Autá

Supermoderné luxusné SUV už obidivujú v Číne, my si počkáme

"Je predzvesťou celkom nového prémiového modelu, ktorého ambíciou bude osloviť zákazníkov, ktorým sa súčasný Touareg máli svojou výbavou i veľkosťou. "

Erik Stríž, 4. mája 2016 10:00
Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016) Foto: Volkswagen

SUV a crossovery sú stále v kurze

Automobil s názvom T-Prime GTE sa momentálne nachádza na autosalóne v Pekingu, kde ho obdivujú tisíce ľudí z celého sveta. Tí z nich, ktorí majú vedomosť o jeho úlohe, sú nepochybne nadšení - majú totiž pred sebou vzor budúceho SUV-čka, ktoré sa bude vyrábať sériovo a bude sa pýšiť skvelou technikou.

Súčasný Touareg je výborné vozidlo, pretože kombinuje terénne vlastnosti, interiér prémiového charakteru a veľkorysé rozmery. Podľa koncernu Volkswagen však stále predstavuje to, čo od poriadneho SUV-čka očakávajú veľmi nároční zákazníci. Navyše, koncern predpokladá, že trh s veľkými automobilmi bude medzi rokmi 2017 až 2023 rásť mimoriadne rýchlo - v Číne v uvedených rokoch narastie o 18 percent a v Rusku až o 23 percent. Nie je teda až takým prekvapením, že všetky značky patriace pod automobilový gigant Volkswagen budú venovať SUV modelom zvýšenú pozornosť.

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016) Foto: Volkswagen

Veľké displeje, veľké rozmery, veľké všetko

Koncept z Pekingu by mal byť niečím oveľa významnejším, ako len pútačom pozornosti na nemeckú expozíciu. Je pomerne vernou podobou produkčného modelu, ktorý by sa mal čoskoro dostať do výroby. Má nápadne dynamické línie a futuristický interiér, avšak nie je to žiadne sci-fi. Virtuálny kokpit už dnes využíva niekoľko automobiliek ako príplatkovú výbavu a praktický potenciál tohto riešenia je nepopierateľný. Mať displeje s variabilným obsahom namiesto pevne nastaveného ciferníka je významná inovácia v automobilovom priemysle, ktorej svedkami sa stala práve naša generácia.

Koncept T-Prime GTE sa zvonka podobá na súčasný Touareg a drží sa dizajnového manuálu, ktorý sa stal pre Volkswagen typický predovšetkým uvedením aktuálnej generácie sedanu Passat. Kombinuje ostro rezané hrany, hru so svetlom a odleskami, chrómové doplnky s čírym plastom. Predná maska vďaka tejto kombinácii vyžaruje dojem luxusu a technologickej vyspelosti.

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016) Foto: Volkswagen
Volkswagen T-Prime GTE je postavený ako automobil schopný odviezť štyroch pasažierov vrátane vodiča, odborné motoristické magazíny však často uvádzajú, že toto veľké SUV sa vraj plánuje aj v 7-miestnom variante. Nie je sa čomu čudovať, veď rozmermi sa T-Prime nápadne podobá na koncernového brata Audi Q7, ktoré sa tiež vyrába vo verzii pre sedem ľudí.

Rozmery konceptu vystaveného na autosalóne sú úctyhodné: až 5069×2000×1708 mm. Parkovať s takýmto tankom niekde v Starom meste už veru nebude žiadna zábava…

Volkswagen T-Prime GTE (koncept, 2016) Foto: Volkswagen

Vyladené farby a efektívny hybridný pohon

Volswagen T-Prime GTE sa prezentuje v pôsobivom modrom laku, ktorého výber rozhodne nie je náhodný. Nemci tento modrý odtieň spájajú s čínskou kultúrou, životným štýlom a morom. Interiér v prevažne béžovej a hnedej farbe je inšpirovaný zemou, nájdeme v ňom aj drevo a celkovo vyváženú farebnosť.



Pre fanúšikov ekologického motorizmu budú podstatné údaje o pohonnom systéme tohto supermoderného automobilu. Koncept T-Prime je poháňaný 2-litrovým spaľovacím motorom, ktorému sekunduje druhý elektrický. Spoločný výkon tejto akčnej dvojice je až 380 koní a starajú sa o krútiaci moment krásnych 700 Nm. Ak vám tieto čísla nič nehovoria, nevadí - stačí, keď budete vedieť, že vás takéto motory pri prudkej akcelerácii zatlačia do sedadiel nevídanou silou.

Spotreba by vraj mala byť iba 2,7 litra na sto kilometrov jazdy a výlučne na elektrinu tento plug-in hybrid prejde okolo 50 kilometrov.


ODPORÚČAME AJ:
Elektrický bicykel sa zloží za jedinú sekundu
Elektrický skúter do mesta vyzerá hrozne, ale bude lacný
Vodný skúter a cestná motorka v jednom
Nielen skútre, ale aj cestné motorky budú jazdiť na elektrinu
Hybrid motorky a bicykla bude jazdiť kopcovitým San Franciscom

Komentáre