Auto&Techno
Wiesmann, nedocenený klenot automobilizmu
Erik Stríž, 2. októbra 2014 14:00Wiesmann MF3 Foto: Wiesmann
Je celkom bežné, keď je meno automobilky nositeľom priezviska jeho zakladateľa. Nie je tomu inak ani pri značke Wiesmann, v tomto prípade je ale spoločným priezviskom inžiniera Martina a obchodníka Friedhelma Wiesmannovych. Ich spoločný projekt má sídlo v nemeckom Dülmene, v ktorom sa automobily aj vyrábajú.
Aj keď firma Wiesmann GmbH vznikla v roku 1988, prvé výsledky práce sa objavili až v roku 1993. Vtedy spoločnosť začala vyrábať hard-top strechy pre kabriolety a tejto činnosti sa venuje dodnes. Neskôr, v roku 2006, automobilka predstavila vlastné roadstery Wiesmann MF 3, MF 30 a kupé GT MF 4. Automobily využívali vnútornosti od BMW a oslovovali klasickým automobilovým dizajnom z prvej polovice 20. storočia. Napriek tomu, že sú nápadné a na dnešné pomery nezvyčajné, ich cieľom nie je pútať pozornosť na ich dizajn, ale výkon a jazdné vlastnosti. V článku si predstavíme niekoľko dôležitých modelov, ktoré sú pre Wiesmann charakteristické.
MF 30
MF 30 je prvý automobil, aký automobilka Wiesmann vyrobila. Automobily série MF 30 sú poháňané motorom od BMW s objemom 2,9 litra a šiestimi valcami. Maximálny výkon tohto krásavca je 170 kW (228 koní) pri 5900 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment je takisto veľmi zaujímavý údaj, najviac sily 300 Nm má pri 3400 otáčkach za minútu. Zaujímavý je tiež údaj o zrýchlení z nuly na sto za 5,9 sekundy, maximálna rýchlosť 230 km/h a skutočnosť, že automobil váži iba 1080 kilogramov.
Wiesmann MF3 Foto: Wiesmann
MF 3
Model MF 3 je priamym pokračovateľom pôvodného MF 30, prakticky jediná modernizácia sa týkala motora. Roadster so skladacou strechou dostal pod kapotu motor z BMW M3 (E43) s objemom valcov 3,2 litra a maximálnym výkonom 252 kW (338 konských síl). Z nuly na sto roadster zrýchlil za päť sekúnd (zlepšenie takmer o sekundu) a maximálna rýchlosť na úrovni 255 km/h je takisto pôsobivý údaj. MF 3 síce dostal výkonnejší motor, jeho hmotnosť však vzrástla o sto kilogramov na finálnych 1180 kg. Cena tohto automobilového elegána sa pohybuje okolo úrovne 60-tisíc libier.
Wiesmann Roadster MF5 Foto: Wiesmann
Roadster MF5
Roadster MF 5 v bielo-červenom prevedení je ukážkou mimoriadneho výkonu a spektakulárneho dizajnu. Maximálna rýchlosť je 310 km/h, z nuly na sto sa dostane za 3,9 sekundy a maximálny výkon jeho motora V10 je až 507 konských síl.
Wiesmann Roadster MF5 Foto: Wiesmann
GT MF 4
Uzavreté dvojsedadlové kupé je veľmi odvážny projekt automobilky, ktorý v sebe spája dva celkom rozdielne dizajnové smery. Vpredu nachádzame skôr klasický dizajn typický pre Wiesmann, vzadu máme možnosť vidieť futuristicky vyzerajúce svetlá, masívne blatníky a ostro sa znižujúcu preklenú strechu. Kostra vozidla je vyrobená z hliníka a karoséria z vysokokvalitného kompozitného materiálu vystuženého sklenými vláknami.
Pôsobivé sú parametre použitého motora: maximálny výkon 300 kW, maximálny krútiaci moment 600 Nm, výrobca BMW, V8 s objemom valcov 4,4 litra. Všetky modely GT sú vybavené iba športovou automatickou prevodovkou.
Wiesmann GT MF4 Foto: Wiesmann
GT MF 5
Automobilka Wiesmann sa po modeli GT MF 4 začlenila medzi tých výrobcov, ktorí svojim zákazníkom ponúkajú exkluzivitu a úžasný zážitok z jazdy na silnom aute. Nastupujúcim modelom GT MF 5 sa však rozhodla posunúť sebou nastavenú latku ešte vyššie a novému kupé dopriala mimoriadne silný motor.
Motor od BMW má objem 4,4 litra, osem valcov, dvojité preplňovanie a maximálny výkon až 408 kW (547 koní). Krútiaci moment má vo vrchole silu 680 Nm.
Cena tohto dizajnového skvostu presahuje 190-tisíc eur, čo ho zaraďuje na rovnakú úroveň, ktorú obsadzuje so svojimi dostupnejšími modelmi napríklad britské Bentley. To má však stále trocha navrch, čo sa týka najmä prevedenia interiéru a obsiahnutých technológií v ňom.
ĎALŠIE ČLÁNKY
Nové automobilové koncepty z Francúzska
Limuzína budúcnosti Aston Martin Lagonda bude len pre šejkov
Samsung predáva aj autá, najnovší model je SM7 Nova
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Jaguar F-Type pre Tour de France