Život
Slováci sú pri online nákupoch ekologickejší ako je európsky priemer
TASR, 1. júna 2020 14:53Ilustračné foto Foto: TASR/AP Ariel Schalit
Podľa tradičného prieskumu spoločnosti DPD E-shopper barometer sú Slováci v prístupe k životnému prostrediu pri internetových nákupoch zodpovednejší ako priemerní Európania.
Zodpovedný prístup k životnému prostrediu je podľa zákazníkov dôležitou súčasťou internetového obchodu. Až 73 percent ľudí, ktorí pravidelne nakupujú na internete, si myslí, že značky a firmy by mali byť environmentálne zodpovedné, pričom takmer dve tretiny z nich pri nákupe uprednostnia produkty šetrné k životnému prostrediu vždy, keď je to možné. „Takmer polovica zákazníkov (48 percent) je ochotná si dokonca za produkty a služby priplatiť, ak vedia, že sú šetrné k životnému prostrediu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR manažérka DPD na Slovensku.
K zodpovednému prístupu sa dlhodobo hlási aj kuriérska spoločnosť DPD, ktorá sa zaviazala dodávať každý jeden balík na svete uhlíkovo neutrálne. „Doprava tovaru je dôležitá súčasť internetového obchodu. DPD sa už v roku 2012 zaviazala doručovať zásielky bez negatívneho vplyvu na životné prostredie, a to bez dodatočných nákladov na zákazníka,“ vysvetľuje Bačíková. Spoločnosť napríklad rozširuje flotilu vozidiel na elektrický pohon, alebo zavádza sofistikované služby, ktoré zvyšujú úspešnosť doručenia, takže kuriér kvôli zásielke najazdí menej kilometrov. „Dôsledne monitorujeme skleníkové plyny, ktoré vytvárame a neustále pracujeme na znižovaní našej uhlíkovej stopy. Akékoľvek nevyhnutné emisie z dopravy sú kompenzované investíciami do projektov obnoviteľných energií a čistej energie,“ dodáva Bačíková.
Prieskum E-shopper barometer 2019 pre kuriérsku spoločnosť DPD prebiehal od 27. mája do
10. júla 2019 na vzorke 23 255 respondentov starších ako 18 rokov z 21 európskych krajín. Zo Slovenska bolo zastúpených 1001 respondentov.
Foto: DPD SK