Auto&Techno

Prerod off-roadu na mestské SUV-čko sa vydaril

"Suzuki Vitara 2WD je snáď hocičo, len nie tuctové vozidlo. "

Erik Stríž, 28. augusta 2015 9:00
Suzuki Vitara (2015) Foto: Suzuki

Suzuki je dôstojný konkurent pre všetky etablované značky

Suzuki má na Slovensku trocha rozpačitý imidž. Na jednej strane stoja fanúšikovia tejto značky, ktorí na jej vozidlá nedajú dopustiť, ich protipól je tvorený ľuďmi, ktorí túto automobilku prakticky vôbec nevnímajú ako vhodného konkurenta pre ostatné, u nás dobre etablované značky.

Suzuki Vitara stavia na svojej povesti praktického off-roadu, hoci dnes sa zaň už považovať nemôže. Automobil vstúpil do segmentu menších SUV, v ktorom začína robiť poriadky. Dokazuje, že aj za veľmi rozumnú cenu môžete dostať auto, za ktorého dizajn a praktický potenciál by si výrobca mohol vypýtať ešte o niekoľko tisíc eur viac.

Suzuki Vitara (2015) Foto: Suzuki

Off-road to nie je, ale poradí si aj s necestou

Na našich cestách sa objavuje už aj teraz a každý deň tak máme príležitosť sledovať jej obratnosť a jazdné vlastnosti. SUV síce nie je skutočným off-roadom, naďalej si však ponecháva schopnosť jazdiť aj nespevneným povrchom a menej náročnou cestou-necestou. Vo verzii 4WD nájdete priamo v kokpite aj tlačidlo jazdného režimu SNOW, ktorý prispôsobí jazdné preferencie povahe zasneženej vozovky. Zaujímavý je tiež režim Lock. Ten je určený na uvoľnenie vozidla zo snehu, blata alebo piesku. Systém automaticky pribrzdí každé prešmykujúce koleso a krútiaci moment prenáša na ostatné kolesá.

Verzia s naftovým motorom je úsporná aj napriek tomu, že očividne nemá rada nízke otáčky. Snaha jazdiť na spotrebu je tak trocha potlačovaná vlastnosťami manuálnej prevodovky a motora, avšak výsledná bilancia priemernej spotreby paliva aj tak nie je vôbec zlá - práve naopak. Tento model s nezanedbateľnými rozmermi dokáže jazdiť pokojne aj pod šesť litrov nafty na sto kilometrov.

Suzuki Vitara (2015) Foto: Suzuki

Jednoduchší interiér

Zatiaľ, čo pri pohľade zvonka vyzerá Vitara takmer prestížne, luxusne a postmoderne, vo vnútri veľa luxusu nenachádzame. Pripomína nám Dacie, ktoré sú lídrami vo svete plastových interiérov. Materiálov, ktoré nemožno označiť ako prémiové, nájdete v aute priveľa, ale celkový dojem z interiéru nie je vôbec negatívny.

Automobilka dokázala nájsť akýsi súlad medzi ekonomickými riešeniami a komfortom, vďaka čomu sa za volantom nebudete cítiť nepohodlne. Oceňujeme predovšetkým prehľadný dizajn stredovej konzoly a prístrojovej dosky, multifunkčný volant s kompaktnejšími rozmermi má priamy vplyv na zážitok z jazdy. Je pravda, že páka prevodovky by mohla byť kratšia, radenie je však presné a bez väčšej vôle.

Výrazným dizajnovým prvkom v interiéri je kryt palubnej dosky. Prechádza pozdĺž celou prednou časťou kokpitu a zákazník si môže vybrať jeho zafarbenie, dokonca aj textúru. V tyrkysovej pôsobí skôr lacno, ale v hnedej farbe dotvára atmosféru interiéru, vyzerá skoro nemecky.

Fanúšikov modernej techniky zaujmú aj dva displeje, z ktorých jeden (na stredovej konzole) je plnofarebný. Menší z displejov plní štandardnú úlohu, informuje o aktuálnom stave vozidla počas jazdy a podáva informácie o aktuálnom nastavení, ktoré môže vodič meniť pomocou tlačidiel priamo z volantu.

Suzuki Vitara (2015) Foto: Suzuki

Predáva sa iba s dvomi motormi

Suzuki Vitara vo verzii s pohonom 2WD sa predáva v troch úrovniach výbavy. Základom je Comfort a nasledujú ho Premium a Elegance. Zaujímavosťou je, že naftový motor (1.6 DDiS) je k dispozícii jedine vo verzii Elegance, kde sa ponúka ako alternatíva k benzínovému 1.5 VVT. V tejto úrovni výbavy sa dá kombinovať s 5- a 6-stupňovým manuálom alebo so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. V prípade verzie Premium sa síce ponúka jedine benzínový motor s objemom 1,6 litra, avšak za príplatok môže byť k náprave napojený cez automatickú prevodovku.

Variant s pohonom všetkých štyroch kolies 4WD je na tom veľmi podobne, automobilka však pridáva jednu verziu navyše - Elegance+. Po technickej stránke sú však parametre totožné s verziou Elegance.

Zdroj technických údajov: suzuki.sk


Hybridné auto na vzduch? Žiadne sci-fi, ale realita budúcich dní
Elektrické SUV kupé e-tron Quattro Concept prejde až 500 km na nabitie
Ultimatívny mestský crossover so super cenou
Rapperi budú vo vytŕžení, prichádza limitovaný Defender
Rodinné auto na steroidoch, to je francúzsky Espace

Komentáre