Auto&Techno

Mercedes konečne ukázal AMG GT, vyzerá skvostne

"Spoločnosti Mercedes-Benz a AMG predstavili výsledok mimoriadne úzkej spolupráce. AMG GT ponúkne 510 konských síl pod nezvyčajne dlhou prednou kapotou. "

Erik Stríž, 11. septembra 2014 14:00
Mercedes-Benz AMG GT (2016) Foto: Mercedes-Benz AMG GT (2016)

Mercedes-AMG GT je skutočný názov superšportu, ktorý nahradil pôvodný a dlhé roky obľúbený SLS AMG. Posledná edícia tohto výkonného automobilu dostala názov Final Edition, čím definitívne automobilka potvrdila odchod modelu do dôchodku. Napriek tomu, že občas boli SLS-ku vyčítané jeho jazdné vlastnosti, ktoré akoby nebolo možné udržať na uzde, je a vždy bude považovaný za ikonu športového automobilizmu.

Mercedes-Benz AMG GT (2016) Foto: Mercedes-Benz AMG GT (2016)

Karoséria a predná maska po novom


Mercedes doprial novej generácii svojho superšportu celkom nový vzhľad. AMG GT je nositeľom a predstaviteľom aktuálneho dizajnového manuálu automobilky. Prednej maske dominujú oblé tvary a takpovediac organický vzhľad, ktorý sa v modernizovaných modeloch od Mercedesu celkom dobre udomácnil. Nápadné sú predovšetkým oblé predné svetlomety a rozmerná maska chladiča s detailnou textúrou a veľkým logom Mercedes-Benz. Členitý predok však nie je prehnaný, je teda veľmi jasne identifikovateľný a dalo by sa tvrdiť, že hoci AMG GT predstavuje dizajn typický pre Mercedes, žiadny iný model si s ním nespletiete.

Profil vozidla veľmi zreteľne napovedá o tom, pre koho a na aké využitie bol postavený. Nápadne dlhá predná kapota, prevedenie skutočného kupé, nízky posed, nízke ťažisko, veľké kolesá, to všetko sú rysy typické pre športový automobil.

Mercedes-Benz AMG GT (2016) Foto: Mercedes-Benz AMG GT (2016)

Zadok vozidla vytvára celkom iný dojem, ako ten, ktorý vzbudzuje predná maska. Zatiaľ, čo vpredu máme možnosť sledovať skôr jemnejšie a oblejšie línie, vzadu sa dizajnéri rozhodli použiť mierne futuristický dizajn. Nachádzame tu ostrejšie tvary, úzke vodorovné svetlá a dvojicu výfukov so štylizovaným výstupom zasadené do čierneho difúzora. Zaujímavosťou je výsuvný spojler, ktorý má v zasunutom stave celkom nenápadné rozmery.

Mercedes-Benz AMG GT (2016) Foto: Mercedes-Benz AMG GT (2016)

Interiér hodný vesmírnej lode


Mercedes-Benz AMG GT nie je o interiéri, ale skôr o motore, ale aj napriek tomu sa jeho výrobca vždy snažil ponúknuť svojim zákazníkom maximom svojich technologických a dizajnových možností.

Interiér novinky je však dôkazom toho, že ani v superšportoch nemusí byť dizajn interiéru vedľajším záujmom. Ten v AMG GT si udržiava charakter typického Mercedesu, má však množstvo celkom jedinečných prvkov a predovšetkým extrémne robustná stredová konzola si žiada dôkladnejšie skúmanie.

Najviac pozornosti (a možno aj kontraverzie) púta volič automatickej prevodovky a centrálny ovládač Comand multimediálno-komunikačného systému, ktorého vyústením je rozmerný displej s tmavou grafikou nad celou touto nádherou stredovej konzoly.

Výrobcovi sa podarilo veľmi dobre zladiť množstvo použitej kože, plastov, kovov a ďalších lesklých doplnkov. Interiér vozidla tak nepôsobí gýčovo alebo nevkusne, práve naopak, ponúka širšie spektrum použitých materiálov a farebných kombinácií, pričom ani jednému z nich nedoprial prehnane veľa priestoru. A hoci je interiér pútavý, vodičovi a spolujazdcovi ponúka možnosť naplno sa sústrediť na samotnú jazdu.

Mercedes-Benz AMG GT (2016) Foto: Mercedes-Benz AMG GT (2016)

Motor tiež ako pre menšiu vesmírnu loď


V ponuke predajcov sa objavia hneď dva typy modelu AMG GT. Ten výkonnejší s doplnkovým písmenom S bude mať pod kapotou štvorlitrový osemvalec twin-turbo M178 s výkonom 510 konských síl posielaných na zadnú nápravu. Krútiaci moment 650 Nm je mimoriadne pôsobivý a takisto je parametrom drahšej verzie automobilu. Základný model bez písmena S bude na zadnú nápravu posielať krútiaci moment na úrovni maximálne 600 Nm a výkon motora bude 462 koní. To sú stále krásne čísla, o ktorých môžeme my, smrteľníci s bežným bankovým kontom, iba snívať.

Mercedes-Benz AMG GT ponúkne iba jednu prevodovku, a síce 7-stupňovú dvojspojkovú automatiku s možnosťou aj manuálneho radenia pomocou pák za volantom.

ĎALŠIE ČLÁNKY


Fiat 500L padol do rúk surferom, takto do dopadlo
Mercedes S-Guard neprepustí ani náboje z automatických zbraní
Dan Bilzerian a jeho autá: Inšpirácia alebo demotivácia?
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Jaguar F-Type pre Tour de France
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
"Pripravovaný Jaguar XE bude napriek svojmu hierarchicky

Komentáre