Auto&Techno

Pick-up s úchvatným dizajnom odvezie osem ľudí aj s jachtou

"Pick-up s pôsobivými rozmermi a krásnou prednou maskou. Renault Alaskan síce nebude jazdiť u nás, celkom dobre si ho však vieme predstaviť aj v teréne okolo slovenských hôr. "

Erik Stríž, 5. júla 2016 9:00
Renault Alaskan (2017) Foto: Renault
Keď sa u nás povie slovo Renault, väčšina z nás si predstaví úsporné a dizajnom takmer futuristické osobné automobily so štandardnými rozmermi. V zahraničí je však paleta modelov, ktorá francúzska značka ponúka, oveľa pestrejšia. Napríklad v Južnej Amerike a v Afrike sú Renaulty typickými predstaviteľmi pick-upov a iných veľkých a praktických vozidiel. Sú dielom spolupráce francúzskeho automobilového koncernu so značkou Nissan, ktorej veľké modely poznáme aj z našich ciest.

Aj keď tento masívny pick-up zachováva vizuálnu identitu francúzskej automobilky, vyzerá skôr ako niektorá z nepravdepodobných štúdií. Je to ale produkčná verzia automobilu, ktorý sa bude tešiť priazni zákazníkov v latinskej Amerike. Alaskan sa zaraďuje do kategórie, ktorá u nás nie je veľmi známa - takzvané LCV (Light Commercial Vehicle).

Renault Alaskan (2017) Foto: Renault
Kľúčovým slovom modelu Alaskan je úžitkovosť. Jeho korba je rovnako veľká, ako samotný interiér so štyrmi, šiestimi alebo aj ôsmimi miestami pre pasažierov, v prípade potreby teda mohol odviezť teoreticky aj viac ako desať ľudí.

Alaskan má nápadný dizajn prednej masky, z profilu sa môže podobať napríklad na nemecký Volkswagen Amarok. Dôrazný chrómový gril chladiča obsahuje rozmerné logo automobilky, spodná hrana nárazníka je chránená kovovou platňou s lesklým povrchom. Vozidlo tak budí dojem vysokej odolnosti, ktorá je vzhľadom na prostredie, do ktorého je predurčené, priam kľúčová. Svetlomety využívajú osvetľovaciu technológiu LED, majú typický korporátny tvar písmena C, ale viac podobností s európskym dizajnom nenachádzame.

Renault Alaskan (2017) Foto: Renault
Keď čítame tlačovú správu automobilky k novému modelu, stretávame sa so superlatívmi odkazujúcimi na robustnosť a vysokú mieru úžitkovosti. Svalnatá karoséria, hrdé a prominentné logo výrobcu, expresívne detaily, dizajn kombinujúci robustnosť s atletickým prejavom… marketingoví pracovníci sa očividne nechali novinkou celkom strhnúť. A nečudujeme sa, veď pick-up vyzerá naozaj pôsobivo aj na na fotografiách, naživo to bude musí byť paráda.

Renault Alaskan (2017) Foto: Renault
Nielen dizajn, ale aj jazdné vlastnosti sú to, čo predáva. Alaskan je vybavený pohonom dvoch predných alebo všetkých štyroch kolies (2WD, 4H, 4LO a 4WD), kolesá môžu mať priemer 16 a 18 palcov. Na tak veľké vozidlo to nie je veľmi prekvapivý údaj. Vzdialenosť podvozka od vozovky je 23 centimetrov a na ťažnom zariadení dokáže utiahnuť náklad až 3,5 tony. Takéto údaje by sme neraz ocenili aj na našich rozbitých cestách.

Pod dlhou kapotou pracuje 2,3-litrový motor typu dCi s výkonom 160 a 190 koní. Výkon sa mení v závislosti od variantu, ktorý si zákazník zadováži.


ODPORÚČAME AJ:
Kto prevezme zodpovednosť za správanie samojazdiacich áut?
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota
Mestská hromadná doprava budúcnosti nebude obmedzovať osobné autá
Tesla predstavila nový elektromobil Model 3 určený pre masový trh
Ako budú vyzerať autá za sto rokov? Možno aj takto
Kľúč k autu bude čoskoro minulosťou, Švédi odomykajú autá mobilmi

Komentáre