Autá
Sexi malé bavoráky majú nový vzhľad
Erik Stríž, 29. januára 2015 10:00BMW M135i (2015) Foto: BMW
BMW radu 1 sú automobily, ktoré sa vo svojej druhej generácii dočkali pomerne rozporuplných reakcií verejnosti. Prvá generácia ponúkla kompaktné rozmery, prednú masku podobnú modelom radu 3 a prevedenie hatchback, ktoré sa neskôr dočkalo aj rozšírenia do karosárskych verzií sedan a kabriolet. Druhá generácia vozidiel prišla s prekvapivo veľkými prednými svetlometmi a celkovo veľmi expresívnym dizajnom. Práve ten sa stal terčom častej kritiky aj napriek tomu, že jazdné vlastnosti nových vozidiel boli na veľmi vysokej úrovni a nezaostávali v prakticky žiadnom ohľade.
BMW M135i (2015) Foto: BMW
Možno, že nie vždy celkom pozitívne ohlasy verejnosti boli pravým dôvodom modernizácie dizajnu tohto malého hatchbacku. Nový vzhľad je však skutočne triezvejší, vyladenejší a v konečnom dôsledku aj krajší. Predné svetlomety sa nechali inšpirovať modelovou paletou vozidiel radu 2, zmeny nastali aj v zadných partiách vozidla.
Nemožno tvrdiť, že by mala rada 1 neočakávane nízke čísla predajnosti, ale predpokladáme, že s modernizáciou tieto čísla trocha stúpnu. BMW môže začať konkurovať Mercedesu a jeho triede A bez toho, aby si vyslúžilo kritiku za vzhľad.
BMW M135i (2015) Foto: BMW
Fanúšikov silných motorov v malých automobiloch zaujme predovšetkým najvýkonnejší variant s názvom M135i. Úprava sa týkala aj vzhľadu, ale to najlepšie je pod kapotou a na kolesách. Model M135i je prezentovaný v nápadnej oranžovej farbe, ktorá má za cieľ zdôrazňovať agresívnu povahu tohto malého hlučného automobilu.
Okrem oranžovej je M135i v predaji v ďalších piatich farbách karosérie, z toho v jednej nemetalickej. Interiér ponúka celkovo 24 rôznych farebných kombinácií čalúnenia a obkladov, takže by si mal každý zákazník prísť na svoje.
BMW M135i (2015) Foto: BMW
Športový paket M Sport je zdôraznený aj dvojitou koncovkou výfuku, striebornými krytmi bočných spätných zrkadiel a menej nápadné chrómové doplnky na prednej maske. Trojfarebné logo M takisto nachádzame aj v interiéri, kde tento emblém informuje, že sedíte v niečom výnimočnom.
Pod prednou kapotou pracuje motor TwinPower Turbo so šiestimi valcami s objemom takmer tri litre. S výkonom 326 konských síl (240 kW) a prekvapivo silným krútiacim momentom na úrovni 450 Nm sa budete v tomto malom aute cítiť ako v stíhačke. Je predsa rozdiel, keď má 326 koní veľké ťažké SUV a keď je takýmto výkonom obdarené malé kompaktné vozidlo.
BMW M135i (2015) Foto: BMW
Zaujímavosťou je, že BMW M135i bude na želanie vybavené aj pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Tento pohon oboch náprav sa však bude dodávať výhradne s automatickou 8-stupňovou prevodovkou. Priaznivci silných motorov v internetových diskusiách zvyčajne preferujú manuálne prevodovky, avšak silnejúci trend záujmu o automatické prevodovky je nepopierateľný a automobilky sa mu aktívne prispôsobujú.
Verzia s manuálnou prevodovkou bude mať šesť stupňov. Maximálna rýchlosť modelu je obmedzená na 250km/h a z pokoja na rýchlosť 100 km/h vyštartuje už za 4,7 sekundy pri verzii xDrive.
BMW M135i
ODPORÚČAME AJ:
Peugeot 108: Akého veľkého princa natlačíte na zadné sedadlá?
Má iba tri kolesá, malú spotrebu a nízku cenu. Zmení tvár dopravy?
Podobá sa na Panameru, ale je to luxusný sedan budúcnosti z Ameriky
Najluxusnejšie SUV sveta: Ktoré bude kraľovať na prvej priečke?
Pozrite sa, ako vyzerá ručná výroba auta za vyše 700-tisíc eur