Autá

Kombi pre sedem ľudí alebo 1820 litrov batožiny: Čo naň hovoríte?

"Kombi verzia krásneho sedanu od nemeckej automobilky zachováva všetky črty typické pre svojho pôvodcu a dopĺňa ho o mimoriadny batožinový priestor vzadu. Ponúkne až sedem miest na sedenie. "

Erik Stríž, 14. júna 2016 10:00
Mercedes-Benz E kombi (2016) Foto: Mercedes-Benz

Nevídaná unifikácia dizajnu

Aktuálny dizajnový smer automobilky Mercedes-Benz sa skutočne vydaril a aj napriek tomu, že vo veľkej miere unifikuje modely tried C, E a S, nie je mu čo vytknúť. Hoci sú si tieto vozidlá na prvý pohľad nápadne podobné, na živo vyzerajú rozdielne najmä pre ich veľkosti. Limuzína S je ohromujúci majestátny stroj a trieda C je akoby jej zmenšená verzia.

Na triedu E sme čakali spomedzi tejto trojice najdlhšie a keď ju automobilka uviedla, nepochybne ňou oslovila aj ľudí, ktorí už možno medzičasom na Mercedesy zanevreli. Nová éčka lahodí oku, má mimoriadnu technologickú výbavu a jej interiér je priamo porovnateľný s tým, čo nachádzame v špičkových limuzínach triedy S. Doteraz jej chýbalo iba prevedenie kombi, ktoré automobilka predviedla minulý týždeň a s veľkou pozornosťou odbornej aj laickej verejnosti.

Mercedes-Benz E kombi (2016) Foto: Mercedes-Benz

Kombi prišlo v rozumnom čase od uvedenia sedanu

Kombi verzia krásneho sedanu triedy E od nemeckej automobilky zachováva všetky črty typické pre svojho pôvodcu a dopĺňa ho o mimoriadny batožinový priestor vzadu. Zaujímavosťou je, že v rámci batožinového priestoru ponúkne ešte dve ďalšie sedadlá, čím sa celkový počet miest na sedenie zvyšuje na pôsobivých sedem. Nie je teda potrebné vlastniť SUV-čko, aby okrem seba odviezli ešte ďalších šesť ľudí vo vysokej úrovni komfortu.

Pridanie väčšieho batožinového priestoru tentokrát neznamenalo, že sa z krásneho automobilu stane jedna veľká truhlica. Práve naopak, aj v karosárskom variante kombi si trieda E udržiava dynamickú estetiku, správny pomer zaoblených hrán a ostro rezaných línií, obyvatelia výrazne urbanizovaných lokalít nesmierne ocenia výrazne zdvihnutý podvozok v zadnej časti. Batožinový priestor má kapacitu 670 litrov, je teda o 25 litrov menší, ako predchodca. Po sklopení zadného a stredného radu sedadiel priestor dosahuje kapacitu krásnych 1820 litrov.

V porovnaní so sedanom sa zadné partie na verzii kombi mierne zmenili, zadné kryty svetiel sú vizuálne ešte plastickejšie. Nemožno si nevšimnúť veľké zadné sklo a na fotografiách to vyzerá tak, že Mercedes venoval zvýšenú pozornosť aj praktickým detailom v interiéri - po otvorení kufra bude môcť nový majiteľ používať rôzne odkladacie boxy, úchyty a popruhy. Spomínané dve doplnkové sedadlá sú bonusom, ktorý však nepochybne nájde časté uplatnenie.

Mercedes-Benz E kombi (2016) Foto: Mercedes-Benz

Dizajn interiéru

To, s čím sa stretávame v interiéri kombi verzie triedy E, je nám už dobre známe z modelov tried C a S. Tu je unifikácia dizajnu ešte dôraznejšia, ako na prednej maske. Trieda E vo variante kombi sa teda dočkáva rovnako kvalitného dielenského spracovania, precízne premyslených detailov a najmä vysokokvalitných materiálov.

Vo vozidle sa môžu nachádzať až tri rady sedadiel - okrem predného a zadného radu aj ďalší doplnkový, ktorý sa nachádza priamo v kufri. Tento rad obsahuje dve plnohodnotné sedadlá, ktoré by mali byť schopné poskytnúť komfort aj dospelým pasažierom. Toto nie je štandard ani vo svete luxusných automobilov.

Vodič a jeho spolusedaci budú mať za príplatok k dispozícii dva veľké displeje, z toho jeden celkom zastupuje analógovú prístrojovú dosku pred volantom. Jeho uhlopriečka je pôsobivých 31,2 cm a umožňuje variabilné zobrazenie podľa aktuálnej potreby. Obidva dispeje majú vysoké rozlíšenie prevyšujúce štandard HD a sú obrazovkami inteligentného softvéru vo vnútri palubného počítača.

Mercedes tvrdí, že trieda E je vôbec najinteligentnejší automobil, aký kedy vyrobil a za týmto tvrdením stojí pestrá paleta moderných funkcií, ktoré sa podieľajú na zvyšovaní bezpečnosti, komfortu a tiež zážitku z jazdy. Zaujímavosťou je napríklad možnosť odomykať a zamykať automobil mobilným telefónom a tiež funkcia Remote Parking Pilot, vďaka ktorej môžete cez obrazovku smartfónu ovládať celý automobil aj vtedy, keď v ňom práve nesedíte.

Mercedes-Benz E kombi (2016) Foto: Mercedes-Benz

Motory pod kapotou

Pod prednou kapotou prestížneho kombi sa budú objavovať rovnaké motory, aké nachádzame v ponuke pre karosársky variant sedan. Celkovo sa bude trieda E kombi ponúkať v siedmych variantoch motorizácií.

K dispozícii budú motory (E 200, E 250, E 400, E 200d, E 220d a E 350d), zopár tisíc navyše si vyžiada variant Mercedes-AMG E 43 4MATIC so 401 koňmi a v budúcnosti by sa mohla objaviť aj verzia E63 s až 600 konskými silami.


ODPORÚČAME AJ:
Ford predstavil nové luxusné SUV pre Európu
Luxusné SUV bude ponúkať doplnkovú výbavu za 154-tisíc
Toto rodinné auto je väčšie ako priemerné SUV
Supermoderné luxusné SUV už obidivujú v Číne, my si počkáme
Aj malý crossover môže byť supermoderný

Komentáre