomínať niektoré modely od Jeepu a tiež aktuálne BMW X5. Napriek tomu je Suzuki jednoznačne identifikovateľné a nemožno si ho popliesť s akýmkoľvek iným automobilom.Zadná časť sa v porovnaní s predchodcom až tak zásadne nezmenila, zaujímavo vyzerajú nové svetlá a inovovaný nárazník. Charakter profilu ostal zachovaný, ako veľmi praktickú hodnotíme krátku kapotu a celkové kompaktné prevedenie karosérie.

Interiér
Dnes sa už nevyrábajú autá, ktoré by mali vyslovene zlý interiér. Aj Dacia, ktorá stále nesie nálepku cenovej dostupnosti a tým pádom nižšej kvality, v skutočnosti používa dobré materiály, rozumné rozmiestnenie ovládacích prvkov a celkovo kvalitný interiér. Podľa niektorých má podobnú nálepku aj značka Suzuki, ale minimálne naša skúsenosť so spomínanou Vitarou nám dokázala, že pochybnosti o kvalite rozhodne nie sú na mieste.Je to aj prípad SX4 S-Cross, ktoré od Vitary preberá viacero detailov. Materiály sú viacmenej rovnaké, rozmiestnenie ovládačov takisto a dojem z interiéru je pozitívny. Volant je veľký tak akurát do mesta, grafika analógových ukazovateľov na prístrojovej doske je prehľadná a jednoduchá, motor sa zapaľuje stlačením tlačidla Štart Stop, sedadlá vyzerajú komfortne a priestranne.
Technika
Pre každého, kto sa aj pri autách na lízing pozerá v prvom rade na pomer ceny a výbavy, bude SX4 S-Cross veľmi zaujímavým vozidlom. Aj v najnižšej výbave Comfort ponúka veľmi veľa, z toho lepšieho chýbajú snáď iba parkovacie senzory a cúvacia kamera. Za príplatok môžete mať oboje a ešte k tomu LED osvetlenie, Radar Brake System, Bluetooth, SLDA Audio systém s multifunkčným dotykovým displejom, adaptívny tempomat a tiež automatickú prevodovku. Aj v najnižšej výbave pritom SX4 kontroluje tlak v pneumatikách, má asistent rozjazdu do kopca, USB v interiéri, ESP a systém Auto Start Stop.

Pod kapotou
Nové Suzuki SX4 S-Cross sa predáva s primerane silnými motormi, zastúpené sú benzínové aj naftové varianty. Benzínové agregáty Boosterjet majú zdvihový objem 1,0 a 1,4 litra, dajú sa napojiť na automatickú aj manuálnu prevodovku a podporujú pohon všetkých štyroch kolies. Naftový motor DDiS má objem 1,6 litra, výkon 118 koní a tiež podporuje pohon všetkých kolies a automatickú prevodovu so šiestimi stupňami.Tento automobil je určený v prvom rade do mesta, ale s pohonom všetkých kolies by si mal poradiť aj s mierne náročným terénom a stúpaním. S cenou začínajúcou na necelých 15-tisíc eurách s bonusmi sa zaraďuje medzi dostupnejšie crossovery a javí sa ako dobrá voľba vtedy, keď na víkendy jazdíte na chatu kdesi do Nízkych Tatier. Samozrejme, že je z tohto malého Suzuki nikdy nebude Wrangler, ale nás naozaj zaujal.
ODPORÚČAME AJ:
Rodinné MPV sa zmenilo na plnohodnotné SUV
Prvé naozajstné stredoeurópske SUV
Šialené rozoberanie starého amerického pick-upu
Prvé SUV zo Španielska dostalo nemecké akcenty a prekvapivo nízku cenu
Taliani a ich pokus napodobniť americký džíp