Auto&Techno

Toto je najštýlovejší a najmenší kabriolet tohto roka

"Je malý, úsporný, štýlový a svojský. "

Erik Stríž, 1. septembra 2015 11:00
Smart fortwo Cabrio (2015) Foto: Mercedes-Benz/Smart
Najnovšia generácia vozidiel Smart znamenala pre túto značky veľké zmeny, ktoré významne zmenili jej vizuál. Nové Smarty sú oveľa expresívnejšie, plastickejšie a štýlovejšie. Pokojne si v nich vieme predstaviť aktívneho dvadsiatnika, ktorý každý deň dochádza do práce v banke a tiež modelku, ktorá na sedadle spolujazdca vozí svoju malú bielu čivavu.

Modernizácia značky sa dotkla všetkých vozidiel, ktoré mala v portfóliu, ale model Fortwo Cabrio prichádza vynovený až v týchto dňoch. Respektíve, v týchto dňoch sa dozvedáme o jeho finálnej podobe a jeho technických vlastnostiach, kúpiť si ho budete môcť najskôr vo februári budúceho roka.

Smart fortwo Cabrio (2015) Foto: Mercedes-Benz/Smart
V prípade modelov Smart Cabrio nikdy nešlo o úplne zhodenie strechy. Samotný kokpit vozidla je taký malý, že po zložení strechy vodiča a spolujazdca aj naďalej obklopujú stĺpiky. Vyzerá skôr ako reinkarnované Porsche 911 Targa, ktoré je skôr akýmsi kompromisom medzi kabrioletom a športiakom s veľkým strešným oknom.

Kompaktný Smart bez strechy má byť v prvom rade štýlovým automobilom, ktorý nájde uplatnenie v urbanizovanom prostredí a medzi mladými ľuďmi. Očakáva sa, že nebudú od automobilky vyžadovať plne automatizované riešenia, pretože by sa do tohto malého vozidla ani len nevošli - preto sa strecha musí skladať čiastočne manuálne a jej jednotlivé kúsky sa ručne vložia do batožinového priestoru. Samotná strecha je však automatizovaná, stlačením jediného tlačidla v interiéri je možné “zhodiť” strechu za dvadsať sekúnd.

Smart fortwo Cabrio (2015) Foto: Mercedes-Benz/Smart
Kufor je, mimochodom, extrémne minimalistický, okrem strechy sa do neho nevojde snáď nič iné. Objem batožinového priestoru však pre Smarty nebol nikdy dôležitý, na prenášanie vecí je určené skôr iba sedadlo spolujazdca.

Zaujímavosťou je, že výrobca venoval bezpečnosti veľkú pozornosť a vyhlasuje, že novinka je vôbec najodolnejším kabrioletom tejto značky v jej histórii. Testy, pri ktorých dochádzalo k nárazom zo strany strechy, dopadli veľmi dobre. Pasažieri by mali byť teda chránení aj v prípade, že sa ich nový Smart prevráti a dopadne na strechu. Dosiahnuť vysokú úroveň bezpečnosti je pritom hotová veda, záleží na každom kilograme a každom centimetri. Dostatočne presvedčivým argumentom v prospech bezpečnosti nového Smartu je skutočnosť, že musel prejsť rovnakými testami, ktorými momentálne Mercedes-Benz podrobuje pripravovanú triedu S kabriolet. Dodávame, že prešiel všetkými skúškami.

Smart fortwo Cabrio (2015) Foto: Mercedes-Benz/Smart
Smart pre dvoch vo verzii kabriolet sa bude predávať v troch úrovniach výbavy (passion, prime a proxy), pričom zákazníci budú mať na výber z dvoch motorizácií a dvoch prevodoviek. Trojvalcové motory ponúknu maximálny výkon 71 a 90 konských síl, kombinovať sa budú s manuálnou 5-stupňovou alebo plne automatickou prevodovkou s dvojitou spojkou.

Vo vyššej verzii výbavy budú mať zákazníky k dispozícii aj modernú techniku v interiéri, vďaka ktorej budú môcť prepojiť Smart s mobilnými telefónmi a tabletmi. Slúži na to funkcia MirrorLink

Smart fortwo Cabrio (2015) Foto: Mercedes-Benz/Smart


Zdroj: tlačová správa spoločnosti Daimler


ODPORÚČAME AJ:
Najmenšie auto na svete odvezie iba vodiča. Ale ten imidž!
Isetta: Zabudnuté povojnové auto so spotrebou iba tri litre
Do veľkomesta stačia tri kolesá, päť konských síl a elektrina
Auto s výkonom 10 koní? V Číne žiadny problém
Toto je koncept mestského vozidla ako zo sci-fi filmu
Apple vyvíja nový elektromobil, ktorý by mal byť na trhu do roku 2020

Komentáre