Autá

Nezvyčajné motorky Bandit9

"Spoločnosť Bandit9 sa zaoberá výrobou limitovaných edícii motoriek s atypickým dizajnom. V portfóliu ich má šesť a jeden koncept navyše. "

Erik Stríž, 14. marca 2014 10:00
Bandit9 Nero mkII Foto: Bandit9


Činnosť, na ktorej si spoločnosť Bandit9 postavila celý biznis, rozhodne nie je vo svete ojedinelá. Existujú stovky, možno až tisíce jednotlivcov a firiem, ktoré si viac či menej profesionálne upravujú staršie motorky a vracajú ich do života v novej podobe.


Motorky vychádzajúce z dielní Bandit9 sú nielen po konštrukčnej, ale najmä vzhľadovej stránke ukážkou špičkového konštruktérskeho remesla a citu pre dizajn. V portfóliu výrobcu sa dnes nachádza celkovo šesť rôznych modelov a jeden atraktívny koncept, pričom štyri z nich sú už definitívne vypredané, jeden sa vyrába na objednávku pre konkrétneho zákazníka a dosiaľ posledný vyrobený Nero MKII ponúka zvyšných päť kusov k odberu.

Bandit9 Nero mkII Foto: Bandit9

Nero kmII


Na prvý pohľad je zákaznícky najzaujímavejší práve Nero mkII. Pôvodnú motorku Chang Jiang 750 konštruktéri zmenili na nepoznanie, zapracovali do nej vlastnú nádrž, vlastný motor, riadidlá, dvojitý zakrivený výfuk, zavesenia kolies, vlastné svetlomety a neprehliadnuteľnú konzolu na posed. Tá je vodorovná a iba s miernym náznakom priestoru na sedenie.

Bandit9 Hephaestus Foto: Bandit9

Hephaestus


Hephaestus je grécky boh kováčov, remeselníkov, sochárov, kovov, hutníctva, ohňa a sopiek. Jeho meno si prepožičal aj model od Bandit9, ktorý sa ako ako jediný z ponuky Bandit9 dá zakúpiť aj mimo limitovanej edície. Jeho vlastníctvo vyjde nového majiteľa na 70-tisíc amerických dolárov, pričom pôvodná Honda Bros 400 sa v zahraničí predáva za ceny pod 2-tisíc dolárov.

Toto radikálne navýšenie hodnoty je spôsobené práve konštruktérskym umením využitým pri výrobe upraveného motocykla. Tomu boli dopriané masívne kovanie, ikonický vzhľad, kratší výfuk, vlastná nádrž a množstvo ďalších detailov.

Bandit9 EVE Foto: Bandit9

Projekt EVE


Motorka s pracovným názvom EVE sa od ostatných modelov spoločnosti Bandit9 značne líši. Nezahráva sa s temnotou, naopak, snaží sa pútať pozornosť lesklým chrómovým prevedením a zdanlivou jednoduchosťou. Motorka EVE sa bude vyrábať z Hondy SS z roku 1967, ponúkne pomerne malý motor (90 až 125 centimetrov kubických), jednoduchú konštrukciu a nezvyčajný posed známy už z modelu Nero MKII.

Takmer všetky viditeľné prvky motorky okrem kolies budú zapracované do chrómovej alebo bronzovej úpravy, jedine malý priestor na sedenie bude čalúnený kožou a úchopy riadidiel ponúknu tvrdú gumu.

Cena tohto kúska konštruktérskeho umenia zatiaľ nie je známa, ale už iba samotné predobjednanie si od záujemcu vyžiada 4 600 amerických dolárov.

Komentáre