Biznis
Zo start-upu na Dobrom trhu k silnej značke: Fusakle oslavujú 10 rokov
WEBMAGAZIN.sk-OTS, dnes 13:25

Od start-upu k etablovanej značke
Fusakle vznikli v roku 2015 ako odvážny nápad priniesť hravé ponožky s originálnym dizajnom. Dnes patria medzi etablované slovenské značky, ktoré sa presadili aj za hranicami. Produkty Fusakle nájdete na horách, v mestách, v cocept storoch. Spolupráce s desiatkami značiek, hudobníkov a umelcov dokazujú, že značka sa stala pevnou súčasťou každodenného života aj kultúrneho diania.

Lokálna výroba ako kľúčový princíp
Jedným z hlavných pilierov Fusakiel je lokálna výroba. Produkty vznikajú v slovenských a českých pletiarňach, dielňach a výrobách, čím značka dáva prácu stovkám ľudí v rôznych regiónoch. Produktové portfólio už dávno netvoria len ponožky, ale aj mnoho ďalších produktov. Tento prístup nielenže posilňuje domácu ekonomiku, ale zároveň garantuje kvalitu, udržateľnosť a férové podmienky výroby. Zároveň značke poskytuje flexibilitu a rýchle dodacie doby pri výrobe zákazkových produktov pre firmy či iné značky.

Spoločenská zodpovednosť a odolnosť voči krízam
Fusakle dlhodobo dokazujú, že aj v náročných ekonomických podmienkach dokážu rásť a prinášať hodnotu. Pandémia COVID-19 zasiahla celý módny priemysel a ohrozila existenciu mnohých značiek. Fusakle sa však dokázali prispôsobiť – flexibilne reagovali výrobou ochranných rúšok, hľadali nové distribučné kanály a opierali sa o lojalitu zákazníkov. V kombinácii s následnými ekonomickými otrasmi sa toto obdobie stalo skúškou odolnosti značky, ktorú Fusakle zvládli aj vďaka silnej podpore komunity.
Podpora mladých talentov
Dôležitou stratégiou Fusakiel je aj podpora mladých dizajnérov a študentov. Tí dostávajú príležitosť vytvárať vlastné návrhy, ktoré sa následne dostávajú do výroby a predaja. Vďaka tomu značka nielen podporuje nové talenty, ale zároveň prináša na trh originálne a autentické dizajny, ktoré oslovujú široké publikum.

„Našou ambíciou od začiatku bolo vytvoriť značku, ktorá má hodnotu pre zákazníkov aj pre spoločnosť. Fusakle dnes nie sú len o produktoch, ale o lokálnej výrobe, férových pracovných miestach a podpore dobrých projektov. Rôzne krízy preverili našu odolnosť, no vďaka silnej komunite zákazníkov a partnerov sme ich dokázali prekonať. O to viac si vážime, že za každým párom Fusaklí stojí práca ľudí zo Slovenska a Česka. Som optimista a teším sa na ďalšie roky, kedy budeme tvoriť svet farebnejším a veselším – a pri tejto príležitosti pozývame všetkých zákazníkov aby využili narodeninovú akciu s ponožkami už od 4 € a darčekom k nákupu nad 50 €,“ hovorí Andrej Bartalos, majiteľ Fusaklí.