Hudba a film
KINO NOVINKY TÝŽDŇA: Prekliate dedičstvo a Redbad
Webmagazin.sk, 19. júla 2018 8:00Prekliate dedičstvo Foto: forumfilm
Prekliate dedičstvo
Keď zomrie najstaršia členka rodiny Grahamových, rodina jej dcéry začne postupne objavovať stále desivejšie tajomstvá, ktoré stará mama pred nimi ukrývala. Postupne vychádzajú najavo neuveriteľné veci a Grahamovci zrazu pochopia, že pokiaľ nedokážu zlomiť rodinnú kliatbu, nikto nebude v bezpečí.
Debutujúci režisér a scenárista v jednej osobe Ari Aster prináša na plátna kín vynikajúci horor o rodinnej tragédii, ktorá postupne prerastá do temného šialenstva smerujúceho k poznaniu, že dedičstvo predkov si každý nesie v sebe, a akokoľvek sa snaží, nemôže sa ho zbaviť.
Mamma Mia! Here We Go Again
Mamma Mia! Najväčšia letná filmová párty je späť. A s ňou aj nákazlivá nálada rozprávkového ostrova Kalokairi, nesmrteľná ABBA a herci, ktorí si s chuťou zopakovali veľkolepú grécku jazdu.
Redbad
V roku 700 po Kristovi je severná Európa rozdelená na dva odlišné svety: nad riekami sú Frízovia, Sasi a Dáni. Dolu pod riekami sa nachádzajú Frankovia, ktorí v tejto oblasti vládnu. Ale chcú urobiť to, čo ani Rimania nikdy nedokázali: podmaniť si celú Európu nasadením novej zbrane, ktorou si podrobia všetkých neveriacich: Kresťanstvo. Tento film je historickou epopejou o vzostupe kresťanstva, ságach a starovekej legende menom REDBAD.
Božský
Brilantný portrét muža, ktorý vstúpil na politickú scénu Talianska po vojne a dodnes z nej celkom neodišiel.
„Božský“ je ironická prezývka Giulia Andreottiho (1919 – 2013), talianskeho kresťanskodemokratického politika, ktorý opakovane zastával funkciu premiéra, bol ministrom zahraničných vecí a doživotným senátorom. Sorrentino sa naňho pozerá s nadhľadom i veľkou mierou fascinácie: „Sú ľudia, ktorí prepadnú banku s pištoľou a krikom, a sú takí, ktorí tie peniaze ukradnú ticho, šikovne a nikto ich neodhalí. Je to otázka inej inteligencie a Andreotti bol ten druhý prípad.“
Prebytočný človek
opulárny spevák Antonio Pisapia, zvaný Tony, objaví, že má o niečo mladšieho menovca, ktorý je vychádzajúcou hviezdou miestneho futbalového klubu. Píše sa rok 1980 a obaja muži sa zdajú byť na vrchole svojej kariéry. Cynickému a sebeckému Tonymu sa ale stane osudným dobrodružstvo s neplnoletým dievčaťom a následne žaloba za znásilnenie. Nesmelý a mierny Antonio si pri tréningu tak zraní nohu, že musí s futbalom skončiť. Dúfa , že sa stane trénerom, ale zdá sa, že ho majitelia klubu už odpísali. Roky plynú a zatiaľ, čo sa príbehy oboch mužov odvíjali nezávisle od seba, jedného dňa sa ich cesty pretnú. Porážka jedného otvára druhému nádej na nový štart.
Ulica v Palerme
V úzkej uličke v Palerme zastavia oproti sebe dve autá a ani jeden zo šoférov nie je ochotný pustiť toho druhého ďalej. O chvíľu sa začnú schádzať okolití susedia a sledujú, kto ustúpi ako prvý...
Rodinný priateľ
Groteskne štylizovaný film nakrútený s veľkým dôrazom na estetickú stránku je treťou snímkou Paola Sorrentina. Geremia je starý, škaredý, ale bohatý úžerník a jeho vzťah k peniazom je priam chorobný. Požičiava ich nešťastníkom, ktorí to potrebujú, a potom ich s vysokými úrokmi kruto, cynicky a s ironickou úlisnosťou vymáha späť.
Reality Show
Luciano je majiteľom prosperujúcej rybárskej reštaurácie v srdci Neapola, má krásnu ženu a veľa príbuzných, je obľúbený, dobre tancuje a rád sa predvádza. Keď ho prehovoria jeho vlastné deti, aby sa prihlásil do konkurzu na populárnu reality show Big Brother, kde rovno postúpi do ďalšieho kola, tak mocne uverí svojej predstave, že bude slávny a bohatý, až stratí zmysel pre realitu... Režisér slávneho filmu Gomorra tentokrát nenakrútil film o neapolskej mafii ale komédiu zo sveta “bežných” Neapolčanov, ktorých myslenie, vkus a predstavu o úspešnosti a šťastí silne manipuluje televízia.