Auto&Techno

Skvelé športové autá, ktoré ste ešte nevideli

"Yes Roadster, Farbio GTS, Eternini Artemis, Arrinera Supercar, Breckland Beira. To sú iba niektoré zo zaujímavých športových automobilov, o ktorých ste možno ešte ani nepočuli. "

Erik Stríž, 28. augusta 2014 14:00
Arrinera Supercar (2013) Foto: Arrinera


Športové automobily možno nie sú, čo sa týka ich predaja, tak úspešné ako štandardné sedany, kombíky a hatchbacky, avšak práve to je dôvod, prečo sa ich výrobe venuje toľko firiem. Veľa je ich takých, ktoré chcú trhu ponúknuť čosi nezvyčajné, exkluzívne, vyrobené v limitovanej sérii. V tomto článku sa budeme venovať piatim z nich.

Farbio GTS (2008) Foto: Farbio

Farbio GTS (2008)


Toto malé vozidlo s typickým športovým charakterom možno neohromí rozmermi, ale cenou a technickými parametrami určite. Za 60-tisíc libier si noví majitelia toto vozidlo prevzali v základnej výbave, vyššia úroveň výbavy Supercharged si vyžiadala investíciu ďalších desaťtisíc libier.

Dizajnovo veľmi atraktívny zadok trocha pripomína vozidlá značky Aston Martin, avšak pohľad z profilu veľmi jasne dáva najavo, že vozidlo nie je nositeľom loga tejto automobilky.

Vo Farbio GTS pracuje motor s výkonom 262 konských síl, ktorý z pokoja na rýchlosť 100 km/h automobil vystrelí za 4,8 sekundy. Vo vylepšenej verzii je výkon navýšený na 384 konských síl a z nuly na sto sa automobil dostane za minimálne 3,9 sekundy.

Yes Roadster 3.2 (2006) Foto: Yes

Yes Roadster 3.2 (2006)


Sympatický mestský roadster, ktorý púta pozornosť a teší svojich majiteľov skutočnosťou, že vlastnia a jazdia na niečom naozaj nezvyčajnom. To bol predpoklad, ktorý stál na začiatku vývoja roadstera, ktorý sa dostal do fázy konceptu a potom sa o ňom prestalo písať.

Roadster s prívlastkom Turbo mal výkon 355 konských síl, zrýchlenie z nuly na sto za 3,9 sekundy, jeho ponuka mala obsiahnuť automatickú 6-stupňovú prevodovku alebo 5-stupňový manuál. Lacnejší variant mal ponúknuť motor s výkonom 255 konských síl.

Eterniti Artemis (2013) Foto: Eterniti Motors

Eterniti Artemis (2013)


Špeciálne upravené Porsche Cayenne od firmy Arrinera sa malo stať svetovo prvým “Super SUV”. Tvorcovia tohto pojmu pod neho mienili zaradiť také vozidlá, ktorých všetky vlastnosti sú ďaleko za hranicou priemernosti a obyčajnosti.

Eterniti Artemis (2013) Foto: Eterniti Motors

Arrinera Supercar disponuje dizajnom, ktorý veľmi jasne naznačuje spojitosť s Porsche Cayenne, vylepšuje skôr jeho detaily. Na karosérii je týchto zmien skutočne veľa, až by sme mohli povedať, že práve tu platí fráza “menej je niekedy viac”. Extrémna členitosť karosérie a agresívna predná maska sa síce bránia konzervatívnosti, avšak automobilka tvrdí, že za svojich hlavných konkurentov považuje Bentley, Lamborghini a Maserati.

Arrinera Supercar (2013) Foto: Arrinera

Arrinera Supercar (2013)


Arrinera Supercar je vozidlo, za ktorým sa obzriete aj vtedy, keď vám športové automobily vôbec nič nehovoria. Nízky profil, široká predná kapota, ostré rysy a dizajn v štýle Lamborghini sú iba začiatkom toho, čo automobilka sľubuje vo svojich tlačových správach.

Zrýchlenie z nuly na 200 km/h pod desať sekúnd, preťaženie 1G, výkon 650 konských síl, 4-bodové bezpečnostné pásy a 8-valcový motor s objemom 6,2 litra - to sú všetko veľmi pekné parametre, na ktoré si však môže trúfnuť iba skutočne skúsený vodič. Okrem skúseností navyše potrebuje aj veľmi tučné bankové konto, keďže základná cena superšportu Arrinera Supercar je rovných 100-tisíc libier.

Breckland Beira (2009) Foto: Breckland

Breckland Beira (2009)


Breckland Beira je ručne poskladaný dvojmiestny roadster s cenou štartujúcou na úrovni 55-tisíc britských libier. Určite ste si všimli, že aj ceny vyššie zmienených vozidiel sú uvádzané v librách. Je tomu tak, pretože väčšina z nich bola vyrobená a aj uvedená do predaja práve vo Veľkej Británii. Angličania očividne radi robia z drahých áut ešte drahšie a nejaký ten Jaguar a Bentley im nestačí.

Breckland Beira však nie je zaujímavý ani tak cenou či dizajnom, ako skôr motorom, ktorý v ňom pracuje. Asi by ste neboli povedali, že srdcom tohto roadstera s dizajnom nápadne pripomínajúcim vozidlá od Astonu bude motor s výkonom až 400 konských síl. Objem ôsmich valcov je pritom až šesť litrov. To je dostatok dôvodov na radosť z jazdy, nemyslíte?

ĎALŠIE ČLÁNKY


Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky

Komentáre